|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
üç boyutlu düşünme, var olan bir kompozisyonu analiz etme ve kendine özgü plastik değerlere sahip biçim oluşturma gibi yetiler kazandırmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İç Mimarlık disiplinlerinin gerektirdiği anlatım diline sahip olabilme |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | İç mekanda mekansal etkinin nasıl oluşturulacağına dair ön bilgi edinebilme |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Zihinde oluşturulan düşüncelerin etkin bir anlatım gücüyle kağıda aktarılabilmesi |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders çizim ve sunum tekniklerini; tasarlanan ürün ya da mekana ait paftanın tasarımı ve iki/üç boyutlu anlatım tekniklerini kapsamaktadır. Tasarımın genel diline uygun sunum biçimi ile tasarım sürecinin aktarılmasında tasarımda kompozisyon; ölçü ve ölçeklendirme; zemin ve figür ilişkisi; renk ve doku ilişkisi gibi anlatım gücünü belirleyici kriterler öğrenciye aktarılır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ölçeklerine Göre Mimari Anlatımlar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
2 | 1/500 ölçekli çizimler ve anlatım özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
3 | 1/100 ölçekli çizimler ve anlatım özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
4 | 1/50 ölçekli çizimler ve anlatım özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
5 | 1/20 ölçekli çizimler ve anlatım özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
6 | İç Mimari Anlatımda Çizgisel İfade | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
7 | Çizgisel İfadede Ön Plan ve Geri Plan İlişkisi ve Çizgi Kalınlıklarının Ayarlanması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Figür Zemin İlişkisi İç Mimari Anlatıma nasıl Uyarlanır? | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
10 | İç Mimari Anlatımda Ön plan Geri Plan İlişkisi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
11 | Ön Plan Geri Plan Kavramının İç Mimari İfadelerde Kullanımı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
12 | İç Mimari Anlatımda Perspektifin Kullanılması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
13 | İç Mimari Anlatımda Perspektifin Kullanılması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
14 | Farklı Sanatsal Malzemeler ile Renklendirme, Gölgelendirme ve Gösterim Teknikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
15 | Farklı Sanatsal Malzemeler ile Renklendirme, Gölgelendirme ve Gösterim Teknikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hotan H. (1978) Mimari Perspektif Perspektif Gölge. Ankara, Maya Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti | |
2 | Hasegava, N. (2010) Sketching Interiors: Colored Pencils, A Step by Step Guide. China, Graphic-sha Publishing. | |
3 | Stephanie Travis, Sketching for Architecture + Interior Design: A practical guide on sketching for architecture and interior design students | |
4 | Maureen Mitton, Interior Design Visual Presentation: A Guide to Graphics, Models and Presentation Methods | |
5 | S.C. Reznikoff, Interior Graphic and Design Standards | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Görsel materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 5 | 5 | 25 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |