|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere en temel düzeyde kaba ve ince yapı ile ilgili detay çözme becerisi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Malzemenin duyusal ve fiziksel etkisini kavrayabilir |
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Kaba ve ince yapı detaylarını çözebilir |
PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İlk dönemdeki İç Mekan Sistemleri I dersinin devamı olan bu derste yapı ve malzeme bilgisi aktarılmaktadır. Bu kapsamda yapı elemanları, asma katlar, bölücü paneller, iç mekanda kullanılan malzemeler, bu malzemelerin özellikleri aktarılmakta; bu öğelerin çizim ve tasarımları; detay çözümlemelerine yönelik bilgi verilmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Detaylı ders içeriğinin paylaşımı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
2 | Kapı ve kapı-duvar ilişkisinin detaylandırılması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
3 | Kapı kasası, kapı kanadı, kapı pervazı elemanlarının lento-döşeme ile ilişkisi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
4 | İşlenen konulara yönelik uygulama yapılması | Çizim Uygulama |
5 | Kapı kanadı ve çeşitlerine yönelik teknik bilgilerin aktarımı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
6 | İşlenen konulara yönelik uygulama yapılması | Çizim Uygulama |
7 | Merdiven plan tipleri, konstrüksiyonları ve teknik çizim ifadelerinin anlatımı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | İşlenen konulara yönelik uygulama yapılması | Çizim Uygulama |
10 | Düşey ve dikey sirkülasyon arası merdiven hesaplama ve dengelenmesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
11 | İşlenen konulara yönelik uygulama yapılması | Çizim Uygulama |
12 | Asma katlar ve tipleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
13 | Asma katlarda döşeme kaplama ve bitiş/merdiven ilişkisi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
14 | Mimari ve İç Mimari'de bölücü duvarlar ve çeşitleri-detayları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
15 | İşlenen konulara yönelik uygulama yapılması | Çizim Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Francis D.K.Ching, Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen | |
2 | Abdullah Sarı, Düşey Sirkülasyon Araçları-Merdivenler | |
3 | Utarit İzgi, Kapılar (2 Cilt Takım) | |
4 | Muhittin Binan, Ahşap kapılar | |
5 | Muhittin Binan, Ahşap Penceler | |
6 | Salvadori, M. &Heller, R. (1975) Structure in Architecture. New Jersey, PrenticeHall | |
7 | Reid, E. (1984) UnderstandingBuildings: A MultidisciplinaryApproach. England, LongmanGroup UK limited | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sanatsal çizim malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 4 | 5 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |