|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ADEM VAROL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel sanat ve tasarım kavramlarının, görsel düşünme mantığı ve seçmeci dikkat ile plastik biçimlendirmenin temel ilkelerini kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel sanat kavramları hakkında detaylı bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | İki ve üç boyuta yönelik temel yetenekleri edinir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Plastik değerler arasında biçim ve anlam ilişkileri kurar. |
PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Çevresini sorgulayabilir ve gördüğünü aktarabilme becerisini kazanır. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersi alan öğrencilerin tasarım ve sanat hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olması beklenir. tasarımın deneysel bir süreç olduğu ve bu sürecin bir problem çözümü olduğu aktarılmaktadır. Dönem içinde öğrenci tasarım sürecini ve bu süreci yönetmeyi; üç boyutlu düşünüp analiz edebilmeyi; ürettiği çalışmaları doğru sunum tekniğiyle aktarabilmeyi kavramaktadır. Dersin içeriği: sanat tekniklerinin öğretilmesi; estetik ve plastik değerlerin tartışılıp analiz edilmesi; görsel düşünme ve algıda farkındalığın kazanılması; iki/üç boyutlu biçimlerin üretilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin hakkında bilgi aktarımı. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem |
2 | Nesnelerin iki ve üç boyutlu olarak desenlenmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
3 | Karakalemle farklı tonların elde edilmesi. Nesne üzerinde alınan kadrajın analizinin yapılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
4 | Tasarım ve algı ilkelerinin tartışılması ve detaylı analiz edilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
5 | Tasarım ve algı ilkelerinden hareketle kompozisyon çalışmalarının yapılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
6 | Tasarım ilkelerinin iki boyut üzerinden detaylandırılarak analiz edilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
7 | Tasarım ilkelerinin iki boyut üzerinden analizine devam edilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Birden fazla tasarım ilkelerine ait elemanlarla kompozisyon çalışmalarının yapılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
10 | Birden fazla elemanlarla kompozisyon çalışmalarına devam edilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
11 | Birden fazla elemanlarla kompozisyon çalışmalarına devam edilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
12 | İki ve üç boyutu tasarım elemanlarının birlikte kurgulanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
13 | İki boyutu elemanların üçüncü boyuta dönüştürülmesi ve analiz edilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
14 | Renk kuramlarının araştırılması ve düzenlenmiş kompozisyonlar üzerinde tartışılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
15 | Renk kuramlarının araştırılması ve düzenlenmiş kompozisyonlar üzerinde tartışılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nevide Gökaydın, Eğitim-Temel Sanat Eğitimi- Sanat Öğretimi ve Bilgi Kapsamı | |
2 | Ali Artun ve Esra Aliçavuşoğlu, Bauhaus:Modernleşmenin Tasarımı | |
3 | Bilgi Denel, Temel Tasarım ve Yaratıcılık | |
4 | Francis D.K.Ching, Mimarlık ve sanatta yaratıcı bir süreç: Çizim | |
5 | Mary Pat Fisher ve Paul Zelanski, Design Principles and Problems | |
6 | Jack Fredrick Myers, The Language of Visual Art: Perception as a Basis for Design | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
çizim, maket ve pafta malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 8 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 8 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 8 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 8 | 9 | 72 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 300 |