| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| üç boyutlu düşünme, var olan bir kompozisyonu analiz etme ve kendine özgü plastik değerlere sahip biçim oluşturma gibi yetiler kazandırmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İç Mimarlık disiplinlerinin gerektirdiği anlatım diline sahip olabilme | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-2 | İç mekanda mekansal etkinin nasıl oluşturulacağına dair ön bilgi edinebilme | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-3 | Zihinde oluşturulan düşüncelerin etkin bir anlatım gücüyle kağıda aktarılabilmesi | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders çizim ve sunum tekniklerini; tasarlanan ürün ya da mekana ait paftanın tasarımı ve iki/üç boyutlu anlatım tekniklerini kapsamaktadır. Tasarımın genel diline uygun sunum biçimi ile tasarım sürecinin aktarılmasında tasarımda kompozisyon; ölçü ve ölçeklendirme; zemin ve figür ilişkisi; renk ve doku ilişkisi gibi anlatım gücünü belirleyici kriterler öğrenciye aktarılır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Ölçeklerine Göre Mimari Anlatımlar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 2 | 1/500 ölçekli çizimler ve anlatım özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 3 | 1/100 ölçekli çizimler ve anlatım özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 4 | 1/50 ölçekli çizimler ve anlatım özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 5 | 1/20 ölçekli çizimler ve anlatım özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 6 | İç Mimari Anlatımda Çizgisel İfade | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 7 | Çizgisel İfadede Ön Plan ve Geri Plan İlişkisi ve Çizgi Kalınlıklarının Ayarlanması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Figür Zemin İlişkisi İç Mimari Anlatıma nasıl Uyarlanır? | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 10 | İç Mimari Anlatımda Ön plan Geri Plan İlişkisi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 11 | Ön Plan Geri Plan Kavramının İç Mimari İfadelerde Kullanımı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 12 | İç Mimari Anlatımda Perspektifin Kullanılması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 13 | İç Mimari Anlatımda Perspektifin Kullanılması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 14 | Farklı Sanatsal Malzemeler ile Renklendirme, Gölgelendirme ve Gösterim Teknikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 15 | Farklı Sanatsal Malzemeler ile Renklendirme, Gölgelendirme ve Gösterim Teknikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hotan H. (1978) Mimari Perspektif Perspektif Gölge. Ankara, Maya Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti | |
| 2 | Hasegava, N. (2010) Sketching Interiors: Colored Pencils, A Step by Step Guide. China, Graphic-sha Publishing. | |
| 3 | Stephanie Travis, Sketching for Architecture + Interior Design: A practical guide on sketching for architecture and interior design students | |
| 4 | Maureen Mitton, Interior Design Visual Presentation: A Guide to Graphics, Models and Presentation Methods | |
| 5 | S.C. Reznikoff, Interior Graphic and Design Standards | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Görsel materyaller | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 1 | 30 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 1 | 10 | |
| Final Sınavı | 2 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 5 | 5 | 25 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 121 | ||