|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çevre Psikolojisi insan ve onun fiziksel ortamları arasındaki etkileşimi incelemektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fiziksel çevrenin ve onun etkilerinin bilincinde olur. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | İnsan gereksinmeleri doğrultusunda fiziksel çevreyi kullanır. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Gereksinmeler doğrultusunda fiziksel çevreyi değiştirerek yeni tasarımlar yapar |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Fiziksel çevre ile ilgili bireysel değişimlerde sorumluluk kazanır. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnsan ve insanı çevreleyen fiziksel ortam arasındaki iletişim ve etkileşimin temel özellikleri; bu etkileşim ve iletişimin gereklilikleri; çevresel algının insan psikolojisi üzerindeki etkisi; mekanın çevresel bir faktör olarak insan algısındaki rolü; mekânsal çözümlemelerin bireyin psikolojisi ve algısı üzerindeki etkilerinin aktarılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş | Örnek incelemeleri |
2 | Çevrenin tanımı ve bileşenleri | Örnek incelemeleri |
3 | İnsan algısı ve tanıma yapısı | Örnek incelemeleri |
4 | Mekân algısında bilişsel sistemler ve insan davranışı | Örnek incelemeleri |
5 | Çevre Psikolojisinin temel kabulleri | Örnek incelemeleri |
6 | Örnekler üzerinde incelemeler | Örnek incelemeleri |
7 | Davranış ve öğrenme | Örnek incelemeleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çevre-insan davranışında kültürel faktörler | Örnek incelemeleri |
10 | Toplumsal davranış ve toplumsal konum | Örnek incelemeleri |
11 | İnsan-çevre etkileşimindeki sosyal faktörler | Örnek incelemeleri |
12 | Toplumsal ilişkiyi düzenleyen fiziksel çevre sistemleri | Örnek incelemeleri |
13 | İnsan-çevre araştırmalarının tasarıma yansıması | Örnek incelemeleri |
14 | Gözlemler, tartışma ve örnekler | Örnek incelemeleri |
15 | Örneklerin incelenmesi. | Örnek incelemeleri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çakın, Ş. (1994). Mimari Tasarım İnsan Toplum ve Çevre İlişkisi. Özel Matbaası. | |
2 | Bozdayı, A., M. (2004). İç Mekan ve İnsan. Ajansmat Matbaacılık. | |
3 | Rapoport, A. (1990). The Meaning of the Built Environment: A Nonverbal Communication Approach. University of Arizona Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 2 | 8 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |