Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / İÇM209 - İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

Kodu: İÇM209 Adı: GÖRSEL ANLATIM TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
üç boyutlu düşünme, var olan bir kompozisyonu analiz etme ve kendine özgü plastik değerlere sahip biçim oluşturma gibi yetiler kazandırmak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İç Mimarlık disiplinlerinin gerektirdiği anlatım diline sahip olabilme PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 İç mekanda mekansal etkinin nasıl oluşturulacağına dair ön bilgi edinebilme PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Zihinde oluşturulan düşüncelerin etkin bir anlatım gücüyle kağıda aktarılabilmesi PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir.
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir.
PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ders çizim ve sunum tekniklerini; tasarlanan ürün ya da mekana ait paftanın tasarımı ve iki/üç boyutlu anlatım tekniklerini kapsamaktadır. Tasarımın genel diline uygun sunum biçimi ile tasarım sürecinin aktarılmasında tasarımda kompozisyon; ölçü ve ölçeklendirme; zemin ve figür ilişkisi; renk ve doku ilişkisi gibi anlatım gücünü belirleyici kriterler öğrenciye aktarılır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ölçeklerine Göre Mimari Anlatımlar Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
2 1/500 ölçekli çizimler ve anlatım özellikleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
3 1/100 ölçekli çizimler ve anlatım özellikleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
4 1/50 ölçekli çizimler ve anlatım özellikleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
5 1/20 ölçekli çizimler ve anlatım özellikleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
6 İç Mimari Anlatımda Çizgisel İfade Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
7 Çizgisel İfadede Ön Plan ve Geri Plan İlişkisi ve Çizgi Kalınlıklarının Ayarlanması Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
8 Ara Sınav
9 Figür Zemin İlişkisi İç Mimari Anlatıma nasıl Uyarlanır? Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
10 İç Mimari Anlatımda Ön plan Geri Plan İlişkisi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
11 Ön Plan Geri Plan Kavramının İç Mimari İfadelerde Kullanımı Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
12 İç Mimari Anlatımda Perspektifin Kullanılması Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
13 İç Mimari Anlatımda Perspektifin Kullanılması Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
14 Farklı Sanatsal Malzemeler ile Renklendirme, Gölgelendirme ve Gösterim Teknikleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
15 Farklı Sanatsal Malzemeler ile Renklendirme, Gölgelendirme ve Gösterim Teknikleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hotan H. (1978) Mimari Perspektif Perspektif Gölge. Ankara, Maya Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
2 Hasegava, N. (2010) Sketching Interiors: Colored Pencils, A Step by Step Guide. China, Graphic-sha Publishing.
3 Stephanie Travis, Sketching for Architecture + Interior Design: A practical guide on sketching for architecture and interior design students
4 Maureen Mitton, Interior Design Visual Presentation: A Guide to Graphics, Models and Presentation Methods
5 S.C. Reznikoff, Interior Graphic and Design Standards
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Görsel materyaller

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 1 10
Final Sınavı 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 5 5 25
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 14 42
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 2 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 121