Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / İÇM311 - İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

Kodu: İÇM311 Adı: TASARIMDA KAVRAM VE SÜREÇ YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Mekan tasarımı disiplininde kavram geliştirme sürecinin tanımlanması

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tasarım sürecinde soyut-somut kavramları analiz edebilir PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İmge, imgelem, soyutlama, kavram, konsept gibi tasarım sürecindeki kavramları birbirinden ayırabilir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir.
PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Tasarım sürecinde alternatif çözüm üretme yetkinliği kazanabilir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kavram, Konsept, İmge, İmgelem kavramlarının tanımlarının aktarılması; yaratıcılık, zeka ve us tanımları ve işlevleri; tasarımda kavram, tema, imge ve imgelemin yaratıcılık yoluyla geliştirilmesi, kavram geliştirme süreçleri; tasarımcı yorumlama, imgelem ve soyutlama süreci ve teknikleri; bilginin soyuttan somut bir ürüne dönüşme süreci olarak soyutlama, farklı kavram geliştirme ve imgelem uygulamalarının aktarılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriği hakkında bilgi paylaşımı Anlatma ve tartışma yöntemi
2 Sanat ve tasarımda kavram, kavramlaştırma, konsept ve soyutlama Anlatma ve tartışma yöntemi
3 Kavramlar arası içerik anlam ve işlev farkı Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası
4 Soyut ve somut anlam, eskiz ve tasarımda iletişim aracı olarak soyutlama Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası
5 Kavram-çıkış noktasının görselleştirilmesi ve yöntemler (eskiz, maket vd.) Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası
6 Kavramların soyutlanması ve yeniden üretilen kavramlar Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası
7 Kavramların soyutlanması ve yeniden üretilen kavramlar Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası
8 Ara Sınav
9 İmgenin tasarım sürecinde kullanımı Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası
10 Çeşitli imgelem yöntemleri, imgenin soyutlanması Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası
11 Çeşitli imgelem yöntemleri, imgenin soyutlanması Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası
12 İki ve üç boyutlu çeşitli imgelem araçların kullanımı Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası
13 İki ve üç boyutlu çeşitli imgelem araçların kullanımı Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası
14 kavramdan tasarım ürününe kadar bütün sürecin aktarımı Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası
15 kavramdan tasarım ürününe kadar bütün sürecin yönetimi Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Uraz, T., U. (1993). Tasarlama Düşünme Biçimlendirme. İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi.
2 İzgi, U. (1999). Mimarlıkta Süreç. YEM Yayınları
3 Stone, T. (2010). Managing the Design Process-Concept Development : An Essential Manual fort he Working Designer. Rockport Publishers.
4 Turuthan, T. (1987). Tasarlama Faaliyeti ve Tasarımcı Nitelikleri Üzerine Bir İnceleme. İstanbul Teknik Üniversitesi, Doktora Tezi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitabı ve ek kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 12 2 20
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 12 24
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 117