| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Mekan tasarımı disiplininde kavram geliştirme sürecinin tanımlanması | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tasarım sürecinde soyut-somut kavramları analiz edebilir | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | İmge, imgelem, soyutlama, kavram, konsept gibi tasarım sürecindeki kavramları birbirinden ayırabilir | 
			
		 
			PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Tasarım sürecinde alternatif çözüm üretme yetkinliği kazanabilir | 
			
		 
			PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kavram, Konsept, İmge, İmgelem kavramlarının tanımlarının aktarılması; yaratıcılık, zeka ve us tanımları ve işlevleri; tasarımda kavram, tema, imge ve imgelemin yaratıcılık yoluyla geliştirilmesi, kavram geliştirme süreçleri; tasarımcı yorumlama, imgelem ve soyutlama süreci ve teknikleri; bilginin soyuttan somut bir ürüne dönüşme süreci olarak soyutlama, farklı kavram geliştirme ve imgelem uygulamalarının aktarılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin içeriği hakkında bilgi paylaşımı | Anlatma ve tartışma yöntemi | 
| 2 | Sanat ve tasarımda kavram, kavramlaştırma, konsept ve soyutlama | Anlatma ve tartışma yöntemi | 
| 3 | Kavramlar arası içerik anlam ve işlev farkı | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası | 
| 4 | Soyut ve somut anlam, eskiz ve tasarımda iletişim aracı olarak soyutlama | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası | 
| 5 | Kavram-çıkış noktasının görselleştirilmesi ve yöntemler (eskiz, maket vd.) | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası | 
| 6 | Kavramların soyutlanması ve yeniden üretilen kavramlar | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası | 
| 7 | Kavramların soyutlanması ve yeniden üretilen kavramlar | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İmgenin tasarım sürecinde kullanımı | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası | 
| 10 | Çeşitli imgelem yöntemleri, imgenin soyutlanması | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası | 
| 11 | Çeşitli imgelem yöntemleri, imgenin soyutlanması | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası | 
| 12 | İki ve üç boyutlu çeşitli imgelem araçların kullanımı | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası | 
| 13 | İki ve üç boyutlu çeşitli imgelem araçların kullanımı | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası | 
| 14 | kavramdan tasarım ürününe kadar bütün sürecin aktarımı | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası | 
| 15 | kavramdan tasarım ürününe kadar bütün sürecin yönetimi | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Uraz, T., U. (1993). Tasarlama Düşünme Biçimlendirme. İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi. | |
| 2 | İzgi, U. (1999). Mimarlıkta Süreç. YEM Yayınları | |
| 3 | Stone, T. (2010). Managing the Design Process-Concept Development : An Essential Manual fort he Working Designer. Rockport Publishers. | |
| 4 | Turuthan, T. (1987). Tasarlama Faaliyeti ve Tasarımcı Nitelikleri Üzerine Bir İnceleme. İstanbul Teknik Üniversitesi, Doktora Tezi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitabı ve ek kaynaklar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 12 | 2 | 20 | 
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 8 | 16 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 12 | 24 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 117 | ||