|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin tasarladıkları mekanları sanal ortamda yaratabilmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin mevcut 3 boyutlu mekanların 2 boyutlu bir ortamda tekrar görselleştirilebilme, bilgisayar ortamında modelleme yapabilme ve bu sanal mekanı 3 boyutlu görseller halinde sunabilme yetisini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | CAD ve AutoCAD programları hakkındaki genel bilgileri açıklayabilecektir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | CAD ve AutoCAD programlarında mimari çizime yönelik komutları açıklayabilecektir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
3 boyutlu mekanın görsel analizi, 3 boyutlu mekanın 2 boyutta görselleştirilmesi (fotoğraf), 3 boyutlu bir mekanın temel özelliklerinin 2 boyutta temsil edilmesi (perspektif, derinlik gibi), 3DsMax programı kullanımı, Katı modelleme yapabilme, Modellemenin düzenlenebilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğrencilerle tanışma, Autocad programını kurulumu, tanıtımı ve kullanım alanlarının anlatılması | Anlatma ve gösterme |
2 | Autocad programın ara yüzünün tanıtılması ve programdaki ana başlıkların anlatılması (File, edit, view, insert, format, tools, draw, dimension, modify, parametric, Windows, help, express) Autocad ayarlarının düzenlenmesi (Options) | Anlatma ve gösterme |
3 | 2 boyutlu çizim araçlarının anlatılması (Draw tool bar komutları) | Anlatma ve gösterme |
4 | 2 boyutlu çizim araçlarının anlatılması (Modify tool bar komutları) | Anlatma ve gösterme |
5 | AutoCad’le çizimde ‘layers’ sisteminin anlatılması | Anlatma ve gösterme |
6 | 2 boyutlu çizim araçlarının anlatılması (Dimension ve draw order tool bar komutları) | Anlatma ve gösterme |
7 | 2 boyutlu çizim araçlarının uygulaması | Anlatma ve gösterme |
8 | Ara Sınav | |
9 | 3 boyutlu modelleme araçlarının anlatılması (Modeling toolbar komutları) | Anlatma ve gösterme |
10 | 3 boyutlu modelleme araçlarının anlatılması (View, orbit ve visual styles toolbar komutları) | Anlatma ve gösterme |
11 | 3 boyutlu modelleme araçlarının anlatılması (Solid editing toolbar komutları) | Anlatma ve gösterme |
12 | 3 boyutlu model üzerinden render elde etmenin anlatılması (Artlantis programının kurulması ve arayüzünün tanıtılması) | Anlatma ve gösterme |
13 | Artlantis programın toolbar’larının anlatılması | Anlatma ve gösterme |
14 | Artlantis programında render oluşturma | Anlatma ve gösterme |
15 | AutoCad ve Artlantis programı aracılığıyla uygulama yapılması | Anlatma ve gösterme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Turan, B., Y. (2012). 3D Studio Max. Pusula Yayıncılık | |
2 | Bozkurt, L. (2007). 3D Studio Max Modelleme. Pusula Yayıncılık. | |
3 | Çelik, E. (2010). 3D Studio Max 2011 ile Görselleştirme. Değişim Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 15 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 15 | 45 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |