|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğrencinin mezuniyet makalesini araştırması, yazması ve gözden geçirmesi için bir strüktür sağlamaktadır. Bu nedenle, ders, makale ve makale sürecinin gözden geçirilmesi ve tartışılması üzerine hazırlanmıştır. Bu derste öğrenciler, yazma ve araştırma stratejilerine ve kaynakların eleştirel değerlendirilmesine yönlendirilmektedirler. Dersin sonunda, öğrencilerden makale formatında bir teslim yapmaları beklenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tez taslağı oluşturarak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tez konusunun amacı, hedefi, içeriği ve izlenecek yöntemin belirler. |
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Tezi, ileri düzeydeki bilgi ve beceriler kullanarak yorumlar, analiz eder, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir. |
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Tez konuları ile ilgili verilerin kaynakların, yorumların ve sonuçlarının bilimsel ve etik değerlerini kavrar. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrencinin mezuniyet tezini araştırması, yazması ve gözden geçirmesi için bir strüktür sağlayan ders; tez ve tez sürecinin gözden geçirilmesi ve tartışılması üzerine hazırlanmıştır. Bu derste öğrenciler, yazma ve araştırma stratejilerine ve kaynakların eleştirel değerlendirilmesine yönlendirilmektedirler. Dersin sonunda, öğrencilerden tez formatında araştırma raporu teslim etmeleri beklenmektedir | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş | Araştırma ve inceleme |
2 | Grup - Konu Dağılımı | Presenting the Studies and Efforts in Thesis Booklet Format |
3 | Bireysel Değerlendirmeler | Araştırma ve inceleme |
4 | Bireysel Değerlendirmeler | Araştırma ve inceleme |
5 | Bireysel Değerlendirmeler | Araştırma ve inceleme |
6 | Bireysel Değerlendirmeler | Araştırma ve inceleme |
7 | Bireysel Değerlendirmeler | Araştırma ve inceleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bireysel Değerlendirmeler | Araştırma ve inceleme |
10 | Bireysel Değerlendirmeler | Araştırma ve inceleme |
11 | Bireysel Değerlendirmeler | Araştırma ve inceleme |
12 | Bireysel Değerlendirmeler | Araştırma ve inceleme |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | Araştırma ve inceleme |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Araştırma ve inceleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Büyüköztürk Şener, (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yayıncılık | |
2 | Kuş, Elif, (2011). Nicel Nitel Araştırma Teknikleri, Anı Yayıncılık | |
3 | Groat, L. and Wang, D. (2002). Architectural Research Methods. New York: John Wiley. ISBN: 978-0750658515 | |
4 | Denzin, N. and Lincoln, Y., Handbook of Qualitative Research (London: Sage, 2000); presentations. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 3 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |