Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU / ETI310 - MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE)

Kodu: ETI310 Adı: ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET TUNAZ (mehmet.tunaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı, düşünme ve düşünme becerilerinin önemini, temel düşünme becerilerini kavramak, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini günlük ve mesleki yaşamda uygulayabilmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Düşünme ve düşünme becerilerini tanımlayabilir PÇ-4 Analitik düşünür
PÇ-12 Sektörün değişen beklenti ve koşullarına kolay uyum sağlar
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Temel ve ileri düzey düşünme becerilerini açıklayabilir PÇ-4 Analitik düşünür
PÇ-5 Etik ilkelerden ve bilim ahlakından ödün vermez
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin eğitim ortamlarında uygulanmasına ilişkin etkinlikler oluşturabilir PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar
PÇ-4 Analitik düşünür
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; argümanlar; geçersiz akıl yürütmeler; safsatalar ve türleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Düşünme ve düşünme becerilerini tanımı, düşünme yapılarında etkili bilişsel süreçler Ders anlatımı, sunum, tartışma
2 İstemli ve istemsiz düşünce, Temel ve ileri düzey düşünme becerileri Ders anlatımı, sunum, tartışma
3 Argümanlar ve geçersiz akıl yürütme Ders anlatımı, sunum, tartışma
4 Safsatalar Ders anlatımı, sunum, tartışma
5 Biçimsel ve biçimsel olmayan safsatalar Ders anlatımı, sunum, tartışma
6 Eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri Ders anlatımı, sunum, tartışma
7 Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler Ders anlatımı, sunum, tartışma
8 Ara Sınav
9 Eleştirel ve analitik okuma Ders anlatımı, sunum, tartışma
10 Eleştirel ve analitik dinleme Ders anlatımı, sunum, tartışma
11 Eleştirel ve analitik yazma Ders anlatımı, sunum, tartışma
12 Dünyada uygulanan düşünme becerileri eğitim programları Ders anlatımı, sunum, tartışma
13 Öğretim programlarında eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin incelenmesi Ders anlatımı, sunum, tartışma
14 Öğrencilere yönelik eleştirel ve analitik düşünmeyi destekleyici faaliyetlerin oluşturulması Ders anlatımı, sunum, tartışma
15 Genel tekrar Ders anlatımı, sunum, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 1 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 124