|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mekan tasarımı disiplininde kavram geliştirme sürecinin tanımlanması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tasarım sürecinde soyut-somut kavramları analiz edebilir |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İmge, imgelem, soyutlama, kavram, konsept gibi tasarım sürecindeki kavramları birbirinden ayırabilir |
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tasarım sürecinde alternatif çözüm üretme yetkinliği kazanabilir |
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kavram, Konsept, İmge, İmgelem kavramlarının tanımlarının aktarılması; yaratıcılık, zeka ve us tanımları ve işlevleri; tasarımda kavram, tema, imge ve imgelemin yaratıcılık yoluyla geliştirilmesi, kavram geliştirme süreçleri; tasarımcı yorumlama, imgelem ve soyutlama süreci ve teknikleri; bilginin soyuttan somut bir ürüne dönüşme süreci olarak soyutlama, farklı kavram geliştirme ve imgelem uygulamalarının aktarılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriği hakkında bilgi paylaşımı | Anlatma ve tartışma yöntemi |
2 | Sanat ve tasarımda kavram, kavramlaştırma, konsept ve soyutlama | Anlatma ve tartışma yöntemi |
3 | Kavramlar arası içerik anlam ve işlev farkı | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası |
4 | Soyut ve somut anlam, eskiz ve tasarımda iletişim aracı olarak soyutlama | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası |
5 | Kavram-çıkış noktasının görselleştirilmesi ve yöntemler (eskiz, maket vd.) | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası |
6 | Kavramların soyutlanması ve yeniden üretilen kavramlar | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası |
7 | Kavramların soyutlanması ve yeniden üretilen kavramlar | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | İmgenin tasarım sürecinde kullanımı | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası |
10 | Çeşitli imgelem yöntemleri, imgenin soyutlanması | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası |
11 | Çeşitli imgelem yöntemleri, imgenin soyutlanması | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası |
12 | İki ve üç boyutlu çeşitli imgelem araçların kullanımı | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası |
13 | İki ve üç boyutlu çeşitli imgelem araçların kullanımı | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası |
14 | kavramdan tasarım ürününe kadar bütün sürecin aktarımı | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası |
15 | kavramdan tasarım ürününe kadar bütün sürecin yönetimi | Anlatma ve tartışma yöntemi, beyin fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Uraz, T., U. (1993). Tasarlama Düşünme Biçimlendirme. İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi. | |
2 | İzgi, U. (1999). Mimarlıkta Süreç. YEM Yayınları | |
3 | Stone, T. (2010). Managing the Design Process-Concept Development : An Essential Manual fort he Working Designer. Rockport Publishers. | |
4 | Turuthan, T. (1987). Tasarlama Faaliyeti ve Tasarımcı Nitelikleri Üzerine Bir İnceleme. İstanbul Teknik Üniversitesi, Doktora Tezi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı ve ek kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 12 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 117 |