|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM VAROL (ademvarol@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel Tasarım Eğitimi dersi öğrencinin iki boyutlu düşünüp analiz edebilmesini; ders kapsamında öğrendiği yetilerle deneysel çalışmalar üretebilmesini amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Düşüncelerini tasarım diliyle anlatabilir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Formlar ve biçimler üzerinde analitik düşünebilir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | İç mekana dair hacimsel ilişkiler yaratabilir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tasarımın deneysel bir süreç olduğu ve bu sürecin bir problem çözümü olduğu aktarılmaktadır. Dönem içinde öğrenci tasarım sürecini ve bu süreci yönetmeyi; üç boyutlu düşünüp analiz edebilmeyi; ürettiği çalışmaları doğru sunum tekniğiyle aktarabilmeyi kavramaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | temel tasarımda üç boyutlu ifade | Uygulama-araştırma-tartışma |
2 | temel tasarım ilkelerinin iç mekanda kullanımı | Uygulama-araştırma-tartışma |
3 | İç Mekanda Kompozisyon | Uygulama-araştırma-tartışma |
4 | İç Mekanda Kompozisyon | Uygulama-araştırma-tartışma |
5 | konu ile ilgili pratikler | Uygulama-araştırma-tartışma |
6 | konu ile ilgili pratikler | Uygulama-araştırma-tartışma |
7 | İç Mekanda Hacim İlişkisi | Uygulama-araştırma-tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İç Mekanda Hacim İlişkisi | Uygulama-araştırma-tartışma |
10 | İşlenen konularla ilgili maket uygulaması ve değerlendirilmesi | Uygulama-araştırma-tartışma |
11 | İşlenen konularla ilgili maket uygulaması ve değerlendirilmesi | Uygulama-araştırma-tartışma |
12 | İşlenen konularla ilgili maket uygulaması ve değerlendirilmesi | Uygulama-araştırma-tartışma |
13 | Boyutsal İlişkilerin İç Mekan oluşturması | Uygulama-araştırma-tartışma |
14 | Boyutsal İlişkilerin İç Mekan oluşturması | Uygulama-araştırma-tartışma |
15 | Boyutsal İlişkilerin İç Mekan oluşturması | Uygulama-araştırma-tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Francis D.K.Ching, İç Mekan Tasarımı | |
2 | Francis D.K.Ching, Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen | |
3 | Nevide Gökaydın, Eğitim-Temel Sanat Eğitimi- Sanat Öğretimi ve Bilgi Kapsamı | |
4 | Latife Gürer, Temel Tasarım | |
5 | Wucius Wong, Principles of Form and Design | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
çizim, maket ve pafta malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 3 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 4 | 9 | 36 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 230 |