Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / İÇM103 - İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

Kodu: İÇM103 Adı: TEMEL SANAT EĞİTİMİ I Teorik+Uygulama: 5+3 AKTS: 10
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ADEM VAROL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel sanat ve tasarım kavramlarının, görsel düşünme mantığı ve seçmeci dikkat ile plastik biçimlendirmenin temel ilkelerini kavratmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel sanat kavramları hakkında detaylı bilgi sahibi olur. PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 İki ve üç boyuta yönelik temel yetenekleri edinir. PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Plastik değerler arasında biçim ve anlam ilişkileri kurar. PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Çevresini sorgulayabilir ve gördüğünü aktarabilme becerisini kazanır. PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir.
PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersi alan öğrencilerin tasarım ve sanat hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olması beklenir. tasarımın deneysel bir süreç olduğu ve bu sürecin bir problem çözümü olduğu aktarılmaktadır. Dönem içinde öğrenci tasarım sürecini ve bu süreci yönetmeyi; üç boyutlu düşünüp analiz edebilmeyi; ürettiği çalışmaları doğru sunum tekniğiyle aktarabilmeyi kavramaktadır. Dersin içeriği: sanat tekniklerinin öğretilmesi; estetik ve plastik değerlerin tartışılıp analiz edilmesi; görsel düşünme ve algıda farkındalığın kazanılması; iki/üç boyutlu biçimlerin üretilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin hakkında bilgi aktarımı. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem
2 Nesnelerin iki ve üç boyutlu olarak desenlenmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
3 Karakalemle farklı tonların elde edilmesi. Nesne üzerinde alınan kadrajın analizinin yapılması. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
4 Tasarım ve algı ilkelerinin tartışılması ve detaylı analiz edilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
5 Tasarım ve algı ilkelerinden hareketle kompozisyon çalışmalarının yapılması. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
6 Tasarım ilkelerinin iki boyut üzerinden detaylandırılarak analiz edilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
7 Tasarım ilkelerinin iki boyut üzerinden analizine devam edilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
8 Ara Sınav
9 Birden fazla tasarım ilkelerine ait elemanlarla kompozisyon çalışmalarının yapılması. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
10 Birden fazla elemanlarla kompozisyon çalışmalarına devam edilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
11 Birden fazla elemanlarla kompozisyon çalışmalarına devam edilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
12 İki ve üç boyutu tasarım elemanlarının birlikte kurgulanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
13 İki boyutu elemanların üçüncü boyuta dönüştürülmesi ve analiz edilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
14 Renk kuramlarının araştırılması ve düzenlenmiş kompozisyonlar üzerinde tartışılması. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
15 Renk kuramlarının araştırılması ve düzenlenmiş kompozisyonlar üzerinde tartışılması. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Nevide Gökaydın, Eğitim-Temel Sanat Eğitimi- Sanat Öğretimi ve Bilgi Kapsamı
2 Ali Artun ve Esra Aliçavuşoğlu, Bauhaus:Modernleşmenin Tasarımı
3 Bilgi Denel, Temel Tasarım ve Yaratıcılık
4 Francis D.K.Ching, Mimarlık ve sanatta yaratıcı bir süreç: Çizim
5 Mary Pat Fisher ve Paul Zelanski, Design Principles and Problems
6 Jack Fredrick Myers, The Language of Visual Art: Perception as a Basis for Design
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
çizim, maket ve pafta malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 8 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 10 8 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 8 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 8 14 112
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 8 9 72
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 8 1 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 8 1 8
0
0
Toplam İş Yükü 300