Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / İÇM402 - İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

Kodu: İÇM402 Adı: BİTİRME PROJESİ Teorik+Uygulama: 5+3 AKTS: 10
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin mekan tasarlama becerisini edinebilmesini sağlamaktır. Özgün düşünce süreçlerini ve yaratıcılığı tetikleyerek tasarım yapma sürecini deneyimleme; bu süreç sonunda bir ürün ortaya çıkarabilme amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Mimari Alanında Literatürü Takip Etmeyi ve Araştırma Yapmayı Öğrenmek PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Yazılım, Yöntem ve / veya Mimari Geliştirmek PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Yapılan Çalışmaları ve çabayı Tez Kitapçığı Formatında Sunmak PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Önceki dönemlerden farklı bir örnek mekanın, tasarım ilişkileri yönünden analizi ve bu yönde öğrencilere dönem içinde yapılacak projenin verilmesi; öğrencilerin projedeki tasarım sorunları ve ilişkilerine yönelik sunumları, bu yönde mekânsal analizlerinin değerlendirilmesi, iç mekan projelerinin gerekli teknik çizim kuralları ve standartlarına göre hazırlanması, yapılan tasarım sunumu için görsel anlatım tekniklerine uygun bir şekilde sunulması ve tartışılması, her hafta yapılan projelerin kendi içinde kritik edilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uygulama Anlatım ve tartışma
2 Danışmanlarla görüşerek Konu Belirleme Anlatım ve tartışma
3 Danışmanlarla görüşerek Konu Belirleme Anlatım ve tartışma
4 Tez Konusunu kesinleştirerek Tez Kayıt Formu'nu Hazırlama Anlatım ve tartışma
5 Literatür Taraması Anlatım ve tartışma
6 Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) Anlatım ve tartışma
7 Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) Anlatım ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) Anlatım ve tartışma
10 Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) Anlatım ve tartışma
11 Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) Anlatım ve tartışma
12 Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) Anlatım ve tartışma
13 Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) Anlatım ve tartışma
14 Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) Anlatım ve tartışma
15 Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) Anlatım ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kramer, S. (2018). Building to Educate: School Architecture & Design. Braun Publishing.
2 Nair, P. (2020). Learning by Design: Live Play Engage Create. Education Design Architects.
3 Doorly, S., Witthoft, S., Plattner, H. (2012). Make Space: How to Set The Stage for Creative Collaboration. Wiley, 1st Edition.
4 Nair, P. (2009). The Language of School Design: Design Patterns for 21st Century Schools. Education Design Architects.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
çizim ve maket malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 8 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 8 14 112
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 8 64
Ara Sınav 8 1 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 7 56
Final Sınavı 8 1 8
0
0
Toplam İş Yükü 296