|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET TUNAZ (mehmet.tunaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, geçmişten günümüze yabancı/ikinci dil öğretimi alanında kullanılan yöntemleri ve temel yaklaşımları, dayandıkları ilkeler ışığında irdeleyerek, öğretmen adaylarının bu yaklaşımlar ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerine yardımcı olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Geçmişten günümüze, yabancı/ikinci dil öğretimi yaklaşımlarının/yöntemlerinin ve geçirdiği evrelerin neler olduğunu söyleyebilir |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar PÇ-11 Düzgün telaffuz, diksiyonuna hâkim aynı zamanda üstün iletişim becerisine sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | ‘Yaklaşım’, ‘yöntem’, ‘öğretim tekniği’, ‘öğretim materyali’ gibi kavramları birbirinden ayırabilir |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer PÇ-14 İlgili alanların kelime haznelerine her iki dilde sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yabancı dil/ikinci öğretimi yaklaşımları/yöntemleri arasından farklı özellikteki dil öğretme-öğrenme ortamları için uygun olanları seçebilir |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İlgili ders, yabancı/ikinci dil öğretimi yaklaşımları /yöntemleri bilgisi ışığında öğretmen adaylarının kendi dil öğretimi ve öğrenimi felsefeleri ve inançları üzerinde yansıtma yapıp dil öğretimi ve öğreniminin temel taşlarına ilişkin yeni ve eleştirel bakış açıları geliştirmelerine katkıda bulunmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amaçlarının ve içeriğinin tanıtılması Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanındaki temel terimler ve kısaltmalar | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
2 | Öğretim yaklaşımı, yöntemi, öğretim tekniği kavramları | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
3 | Yabancı dil/İkinci dil öğretimi yaklaşımlarına ve yöntemlerine tarihsel bir bakış Gramer-Çeviri Yöntemi: Metodun canlandırılması ve analizi | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
4 | Dolaysız Yöntem: Metodun canlandırılması ve analizi | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
5 | İşitsel-dilsel Yöntem: Metodun canlandırılması ve analizi | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
6 | Sessiz Yol Yöntemi: Metodun canlandırılması ve analizi | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
7 | Esinlemeli Yöntem: Metodun canlandırılması ve analizi | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Danışmanlı Dil Öğretim Yöntemi: Metodun canlandırılması ve analizi | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
10 | Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi: Metodun canlandırılması ve analizi | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
11 | İletişimsel Yaklaşım: Metodun canlandırılması ve analizi | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
12 | Doğal Yaklaşım: Yaklaşımın canlandırılması ve analizi | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
13 | İçerik Odaklı Yaklaşım: Yaklaşımın canlandırılması ve analizi | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
14 | Görev Odaklı Yaklaşım: Yaklaşımın canlandırılması ve analizi | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
15 | Genel tekrar | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 108 |