|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin, oturma, çalışma, yemek yeme, yatma, depolama gibi temel eylemleri karşılamak amacıyla tasarlanmış mobilyalara yönelik olarak, malzeme, üretim yöntemleri ve projelendirme konularında bilgi sahibi olmaları amaçlanır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Malzeme çeşitlerini ve özelliklerini kavrayabilir |
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Mobilya detaylarını çözebilir |
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Malzeme işleme makinalarını kavrayabilir |
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Derste tasarlanan bir mobilyanın pratikte nasıl inşa edildiğinin temel bilgisi verilmektedir. Bu kapsamda mobilya yapımında kullanılan alet ve makinaların özellikleri ve işlevi; mobilyada strüktür ve ergonomi, masif ve yapay ahşap ürünlerinde yüzey ve köşe birleşimleri, hareket sistemlerine göre kapak ve kapak düzenlemeleri, kullanılan menteşe ve çeşitli donanımlar gibi yoğun bir programa sahiptir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Üretimde kullanılan malzemelerin teknik, estetik, mekanik özelliklerinin verilmesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Sunumu, Gözlem |
| 2 | Ahşap ve yapay ahşap ürünlerin imalat ve işlenme yöntemleri. Organik malzemelerin özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Sunumu, Gözlem |
| 3 | İmalatta malzeme seçim kriterleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Üretimde kullanılan alet ve makinaların üretimdeki görevleri, özellikleri. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Masif ahşap ve yapay ahşap ürünlerinin üretim sürecinde faydalanılan birleştirme usullerine göre çeşit ve yöntemleri. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Sunumu, Gözlem |
| 6 | Yüzey ve köşe oluşturmada kullanılan birleştirme yöntemlerinin teknik özellikleri ve 1/1 çizimlerinin yapılması. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Sunumu, Gözlem |
| 7 | Yüzeyde köşe oluşturma ve boy yönünde birleştirme yöntemleri ve 1/1 ölçekli çizimlerinin yapılması. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Sunumu, Gözlem |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çerçeve oluşturmada köşe birleştirme yöntemleri. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Sunumu, Gözlem |
| 10 | Kutu mobilyada kapaklar, kapak düzenlemeleri. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Sunumu, Gözlem |
| 11 | Hareket sistemlerine göre kapak çeşitleri ve kullanılan menteşeler. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Sunumu, Gözlem |
| 12 | Yapım yöntemlerine göre kapaklar. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Sunumu, Gözlem |
| 13 | Çekmeceler, hareket sistemlerine göre çekmeceler kullanılan yardımcı elemanlar ve özellikleri. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Sunumu, Gözlem |
| 14 | Çekmeceler, hareket sistemlerine göre çekmeceler kullanılan yardımcı elemanlar ve özellikleri. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Sunumu, Gözlem |
| 15 | Çerçeve oluşturmada köşe birleştirme yöntemleri. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Sunumu, Gözlem |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İç Mimari ve Dekorasyonda Konstrüksiyon (N.Şanıvar, İ.Zorlu, Z.Işık) | |
| 2 | Interior Graphic Design Standartds (S.C. Reznikoff) | |
| 3 | Ağaç İşleri Gereç Bilgisi (N.Şanıvar, İ.Zorlu) | |
| 4 | Hafele (Mobilya ve Mimari Donanımlar Katoloğu) | |
| 5 | Hettich (Mobilya ve Mimari Donanımlar Katoloğu) | |
| 6 | Mobilya Döşemeciliği(Rıfat Nuri İlter) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Çizim malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 3 | 20 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 1 | 20 | |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 3 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 8 | 32 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||