Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / İÇM401 - İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

Kodu: İÇM401 Adı: TASARIM STÜDYOSU V Teorik+Uygulama: 5+3 AKTS: 10
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin mekan tasarlama becerisini edinebilmesini sağlamaktır. Özgün düşünce süreçlerini ve yaratıcılığı tetikleyerek tasarım yapma sürecini deneyimleme; bu süreç sonunda bir ürün ortaya çıkarabilme amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Seçilen yerleşme yerinin coğrafik, çevresel, ekolojik, topoğrafik veri ve özelliklerinin irdeleyebilir. PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Yerleşme düzeni içinde var olan yapısal potansiyelin pozitif- negatif strüktür elemanları ve kompozisyonlarını oluşturan primer, sekunder, tersiyer karakteristiklerini belirleyebilir. PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir.
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
DÖÇ-3 Elde edilen toplumsal değerler ve var olan yapı potansiyelinin çağdaş koşullara uygun yeni yorum ve tasarım düzenlemelerinde görev alabilir. PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Örnek mekan incelemeleri ve bunların mekânsal verilerinin analiz süreçleri, bu mekanlarda ilişki ve organizasyonlar, güncel iç mekan tasarım problemlerine uygun ve daha önceki dönemlerden farklı bir iç mimarlık proje konusunun verilmesi, belirlenen alanın ya da mekanın kavramsal analizi, kavramsal analize uygun farklı ölçek ve ifadelerde proje çizim ve görsellerinin 1/200, 1/100, 1/50, 1/20, 1/10, 1/5 ve 1/1 olarak hazırlanması, görsel anlatım tekniklerine uygun bir şekilde sunulması veya aktarılması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dönem içi çalışılacak olan mevcut projenin tanıtımı, cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezindeki mekanın, çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek oluşturulacak bir kültür merkezinin işleyişinin anlatımı, iç ve dış mekan fonksiyon şeması örnek gösterimi Yüz yüze değerlendirme
2 Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması Yüz yüze değerlendirme
3 Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması Yüz yüze değerlendirme
4 Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezinde, çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek oluşturulacak bir kültür merkezinin; dış cephe ve sokak silüeti konu anlatımı 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme
5 Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezinde, çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek oluşturulacak bir kültür merkezinin; giriş, sergi, konferans- toplantı, ofis ve kültür birimlerinin iç ve dış mekan ilişkisi konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme
6 Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezinde, çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek oluşturulacak bir kültür merkezinin; giriş, sergi, konferans- toplantı, ofis ve kültür birimlerinin iç ve dış mekan ilişkisi konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme
7 Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezinde, çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek oluşturulacak bir kültür merkezinin; giriş, sergi, konferans- toplantı, ofis ve kültür birimlerinin iç ve dış mekan ilişkisi konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme
8 Ara Sınav
9 Ara jüri: 1/50 projelerin ve 3 boyutlu modelleme çalışmaların değerlendirilmesi Yüz yüze değerlendirme
10 Ara sınavların değerlendirilmesi. 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme
11 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe, bahçe ve iç mekan çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme
12 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe, bahçe ve iç mekan çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları. 1/20 ölçekte bölgesel çizim çalışmaları Yüz yüze değerlendirme
13 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe, bahçe ve iç mekan çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları. 1/20 ölçekte bölgesel çizim çalışmaları Yüz yüze değerlendirme
14 Sunum dosyası hazırlama konu anlatımı, 1/50 ve 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları. Yüz yüze değerlendirme
15 Sunum dosyası hazırlıkların incelenmesi, 1/50 ve 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları. Yüz yüze değerlendirme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Meel, J. V., Martens, Y., Ree, H., J. (2010). Planning Office Space: A Practical Guide for Managers and Designers. Laurence King Publishing.
2 Bakker, M., L. (2016). Space Planning for Commercial Office Interiors. Fairchild Books, 2nd Edition.
3 Malkin, J. (2014). Medical and Dental Space Planning: A Comprehensive Guide to Design, Equipment, and Clinical Procedures. Wiley, 4th Edition.
4 Stegmeier, D. (2008). Innovations in Office Design: The Critical Influence Approach to Effective Work Environments. Wiley, 1st Edition
5 Rattner, D., M. (2019). My Creative Space: How to Design Your Home to Stimulate Ideas and Spark Innovation. Skyhorse Publishing
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Çizim ve maket malzemeleri.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 8 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 8 14 112
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 8 64
Ara Sınav 8 1 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 7 56
Final Sınavı 8 1 8
0
0
Toplam İş Yükü 296