| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere en temel düzeyde kaba ve ince yapı ile ilgili detay çözme becerisi kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bir yapıyı ayakta tutan strüktürel sistemleri kavrayabilir | 
			
		 
			PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-2 | İnce yapı elemanları ve çalışma prensiplerini kavrayabilir | 
			
		 
			PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-3 | Malzemelerin fiziksel ve duyusal etkilerini kavrayabilir | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Taşıyıcı sistem çeşitlerinin, strüktürel çözüm ve detaylarının aktarılması; iç mekanda taşıyıcı yapının analizi ve konu ile ilgili hesaplamalar; iç mekandaki pencere, kapı, merdiven gibi öğelerin çeşitleri, hesaplamaları ve çizim teknikleri gibi iç mekana ait sistemlerin bilgisini içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Yapı Detaylarının Değişik Ölçeklerde İşlenmesi ve Analiz Edilmesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 2 | Yapıların Arazi Üzerine Oturtulması, Yapı Çeşitleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 3 | Yapıların Arazi Üzerine Oturtulması, Yapı Çeşitleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 4 | İşlenen konularla ilgili Çizim Uygulaması | Çizim Uygulama | 
| 5 | İşlenen konularla ilgili Çizim Uygulaması | Çizim Uygulama | 
| 6 | Duvarlar, İç Duvar Yüzeylerinin Biçimlendirilmesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 7 | İşlenen konularla ilgili Çizim Uygulaması | Çizim Uygulama | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tavan ve Zemin, Tavan Kaplaması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 10 | Zeminler, Betonarme Yapılarda Zemin Döşemeleri, Zemin Kaplamaları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 11 | İşlenen konularla ilgili Çizim Uygulaması | Çizim Uygulama | 
| 12 | Pencereler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 13 | Duvar Pencere Birleşimi, | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 14 | Pencere Kanadı, Pencere Lento İlişkisi, Pencere Denizlik İlişkisi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 15 | İşlenen konularla ilgili Çizim Uygulaması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Abdullah Sarı, Düşey Sirkülasyon Araçları-Merdivenler | |
| 2 | Utarit İzgi, Kapılar (2 Cilt Takım) | |
| 3 | Muhittin Binan, Ahşap kapılar | |
| 4 | Muhittin Binan, Ahşap Penceler | |
| 5 | Francis D.K.Ching, Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Çizim malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 10 | 1 | 10 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 | 
| c) Performans Ödevi | 4 | 5 | 20 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 114 | ||