| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin tasarladıkları ve Autocad programı kullanarak 2 boyutlu fikir ve uygulama projelerini çizdikleri mekanların ya da yapıların 3 boyutlu hale dönüştürebilmelerini sağlamaktır. Bilgisayar kullanarak tasarlanan mekanların ya da yapıların sanal olarak oluşturulabilmesi 3 boyutlu düşünebilme ve üretebilme bilgi ve becerisini kazandırmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dijital ortamda iki ve üç boyutlu çizimler arasında ilişki kurabilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir.  | 
		 Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Tasarımlarını üç boyutlu olarak ifade edebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.  | 
		 Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | Üç boyutlu tasarım nesnesini farklı görünüşlerde iki boyutlu ifade edebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.  | 
		 Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Autocad ile birlikte örnek mekanların ölçümlendirilmesi, pafta düzeni ve künye bilgilerinin şablonlaştırılması; autocad ile 3 boyutlu teknik gösterim, 3 boyutlu mekan ve obje çizimi, farklı perspektif kurallarına uygun teknik çizimlerin gerçekleştirilmesi, pafta çıktı ayarlarının düzenlenmesinin aktarılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Ders tanıtımın yapılması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 2 | Autocad üzerinde üç boyutlu çizim araçlarının çalışma prensipleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 3 | Autocad üzerinde iki boyutlu bir yüzeyin üçüncü boyuta aktarılması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma | 
| 4 | Çizgilerden yüzey yaratma, yüzeyleri üçüncü boyutta modelleme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma | 
| 5 | Üç boyutlu katmanları oluşturma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma | 
| 6 | Katmanları arası geçiş, koordinat sistemi ve orjini değiştirme. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme | 
| 7 | Üç boyutlu katı cisim modelleme arayüzleri ve teknikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Üç boyutlu katı cisim düzenleme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme | 
| 10 | Üç boyutlu katı cismin yüzeylerinde değişiklikler yapma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grafik Çizme | 
| 11 | Üç boyutlu katı cismin yüzeylerinde değişiklikler yapma (devam) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Grafik Çizme | 
| 12 | Üç boyutlu işlemler ve değişiklik yapma komutları, kısa yolları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme | 
| 13 | Üç boyutlu görünüm komutları ve kısa yolları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme | 
| 14 | Üç boyutlu ürünü farklı açılardan görme, kamera yerleştirme ve kamera ayarları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme | 
| 15 | Üç boyutlu nesnenin çıktısını alma ve üç boyutlu çizimlerin diğer programlar ile uyumu (merge vd.) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, İkili Çalışma, Grafik Çizme | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Gök, K. (2010). Autocad 2010, İstanbul: Seçkin Yayıncılık | |
| 2 | George Omura ve Brian C. Benton, Mastering AutoCAD 2019 and AutoCAD LT 2019 | |
| 3 | Gökkaya H. Ve Alca K., (2010). Autocad 2010 Çizim Modelleme | |
| 4 | Shih, R., (2008). AutoCAD 2009 Tutorial - Second Level: 3D Modeling, Schroff Development Corporation | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 4 | 20 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 12 | 4 | 20 | 
| Final Sınavı | 16 | 4 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 12 | 24 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 12 | 24 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 | 
| Ara Sınav | 4 | 1 | 4 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 | 
| Final Sınavı | 4 | 1 | 4 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 192 | ||