Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Çevre ve kullanıcı ilişkileri ile beraber bir kültür merkezi mekanının fonksiyon şemasını listeler |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
|
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 |
Tasarım Konseptini görselleştirerek anlatır. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
|
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 |
Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli ve şehir merkezindeki kültür merkezi tasarımının konseptine bağlı olarak, çevresi ve kullanıcısı ile olan ilişkilerini ve mekan fonksiyonlarını 3 boyutlu modellemeler yardımıyla çözümler. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
|
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 |
Mevcut mekanın yapısal şartlarını belirler |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
|
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 |
Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezindeki bir kültür merkezinin, tasarım ve sunum çalışmasını jüri karşısında savunur. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
|
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bir önceki dönemden farklı bir örnek mekanın, tasarım ilişkileri yönünden analizi ve bu yönde öğrencilere dönem içinde yapılacak projenin verilmesi; öğrencilerin projedeki tasarım sorunları ve ilişkilerine yönelik sunumları, bu yönde mekânsal analizlerinin değerlendirilmesi, iç mekan projelerinin gerekli teknik çizim kuralları ve standartlarına göre hazırlanması, yapılan tasarım sunumu için görsel anlatım tekniklerine uygun bir şekilde sunulması ve tartışılması, her hafta yapılan projelerin kendi içinde kritik edilmesi. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Giriş ve Kişisel çalışma alanlarının belirlenmesi |
Anlatım ve tartışma |
2 |
Tasarım programının ve fonksiyon diyagramının oluşturulması |
Anlatım ve tartışma |
3 |
Konsept tasarım |
Anlatım ve tartışma |
4 |
Konsept tasarım değerlendirmesi ve biçim tasarımı |
Anlatım ve tartışma |
5 |
Tasarım gelişimi (1:100 eskizler) |
Anlatım ve tartışma |
6 |
Tasarım gelişimi (1:100 avan proje) – Ara dönem jürisi |
Anlatım ve tartışma |
7 |
Tasarım gelişimi (1:100 eskizler) –Döşeme planı |
Anlatım ve tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Tasarım gelişimi (1:100 eskizler) - Bitkilendirme planı |
Anlatım ve tartışma |
10 |
Tasarım gelişimi (1:100 eskizler) – Sulama planı |
Anlatım ve tartışma |
11 |
Tasarım gelişimi (1:100 eskizler) – Aydınlatma planı |
Anlatım ve tartışma |
12 |
Tasarım gelişimi (1:100 kesin proje) |
Anlatım ve tartışma |
13 |
Kesin tasarım değerlendirmesi |
Anlatım ve tartışma |
14 |
Sistem detayları (1:50 - 1:20) |
Anlatım ve tartışma |
15 |
Detay çizimleri (1/10 – 1/5 – 1/1) |
Anlatım ve tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Ramstedt, F. (2020). The Interior Design Handbook: Furnish, Decorate, and Style Your Space. Clarkson Potter Publishing. |
2 |
Mitton, M., Nystuen, C. (2016). Residential Interior Design: A Guide To Planning Spaces. John Wiley & Sons, 3rd Edition. |
3 |
Kaye, A. (2020). How to Make a House a Home: Creating a Purposeful, Personel Space. Clarkson Potter Publishing |
4 |
Dellatore, C. (2016). Interior Design Master Class: 100 Lessons from Americas’s Finest Designer on the Art of Decoration. Rizzoli Pub. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Çizim ve maket malzemeleri. |