|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Amaç, nesne, canlı model, doğa ve bunların mekânla ilişkisini her türlü optik görüntüyü çizgi-desen aracılığıyla iki boyutlu düzlemde tüm çizim araç gereçleri ve teknikleriyle uygulayarak, çözümleyici ve birleştirici biçim ve kompozisyon uygulamaları yapacak bilinç ve deneyimi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çizgi ve desenin önemini kavrayabilmek |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Öğrencinin biçime bakışındaki gelişimi sağlayabilmek |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Analiz yeteneğini geliştirip kavrayabilmek. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Görsel algıda estetik beğeninin gelişimini sağlayabilmek |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Çok boyutlu bakışın gelişimini sağlayabilmek |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Oran ,hareket ,hacim ,perspektif,ışık,espas gibi kavramları ortaya koyabilmek. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-7 | Tarihteki sanatçıların çizgi dünyasını yorumlayabilmek |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Figürde oran-orantı; parça-bütün ilişkisi, Figürde boşluk-doluluk ve plan, Kağıda yerleştirme; ölçümleme ve konumlandırma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Desen tasarımı ve süreçleri hakkında bilgi | Sunum,Uygulama |
2 | Desen raport hazırlama ve varyant oluşturma çalışmaları | Sunum,Uygulama |
3 | Çizgisel desen tasarımları ve raport, renklendirme çalışmaları | Sunum,Uygulama |
4 | Geometrik desen tasarımları ve raport, renklendirme çalışmaları | Sunum,Uygulama |
5 | Bitkisel desen tasarımları ve raport, renklendirme çalışmaları | Sunum,Uygulama |
6 | Etnik desen tasarımları ve raport, renklendirme çalışmaları | Sunum,Uygulama |
7 | Yüzey çalışmaları | Sunum,Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yüzey çalışmaları | Sunum,Uygulama |
10 | Boya ile yapılan Manipülasyon teknikleri | Sunum,Uygulama |
11 | Dikiş ile yapılan Manipülasyon teknikleri | Sunum,Uygulama |
12 | Karışık teknik Mix-media | Sunum,Uygulama |
13 | Giysi ürün grubuna göre desen tasarlama | Sunum,Uygulama |
14 | Aksesuar ürün grubuna göre desen tasarlama | Sunum,Uygulama |
15 | Ürün üzerine desen uygulama çalışması | Sunum,Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Francis D.K.Ching, Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen | |
2 | Stephanie Travis, Sketching for Architecture + Interior Design: A practical guide on sketching for architecture and interior design students | |
3 | E. H. Gombrich, Sanatın Öyküsü. Başlangıcından Günümüze Sanat Tarihi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
çizim ve pafta malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 7 | 10 | 70 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 119 |