|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin mekan tasarlama becerisini edinebilmesini sağlamaktır. Özgün düşünce süreçlerini ve yaratıcılığı tetikleyerek tasarım yapma süreçini deneyimleme; bu süreç sonunda bir ürün ortaya çıkarabilme amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Herhangi bir yapının analitik olarak çözümlemesini yapabilir. |
PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | 2 veya 3 boyutlu düşünme süreçlerini birbirleri ile koordineli şekilde kullanarak tasarım yapabilir |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Yapının strüktürel sistemini kurabilir |
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Tasarlanan yapının fikir eskizlerini, mimari projesini ve görsel sunumlarını hazırlayabilir |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derste örnek mekan tasarımlarının analizi yapılarak tasarım sürecinin nasıl ilerlediği; bir tasarım sürecinde kullanıcının gereksinimleri ve problemlerine çözüm üretebilme; iki boyutlu ve üç boyutlu deneysel çalışmalarla düşüncesini geliştirerek bir mimari mekanı tasarlama; bu mekanın çevresi, mimari kabuğu ve kullanıcısıyla doğru ilişkiler kurabilme; tüm bu süreçleri eskiz, teknik çizim ve maket teknikleriyle sunabilme gibi çok kapsamlı ve çok yönlü bir tasarım eğitimi aktarılmaktadır. İlk tasarım stüdyosu dersi olduğu için, bu dönem tasarımda kavram ve kavram geliştirme süreci; belirnen kavramın işlev şemalarına aktarımı üzerinde özellikle durulmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Analiz edilecek mimari yapının seçimi ve seçilen mimari yapının mekansal değerleri ve nitelikleri | Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Tasarlanacak yeni yapı için arazi, kullanıcı senaryosu ve işlev şeması oluşturma | Beyin Fırtınası, Proje Sunumu, Soru Cevap |
3 | Yapının tasarlanması ve yapının çevresi ile ilişkilendirilmesi (1/100) | Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme |
4 | Mekan biçimlenmesinin ve ilişkilerinin kurulması (1/100) ve Mekan biçimlenmesinde ve ilişkilerin duvar, zemin tavan gibi elemanların etkisi (1/100) | Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme |
5 | Yapının kütlesel oluşumunun sürdürülmesi | Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme |
6 | Mekanların birbirleri ile işlevsel ve sirkülasyon ilişkilerinin kurulması (1/50) | Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme |
7 | Mekanların birbirleri ile işlevsel ve sirkülasyon ilişkilerinin kurulması (1/50) | Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tüm tasarımların 1/50 ölçeğe göre detaylandırılması ve Yapı strüktürünün kurulması (1/50) | Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme |
10 | Yapı cephelerinin oluşturulması (1/50) | Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme |
11 | İç mekanların birbirleri ile işlevsel ve sirkülasyon ilişkilerinin kurulması (1/50) | Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme |
12 | Tüm 2 boyutlu çizimlerin son kararlarının verilmesi | Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme |
13 | 2 boyutlu çizimlerin sunumlarının değerlendirilmesi | Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme |
14 | 3 boyutlu çizimlerin ölçek ve sunumlarının kararlaştırılması | Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme |
15 | Pafta boyut, maket ve sunumların değerlendirilmesi | Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | S.C. Reznikoff, Interior Graphic and Design Standards | |
2 | Peter Neufert, Yapı Tasarımı | |
3 | Ching F.D.K., (2010). Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen. çev. Lökçe S. İstanbul: YEM Kitabevi | |
4 | Ching F.D.K. (2011). İç Mekan Tasarımı. çev. Elçioğlu B. İstanbul: YEM Kitabevi | |
5 | Jormakki K., (2010). Adım Adım Tasarım Yöntemleri. Çev. Halu Z., İstanbul: YEM Kitabev | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çizim ve maket malzemeleri. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 2 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 14 | 1 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 4 | 14 | 56 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 293 |