|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin mekân tasarım tarihinin geçmişten günümüze gelişimini anlamasına ve günümüzü ne şekilde etkilediğini kavramasına katkıda bulunacaktır. Bu kapsamda kendi tasarımlarını olgunlaştırmak için temel bilgi ve donanımı edinmiş olacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mimarlık sanatını kavrayabilir |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Kendi tasarımlarını olgunlaştırmak için temel bir bakış açısı kazanır. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Mekanla ilişkili mesleklerin tarih sürecindeki değişimi ile günümüzdeki durumunu karşılaştırabilir |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tarih öncesi dönemden başlayarak 19. Yüzyıl’a kadar olan dönemi; bu dönemlerde inşa edilen mimari yapıların bilgileri ve analizleri aktarılmaktadır. Bu süreç içinde Paleolitik ve Neolitik Dönem, Mezopotamya ve Mısır; Antik Yunan, Pers, Roma, Erken Hristiyanlık, Erken İslam ve Bizans gibi 19. Yüzyıl öncesine ait farklı dönem ve kültürlerin mekan kültürleri işlenmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Prehistorik Dönem | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
2 | Mısır Uygarlığı | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
3 | Roman Uygarlığı -Erken Hristiyan-Bizans | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
4 | Roman Uygarlığı -Erken Hristiyan-Bizans | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
5 | Gotik Uygarlığı | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
6 | Selçuklu- Osmanlı Uygarlığı | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
7 | Rönesans Uygarlığı | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
8 | Ara Sınav | |
9 | Barok, Rokoko | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
10 | Uzak Doğu Uygarlıkları | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
11 | Kuzey ve Güney Amerika Uygarlıkları | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
12 | Osmanlı Uygarlığı- duraklama ve gerileme dönemi-Batılılaşma Dönemi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
13 | Türkiye'de Cumhuriyet dönemi ve Sonrası Akımlar | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
14 | Türkiye'de Cumhuriyet dönemi ve Sonrası Akımlar | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
15 | Türkiye'de Cumhuriyet Sonrası Akımlar | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | A. Şenel (2006): "Kemirgenlerden Sürüngenlere İnsanlık Tarihi", İmge Kitap Evi | |
2 | S. Tanilli (2007): "Uygarlık Tarihi" Alkım Kitap evi | |
3 | L.M. Roth (2000): "Mimarlığın Öyküsü" | |
4 | Doğan Kuban, Osmanlı Mimarisi | |
5 | Mortimer Wheeler, Roma Sanatı ve Mimarlığı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 2 | 8 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 108 |