|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Antik dönemden 19.yy başlarına kadar olan tarihsel süreçteki mobilyaların, dönemin sosyal, ekonomik ve siyasi yapısı çerçevesinde pragmatik (kullanım), semantik (anlamsal) ve sentaktik (biçimsel) açılardan irdelenmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi kazanır. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi kazanır. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi kazanır. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Paleolitik ve Neolitik Dönem; Babil, Sümer ve Akadlardaki sosyal yapı ve mobilya kullanımı; Mısır ve Hititlerde günlük yaşamda mobilya stilleri; Çin, Antik Yunan ve Roma dönemi mobilyaları; Barok, Rokoko ve Klasisizm dönemi sosyal yapı ve mobilya tarihin aktarılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mobilya tarihine giriş yapılması. Dersin tanıtımı yapılarak öğrenciye aktarılması. | Anlatım. |
2 | İlk çağ mobilya anlayışının Çatalhöyük- Mısır- Mezopotamya Uygarlıklarının mobilyalarının üzerinde incelenmesi. Görseller üzerinden anlatılması. | Anlatım. |
3 | Yunan – Roma - Bizans mobilya sanatının görseller üzerinden incelenmesi. | Anlatım. |
4 | Saray stilleri '' Gotik '' mobilya sanatının görseller üzerinden incelenmesi. | Anlatım. |
5 | Saray stilleri '' Rönesans '' mobilya sanatının görseller üzerinden incelenmesi. | Anlatım. |
6 | Saray stilleri '' Barok '' mobilya sanatının görseller üzerinden incelenmesi. | Anlatım. |
7 | İlk çağdan başlayarak Barok döneme kadar olan sanat akımlarının tekrar edilmesi. | Anlatım. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Saray stilleri '' Rokoko '' mobilya sanatının görseller üzerinden incelenmesi. | Anlatım. |
10 | Saray stilleri '' Yeni Klasik/Ampir '' mobilya sanatının görseller üzerinden incelenmesi. | Anlatım. |
11 | El sanatları akımı - Arnuvo sanatının görseller üzerinden incelenmesi. | Anlatım. |
12 | Bilgi çağı, 20. yy giriş Modernizm ve Ardeko mobilya sanatının görseller üzerinden incelenmesi. | Anlatım. |
13 | Bauhaus sanat akımının, tasarımları üzerinden incelenmesi. | Anlatım. |
14 | II. Dünya savaşı sonrası endüstri tasarımının incelenmesi.60 ‘lardan – 80 ‘lere / Pop tasarımı / Karşıt tasarım /H-tech sanat akımlarının incelenmesi. | Anlatım. |
15 | Yeşil tasarım Post-modernizm, Memphis 90 ‘lı yıllar minimalizm / Organik tasarım akımlarının incelenmesi. | Anlatım. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aronson, J. (1965). The Encyclopedia of Furniture. Potter Style Publishing, 3rd Edition | |
2 | Morley, J. (1999). The History of Furniture: Twenty-Five Centuries of Style and Design in the Western Tradition. Bulfinch Press. | |
3 | Miller, J. (2005). Furniture: World Styles from Classical to Contemporary. DK ADULT Publ. | |
4 | Boyce, C., Butler, J., T. (2014). Dictionary of Furniture: Third Edition. Skyhorse Publisihing | |
5 | Dincel, K., Işık, Z. (1979). Mobilya Sanat Tarihi. MEB Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 119 |