|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin 19. Yüzyıldan itibaren günümüze kadar tasarım tarihinin hangi süreçlerden geçerek (kültürel, siyasi, bilimsel ve tarihsel) geliştiğini ve bunun günümüze nasıl yansıdığını kavramasına katkıda bulunacaktır. Bu kapsamda kendi tasarımlarını olgunlaştırmak için temel bilgi ve donanımı edinmiş olacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 19. yüzyıldan günümüze uzanan çağdaş tasarım tartışmaları ve söylemlerini tarihsel bağlam ve süreklilik içinde tartışabileceklerdir. Güncel tasarım söylemlerine ait temel kavramları tanımlayabileceklerdir. |
PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Önemli modern tasarım ürünlerini, binalarını ve iç mekanlarını tanıyabileceklerdir. |
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İçmimarlık mesleğini çağdaş sanat ve tasarım disiplinleri ile ilişkilendirebileceklerdir. |
PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir. PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
19. Yüzyıl ve sonrası mekan tasarım tarihi üzerinde durulmaktadır. Bu kapsamda Osmanlı dönemi, Endüstri Devrimi ve sonrasında ortaya çıkan akımlar Arts And Craft, Art Noveau, Werkbund, Fütürizm, De Stijl, Bauhaus, Konstrüktivizm, Art Deco, Brütalizm, Post Modernizm, High-Tech, Dekonstrüktivizm akımları; Türkiye’de Cumhuriyet dönemi ve Cumhuriyer sonrası mimari akımlar öğrenciye aktarılmaktadır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve Genel Ders Planı | Sunum ve tartışma |
2 | Modernite ve Kavramları | Sunum ve tartışma |
3 | İç Mekan Kavramının Ortaya Çıkışı: 19. Yüzyılda Modern Hayat ve Ev | Sunum ve tartışma |
4 | Bauhaus ve İç Mekânın Rasyonelleşmesi | Sunum ve tartışma |
5 | “Avangart” yaklaşımlar/ Le Corbusier | Sunum ve tartışma |
6 | Savaş Sonrası Dönem ve Seri Üretilen İç Mekan | Sunum ve tartışma |
7 | İyi Tasarım: Yüzyıl Ortası Tasarım Anlayışı | Sunum ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Modernizmin Düşüşü: Alternatif Yaklaşımlar | Sunum ve tartışma |
10 | Postmodern Söylem | Sunum ve tartışma |
11 | Mimarlıkta Çevre Söylemi | Sunum ve tartışma |
12 | Teknoloji ve Tasarımın Geleceği | Sunum ve tartışma |
13 | Eleştirel tartışmalar ve Sunum | Sunum ve tartışma |
14 | Dersin gözden geçirilmesi | Sunum ve tartışma |
15 | Final Sınavı | Sunum ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | P. Gössel, G. Leuthause (2005): "Architecture in The 20th Century" Taschen Köln | |
2 | A. Şenel (2006): "Kemirgenlerden Sürüngenlere İnsanlık Tarihi", İmge Kitap Evi | |
3 | W.Jr. Curtis (1996): "Modern Architecture Since 1900" Phaidon Pres U.K. | |
4 | L.M. Roth, Mimarlığın Öyküsü | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 2 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 2 | 8 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 109 |