Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
"Biyolojik Evrim" ile "Kültürel Evrim" kavramlarını sorgulayabilecektir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
İlk insanın ortaya çıkışını ve gelişimini tartışabilecektir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
İlk insan topluluklarının yaşamlarını ve birbirleriyle olan ilişkilerini tartışabilecektir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Kültürel ilerlemenin nedenlerini sorgulayabilecektir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Prehistorik dönem, Sümer ve Mısır sanatı ve kültür özellikleri, Asur ve Pers dönemi sanatı ve özellikleri, Antik Çin Dönemi kültürü ve sanatta yansımaları, Antik Yunan sanatı ve dönemin kültürel özellikleri, tarihi koşulları, Helenistik Sanat, Roma dönemi ve sanatı, Bizans Dönemi ve kültürel özelliklerinin sanatta yansımalarının aktarılması. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
"Kültür" kavramı; kültür üzerine tartışmalar; kültürel sosyoloji |
Sunum, örnekleme ve tartışma |
2 |
Herkesin algıladığı kültür; kültürün göreceliliği |
Sunum, örnekleme ve tartışma |
3 |
Kültürel süreç ve sürece ilişkin özellikler |
Sunum, örnekleme ve tartışma |
4 |
Biyolojik evrim |
Sunum, örnekleme ve tartışma |
5 |
Biyolojik evrimden kültürel evrime |
Sunum, örnekleme ve tartışma |
6 |
İnsan nasıl insan oldu? Toplumsallaşma sorunu |
Sunum, örnekleme ve tartışma |
7 |
Paleolitik Dönem; kim ilkel, kim uygar? |
Sunum, örnekleme ve tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Kültürel Devrime Doğru; Mezolitik Dönem |
Sunum, örnekleme ve tartışma |
10 |
İnsanın ilk devrimi; Neolitik Dönem |
Sunum, örnekleme ve tartışma |
11 |
Üretimin ve artı ürünün yerleşmelerde sosyo-ekonomik ve sosyo-politik yansımaları |
Sunum, örnekleme ve tartışma |
12 |
Köylerden kentlere; çoban ve çiftçi topluluklar |
Sunum, örnekleme ve tartışma |
13 |
Kuramsal bilgiden pratiğe; bilimin ilerlemesi |
Sunum, örnekleme ve tartışma |
14 |
"İlkçağ" ve "Sonçağ" kültürleri; Genel değerlendirme |
Sunum, örnekleme ve tartışma |
15 |
Dönem tekrarı |
Sunum, örnekleme ve tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Shiner, L. (2004). Sanatın İcadı (Bir Kültür Tarihi). Ayrıntı Yayınları. |
2 |
Baynes, K. (2004). Toplumda Sanat. Yapı Kredi Yayınları. |
3 |
Tanilli, S. (2006). Uygarlık Tarihi. Alkım Yayınevi |
4 |
Şenel, A. (2006). Kemirgenlerden Sömürgenlere İnsanlık Tarihi. İmge Kitabevi. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet. |