Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / İÇM201 - İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

Kodu: İÇM201 Adı: TASARIM STÜDYOSU I Teorik+Uygulama: 5+3 AKTS: 10
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin mekan tasarlama becerisini edinebilmesini sağlamaktır. Özgün düşünce süreçlerini ve yaratıcılığı tetikleyerek tasarım yapma süreçini deneyimleme; bu süreç sonunda bir ürün ortaya çıkarabilme amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Herhangi bir yapının analitik olarak çözümlemesini yapabilir. PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 2 veya 3 boyutlu düşünme süreçlerini birbirleri ile koordineli şekilde kullanarak tasarım yapabilir PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Yapının strüktürel sistemini kurabilir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir.
PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir.
PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Tasarlanan yapının fikir eskizlerini, mimari projesini ve görsel sunumlarını hazırlayabilir PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Derste örnek mekan tasarımlarının analizi yapılarak tasarım sürecinin nasıl ilerlediği; bir tasarım sürecinde kullanıcının gereksinimleri ve problemlerine çözüm üretebilme; iki boyutlu ve üç boyutlu deneysel çalışmalarla düşüncesini geliştirerek bir mimari mekanı tasarlama; bu mekanın çevresi, mimari kabuğu ve kullanıcısıyla doğru ilişkiler kurabilme; tüm bu süreçleri eskiz, teknik çizim ve maket teknikleriyle sunabilme gibi çok kapsamlı ve çok yönlü bir tasarım eğitimi aktarılmaktadır. İlk tasarım stüdyosu dersi olduğu için, bu dönem tasarımda kavram ve kavram geliştirme süreci; belirnen kavramın işlev şemalarına aktarımı üzerinde özellikle durulmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Analiz edilecek mimari yapının seçimi ve seçilen mimari yapının mekansal değerleri ve nitelikleri Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Tasarlanacak yeni yapı için arazi, kullanıcı senaryosu ve işlev şeması oluşturma Beyin Fırtınası, Proje Sunumu, Soru Cevap
3 Yapının tasarlanması ve yapının çevresi ile ilişkilendirilmesi (1/100) Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme
4 Mekan biçimlenmesinin ve ilişkilerinin kurulması (1/100) ve Mekan biçimlenmesinde ve ilişkilerin duvar, zemin tavan gibi elemanların etkisi (1/100) Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme
5 Yapının kütlesel oluşumunun sürdürülmesi Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme
6 Mekanların birbirleri ile işlevsel ve sirkülasyon ilişkilerinin kurulması (1/50) Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme
7 Mekanların birbirleri ile işlevsel ve sirkülasyon ilişkilerinin kurulması (1/50) Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme
8 Ara Sınav
9 Tüm tasarımların 1/50 ölçeğe göre detaylandırılması ve Yapı strüktürünün kurulması (1/50) Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme
10 Yapı cephelerinin oluşturulması (1/50) Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme
11 İç mekanların birbirleri ile işlevsel ve sirkülasyon ilişkilerinin kurulması (1/50) Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme
12 Tüm 2 boyutlu çizimlerin son kararlarının verilmesi Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme
13 2 boyutlu çizimlerin sunumlarının değerlendirilmesi Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme
14 3 boyutlu çizimlerin ölçek ve sunumlarının kararlaştırılması Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme
15 Pafta boyut, maket ve sunumların değerlendirilmesi Soru Cevap, Proje Sunumu, Grafik Çizme, Görüşme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 S.C. Reznikoff, Interior Graphic and Design Standards
2 Peter Neufert, Yapı Tasarımı
3 Ching F.D.K., (2010). Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen. çev. Lökçe S. İstanbul: YEM Kitabevi
4 Ching F.D.K. (2011). İç Mekan Tasarımı. çev. Elçioğlu B. İstanbul: YEM Kitabevi
5 Jormakki K., (2010). Adım Adım Tasarım Yöntemleri. Çev. Halu Z., İstanbul: YEM Kitabev
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Çizim ve maket malzemeleri.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10 2 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 14 1 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 8 14 112
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 4 14 56
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 7 35
Ara Sınav 8 1 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 8 40
Final Sınavı 8 1 8
0
0
Toplam İş Yükü 293