| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Antik dönemden 19.yy başlarına kadar olan tarihsel süreçteki mobilyaların, dönemin sosyal, ekonomik ve siyasi yapısı çerçevesinde pragmatik (kullanım), semantik (anlamsal) ve sentaktik (biçimsel) açılardan irdelenmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi kazanır. | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir.  | 
		 Performans Ödevi | 
	
| DÖÇ-2 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi kazanır. | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir.  | 
		 Performans Ödevi | 
	
| DÖÇ-3 | Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi kazanır. | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir.  | 
		 Performans Ödevi | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Paleolitik ve Neolitik Dönem; Babil, Sümer ve Akadlardaki sosyal yapı ve mobilya kullanımı; Mısır ve Hititlerde günlük yaşamda mobilya stilleri; Çin, Antik Yunan ve Roma dönemi mobilyaları; Barok, Rokoko ve Klasisizm dönemi sosyal yapı ve mobilya tarihin aktarılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Mobilya tarihine giriş yapılması. Dersin tanıtımı yapılarak öğrenciye aktarılması. | Anlatım. | 
| 2 | İlk çağ mobilya anlayışının Çatalhöyük- Mısır- Mezopotamya Uygarlıklarının mobilyalarının üzerinde incelenmesi. Görseller üzerinden anlatılması. | Anlatım. | 
| 3 | Yunan – Roma - Bizans mobilya sanatının görseller üzerinden incelenmesi. | Anlatım. | 
| 4 | Saray stilleri '' Gotik '' mobilya sanatının görseller üzerinden incelenmesi. | Anlatım. | 
| 5 | Saray stilleri '' Rönesans '' mobilya sanatının görseller üzerinden incelenmesi. | Anlatım. | 
| 6 | Saray stilleri '' Barok '' mobilya sanatının görseller üzerinden incelenmesi. | Anlatım. | 
| 7 | İlk çağdan başlayarak Barok döneme kadar olan sanat akımlarının tekrar edilmesi. | Anlatım. | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Saray stilleri '' Rokoko '' mobilya sanatının görseller üzerinden incelenmesi. | Anlatım. | 
| 10 | Saray stilleri '' Yeni Klasik/Ampir '' mobilya sanatının görseller üzerinden incelenmesi. | Anlatım. | 
| 11 | El sanatları akımı - Arnuvo sanatının görseller üzerinden incelenmesi. | Anlatım. | 
| 12 | Bilgi çağı, 20. yy giriş Modernizm ve Ardeko mobilya sanatının görseller üzerinden incelenmesi. | Anlatım. | 
| 13 | Bauhaus sanat akımının, tasarımları üzerinden incelenmesi. | Anlatım. | 
| 14 | II. Dünya savaşı sonrası endüstri tasarımının incelenmesi.60 ‘lardan – 80 ‘lere / Pop tasarımı / Karşıt tasarım /H-tech sanat akımlarının incelenmesi. | Anlatım. | 
| 15 | Yeşil tasarım Post-modernizm, Memphis 90 ‘lı yıllar minimalizm / Organik tasarım akımlarının incelenmesi. | Anlatım. | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aronson, J. (1965). The Encyclopedia of Furniture. Potter Style Publishing, 3rd Edition | |
| 2 | Morley, J. (1999). The History of Furniture: Twenty-Five Centuries of Style and Design in the Western Tradition. Bulfinch Press. | |
| 3 | Miller, J. (2005). Furniture: World Styles from Classical to Contemporary. DK ADULT Publ. | |
| 4 | Boyce, C., Butler, J., T. (2014). Dictionary of Furniture: Third Edition. Skyhorse Publisihing | |
| 5 | Dincel, K., Işık, Z. (1979). Mobilya Sanat Tarihi. MEB Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 119 | ||