|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin tasarladıkları ve Autocad programı kullanarak 2 boyutlu fikir ve uygulama projelerini çizdikleri mekanların ya da yapıların 3 boyutlu hale dönüştürebilmelerini sağlamaktır. Bilgisayar kullanarak tasarlanan mekanların ya da yapıların sanal olarak oluşturulabilmesi 3 boyutlu düşünebilme ve üretebilme bilgi ve becerisini kazandırmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dijital ortamda iki ve üç boyutlu çizimler arasında ilişki kurabilir. |
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Tasarımlarını üç boyutlu olarak ifade edebilir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Üç boyutlu tasarım nesnesini farklı görünüşlerde iki boyutlu ifade edebilir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Autocad ile birlikte örnek mekanların ölçümlendirilmesi, pafta düzeni ve künye bilgilerinin şablonlaştırılması; autocad ile 3 boyutlu teknik gösterim, 3 boyutlu mekan ve obje çizimi, farklı perspektif kurallarına uygun teknik çizimlerin gerçekleştirilmesi, pafta çıktı ayarlarının düzenlenmesinin aktarılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders tanıtımın yapılması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Autocad üzerinde üç boyutlu çizim araçlarının çalışma prensipleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Autocad üzerinde iki boyutlu bir yüzeyin üçüncü boyuta aktarılması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma |
4 | Çizgilerden yüzey yaratma, yüzeyleri üçüncü boyutta modelleme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma |
5 | Üç boyutlu katmanları oluşturma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma |
6 | Katmanları arası geçiş, koordinat sistemi ve orjini değiştirme. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme |
7 | Üç boyutlu katı cisim modelleme arayüzleri ve teknikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Üç boyutlu katı cisim düzenleme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme |
10 | Üç boyutlu katı cismin yüzeylerinde değişiklikler yapma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grafik Çizme |
11 | Üç boyutlu katı cismin yüzeylerinde değişiklikler yapma (devam) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grafik Çizme |
12 | Üç boyutlu işlemler ve değişiklik yapma komutları, kısa yolları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme |
13 | Üç boyutlu görünüm komutları ve kısa yolları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme |
14 | Üç boyutlu ürünü farklı açılardan görme, kamera yerleştirme ve kamera ayarları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme |
15 | Üç boyutlu nesnenin çıktısını alma ve üç boyutlu çizimlerin diğer programlar ile uyumu (merge vd.) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gök, K. (2010). Autocad 2010, İstanbul: Seçkin Yayıncılık | |
2 | George Omura ve Brian C. Benton, Mastering AutoCAD 2019 and AutoCAD LT 2019 | |
3 | Gökkaya H. Ve Alca K., (2010). Autocad 2010 Çizim Modelleme | |
4 | Shih, R., (2008). AutoCAD 2009 Tutorial - Second Level: 3D Modeling, Schroff Development Corporation | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 4 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 12 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 16 | 4 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 192 |