| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADEM VAROL (ademvarol@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Temel Tasarım Eğitimi dersi öğrencinin iki boyutlu düşünüp analiz edebilmesini; ders kapsamında öğrendiği yetilerle deneysel çalışmalar üretebilmesini amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Düşüncelerini tasarım diliyle anlatabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir.  | 
		 Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Formlar ve biçimler üzerinde analitik düşünebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir.  | 
		 Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | İç mekana dair hacimsel ilişkiler yaratabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir.  | 
		 Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tasarımın deneysel bir süreç olduğu ve bu sürecin bir problem çözümü olduğu aktarılmaktadır. Dönem içinde öğrenci tasarım sürecini ve bu süreci yönetmeyi; üç boyutlu düşünüp analiz edebilmeyi; ürettiği çalışmaları doğru sunum tekniğiyle aktarabilmeyi kavramaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | temel tasarımda üç boyutlu ifade | Uygulama-araştırma-tartışma | 
| 2 | temel tasarım ilkelerinin iç mekanda kullanımı | Uygulama-araştırma-tartışma | 
| 3 | İç Mekanda Kompozisyon | Uygulama-araştırma-tartışma | 
| 4 | İç Mekanda Kompozisyon | Uygulama-araştırma-tartışma | 
| 5 | konu ile ilgili pratikler | Uygulama-araştırma-tartışma | 
| 6 | konu ile ilgili pratikler | Uygulama-araştırma-tartışma | 
| 7 | İç Mekanda Hacim İlişkisi | Uygulama-araştırma-tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İç Mekanda Hacim İlişkisi | Uygulama-araştırma-tartışma | 
| 10 | İşlenen konularla ilgili maket uygulaması ve değerlendirilmesi | Uygulama-araştırma-tartışma | 
| 11 | İşlenen konularla ilgili maket uygulaması ve değerlendirilmesi | Uygulama-araştırma-tartışma | 
| 12 | İşlenen konularla ilgili maket uygulaması ve değerlendirilmesi | Uygulama-araştırma-tartışma | 
| 13 | Boyutsal İlişkilerin İç Mekan oluşturması | Uygulama-araştırma-tartışma | 
| 14 | Boyutsal İlişkilerin İç Mekan oluşturması | Uygulama-araştırma-tartışma | 
| 15 | Boyutsal İlişkilerin İç Mekan oluşturması | Uygulama-araştırma-tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Francis D.K.Ching, İç Mekan Tasarımı | |
| 2 | Francis D.K.Ching, Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen | |
| 3 | Nevide Gökaydın, Eğitim-Temel Sanat Eğitimi- Sanat Öğretimi ve Bilgi Kapsamı | |
| 4 | Latife Gürer, Temel Tasarım | |
| 5 | Wucius Wong, Principles of Form and Design | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| çizim, maket ve pafta malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 3 | 30 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 10 | 3 | 10 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 3 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 | 
| c) Performans Ödevi | 4 | 9 | 36 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 10 | 40 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 | 
| Ara Sınav | 3 | 1 | 3 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 | 
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 230 | ||