Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
L1 edinimi SLA & EFL kavramlarını anlar ve farklarını bilir. |
PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
ana dil edinimi kuramlarını bilir ve yorumlar |
PÇ-11 Düzgün telaffuz, diksiyonuna hâkim aynı zamanda üstün iletişim becerisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
L1 edinimi kuramlarını ve hipotezlerini bilir. |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Birinci ve ikinci dil edinimi kuramları (davranışçılık, doğuşkanlık, bilgi işlemleme, bağlantıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım); ana dil ile erek dilin gelişim evreleri ve süreçleri; durum çalışmaları, bütünce verilerinden ana ve erek dil kullanımlarının karşılaştırılmalı çözümlemesi, sınıf içi ikinci dil etkileşiminin kayıtları ve çeviriyazısı aracılığıyla çocuklardaki ve yetişkinlerdeki ikinci dil edinimin karşılaştırılması, ana dil ediniminde gelişim aşamaları, ikinci dildeki biçim-sözdizimsel gelişim evreleri, ikinci dil edinimi süreçleri, ikinci dil ediniminde öğrenen özellikleri ve nihai kazanımdaki bireysel farklılıklar (örneğin; kişilik etkisi, dil yeteneği, zeka, edinim yaşı, motivasyon ve tutum, öğrenen tercihleri ve inançları), ikinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığı (örneğin: doğal ve örgün eğitim ortamları). |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Bebeklikte iletişim kurma becerileri gelişimi. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
2 |
Bakıcı bebek iletişimi & Vygotsky’nin kuramı. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
3 |
Piaget & sensoy motor aşaması. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
4 |
Ana dil edinimi & aşamaları. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
5 |
Innatism & Kritik Dönem Hipotezi & İkinci dil ediniminin temelleri. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
6 |
Ara sınav için hazırlık. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
7 |
Ara sınav için hazırlık. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Contrastive Analizi & Hata Analizi |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
10 |
Aradil Kuramı & Morfem Dizilimi çalışmaları |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
11 |
Krashen’in Monitor Modeli |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
12 |
Evrensel Dilbilgisi |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
13 |
Fonksiyonel yaklaşımlar & Sistemik Dilbilim. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
14 |
Fonksiyonel Typology & İşlev/biçim mapping. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
15 |
Bilgi organizasyonu & Bilgi işleme. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Lightbown, P. & Spada, N. 1999. How languages are learned. Oxford: OUP. |
2 |
Saville-Troike, M. 2012. Introducing Second Language Acquisition. Cambridge: CUP. |
3 |
Hummel, K. M. (2014). Introducing Second Language Acquisition: Perspectives and Practices. Oxford: Wiley Blackwell. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|