Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / İÇM102 - İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

Kodu: İÇM102 Adı: TEMEL TASARIM EĞİTİMİ II Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 8
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ADEM VAROL (ademvarol@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel Tasarım Eğitimi dersi öğrencinin iki boyutlu düşünüp analiz edebilmesini; ders kapsamında öğrendiği yetilerle deneysel çalışmalar üretebilmesini amaçlar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Düşüncelerini tasarım diliyle anlatabilir. PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Formlar ve biçimler üzerinde analitik düşünebilir. PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir
PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 İç mekana dair hacimsel ilişkiler yaratabilir. PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir.
PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tasarımın deneysel bir süreç olduğu ve bu sürecin bir problem çözümü olduğu aktarılmaktadır. Dönem içinde öğrenci tasarım sürecini ve bu süreci yönetmeyi; üç boyutlu düşünüp analiz edebilmeyi; ürettiği çalışmaları doğru sunum tekniğiyle aktarabilmeyi kavramaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 temel tasarımda üç boyutlu ifade Uygulama-araştırma-tartışma
2 temel tasarım ilkelerinin iç mekanda kullanımı Uygulama-araştırma-tartışma
3 İç Mekanda Kompozisyon Uygulama-araştırma-tartışma
4 İç Mekanda Kompozisyon Uygulama-araştırma-tartışma
5 konu ile ilgili pratikler Uygulama-araştırma-tartışma
6 konu ile ilgili pratikler Uygulama-araştırma-tartışma
7 İç Mekanda Hacim İlişkisi Uygulama-araştırma-tartışma
8 Ara Sınav
9 İç Mekanda Hacim İlişkisi Uygulama-araştırma-tartışma
10 İşlenen konularla ilgili maket uygulaması ve değerlendirilmesi Uygulama-araştırma-tartışma
11 İşlenen konularla ilgili maket uygulaması ve değerlendirilmesi Uygulama-araştırma-tartışma
12 İşlenen konularla ilgili maket uygulaması ve değerlendirilmesi Uygulama-araştırma-tartışma
13 Boyutsal İlişkilerin İç Mekan oluşturması Uygulama-araştırma-tartışma
14 Boyutsal İlişkilerin İç Mekan oluşturması Uygulama-araştırma-tartışma
15 Boyutsal İlişkilerin İç Mekan oluşturması Uygulama-araştırma-tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Francis D.K.Ching, İç Mekan Tasarımı
2 Francis D.K.Ching, Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen
3 Nevide Gökaydın, Eğitim-Temel Sanat Eğitimi- Sanat Öğretimi ve Bilgi Kapsamı
4 Latife Gürer, Temel Tasarım
5 Wucius Wong, Principles of Form and Design
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
çizim, maket ve pafta malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 3 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 10 3 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 4 9 36
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 10 40
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 230