Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / İÇM310 - İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

Kodu: İÇM310 Adı: İÇ MEKANDA IŞIK VE RENK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin iç mekan aydınlatma tasarımı becerisini edinebilmesini sağlamaktır. Bununla beraber, öğrencilere iç mekanda kullanılacak renk ve doku türlerini ve bunların aydınlatma tasarımı ile nasıl farklılık gösterebileceğini aktarmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İç mekanda renk bilgisi, renk teorileri, renk harmonileri ve renk şemaları; Renk algısı ve renging psikolojik etkileri; İç mekanda doku ve desen bilgisi, renk, doku ve desen arasındaki ilişki ve uyumun analizi; iç mekanda ışığın kullanımı, ışığın renk, doku ve malzeme üzerindeki etkisi; çağdaş aydınlatma yöntem ve ilkelerinin aktarılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacı, kapsamı ve işleniş biçimi,genel renk bilgisi Anlatım ve tartışma
2 Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri, rengin fiziksel ve psikolojik etkileri. Anlatım ve tartışma
3 Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları Anlatım ve tartışma
4 İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 1: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi Anlatım ve tartışma
5 İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi Anlatım ve tartışma
6 İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi Anlatım ve tartışma
7 Sınıf içi uygulama : Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlaması-teknik:suluboya Anlatım ve tartışma
8 Ara Sınav
9 İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık, fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık, ışık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı; iç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler. Anlatım ve tartışma
10 İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler. Anlatım ve tartışma
11 sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer Anlatım ve tartışma
12 sınıf içi uygulama: tartışma ve değerlendirmeler Anlatım ve tartışma
13 İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi Anlatım ve tartışma
14 Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması Anlatım ve tartışma
15 Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması Anlatım ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Gagg, R. (2013). İç Mimarlıkta Doku + Malzeme. Literatür Yayıncılık.
2 House, N., Coles, J. (2012). İç Mimarlığın Temelleri. Literatür yayıncılık.
3 Winchip, S., M. (2011). Fundamentals of Lighting. Fairchild Books, 2nd Edition.
4 Pile, J. (1997). Color in Interior Design. McGraw-Hill Education, 1st Edition.
5 Baker, N., Steemers, K. (2002). Daylight Design of Buildings: A Handbook for Architects and Engineers. Routledge Publishing.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 8 16
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 10 20
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 120