|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin tasarladıkları mekanları sanal ortamda yaratabilmelerini sağlamaktır. Autocad programı ile öğrenciye bilgisayar ortamında mekan tasarımı yapabilme ve yapılan bu tasarımların bilgisayar ortamında teknik çizimlerini oluşturabilme, sunabilme ve basabilme bilgi ve becerisini kazandırabilmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | CAD/CAM programlarının çalışma prensibini açıklayabilir. |
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Autocad programında herhangi bir mekanın ya da ürünün tasarımını yapabilir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Çizimini ve sunumunu yaptığı tasarımın ya da projenin istenilen her boyutta ve ölçekte çıktılarını alabilir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilgisayar programı olan Autocad, mimari çizim ve sunum tekniği olarak aktarılır. Ders autocad programının arayüzünün tanıtılması; bir ürün ya da mekan çiziminin nasıl yapıldığı; yapılan çizime tarama ölçülendirme gibi teknik detayların eklenmesi; yapılan çizimin ölçeklendirilmesi gibi iki boyutlu çizim ve sunuma dair bir eğitim programını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders Tanıtımı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | CAD/CAM nedir?, Standart Menüsü, Görüntü kontrolleri, Nesne seçme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Çizim Yardımcıları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma |
4 | Çizim komutları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma |
5 | Çizim komutları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma |
6 | Düzenleme Komutları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma |
7 | Düzenleme Komutları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Düzenleme Komutları, yazı yazma komutları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme |
10 | Katmanlar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme |
11 | Katmanlar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme |
12 | Kalıplar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grafik Çizme |
13 | Ölçü komutları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme |
14 | Tarama komutları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme |
15 | Araçlar menüsü, özellikler menüsü, Yazıcı ayarları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kutlu Darılmaz, Autocad Kullanımına Giriş | |
2 | George Omura ve Brian C. Benton, Mastering AutoCAD 2019 and AutoCAD LT 2019 | |
3 | Gökkaya H. Ve Alca K., (2010). Autocad 2010 Çizim Modelleme | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 4 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 12 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 16 | 4 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 192 |