|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin mekan tasarlama becerisini edinebilmesini sağlamaktır. Özgün düşünce süreçlerini ve yaratıcılığı tetikleyerek tasarım yapma sürecini deneyimleme; bu süreç sonunda bir ürün ortaya çıkarabilme amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mimari Alanında Literatürü Takip Etmeyi ve Araştırma Yapmayı Öğrenmek |
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Yazılım, Yöntem ve / veya Mimari Geliştirmek |
PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Yapılan Çalışmaları ve çabayı Tez Kitapçığı Formatında Sunmak |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Önceki dönemlerden farklı bir örnek mekanın, tasarım ilişkileri yönünden analizi ve bu yönde öğrencilere dönem içinde yapılacak projenin verilmesi; öğrencilerin projedeki tasarım sorunları ve ilişkilerine yönelik sunumları, bu yönde mekânsal analizlerinin değerlendirilmesi, iç mekan projelerinin gerekli teknik çizim kuralları ve standartlarına göre hazırlanması, yapılan tasarım sunumu için görsel anlatım tekniklerine uygun bir şekilde sunulması ve tartışılması, her hafta yapılan projelerin kendi içinde kritik edilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uygulama | Anlatım ve tartışma |
2 | Danışmanlarla görüşerek Konu Belirleme | Anlatım ve tartışma |
3 | Danışmanlarla görüşerek Konu Belirleme | Anlatım ve tartışma |
4 | Tez Konusunu kesinleştirerek Tez Kayıt Formu'nu Hazırlama | Anlatım ve tartışma |
5 | Literatür Taraması | Anlatım ve tartışma |
6 | Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) | Anlatım ve tartışma |
7 | Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) | Anlatım ve tartışma |
10 | Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) | Anlatım ve tartışma |
11 | Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) | Anlatım ve tartışma |
12 | Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) | Anlatım ve tartışma |
13 | Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) | Anlatım ve tartışma |
14 | Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) | Anlatım ve tartışma |
15 | Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kramer, S. (2018). Building to Educate: School Architecture & Design. Braun Publishing. | |
2 | Nair, P. (2020). Learning by Design: Live Play Engage Create. Education Design Architects. | |
3 | Doorly, S., Witthoft, S., Plattner, H. (2012). Make Space: How to Set The Stage for Creative Collaboration. Wiley, 1st Edition. | |
4 | Nair, P. (2009). The Language of School Design: Design Patterns for 21st Century Schools. Education Design Architects. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
çizim ve maket malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 8 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 8 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 8 | 64 |
Ara Sınav | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 7 | 56 |
Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 296 |