|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tasarım sürecini bütün yönleri ile ele alıp bu süreci yönetebilmeyi amaçlar |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tasarım sürecini yönetebilir |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tasarım politikaları hakkında eleştirel yaklaşabilir. |
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir. PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ulusal ve uluslararası tasarım politikaları hakkında temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Tasarım faaliyetleri için alacakları teşvikler hakkında bilgi sahibidir |
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İç mimar ve diğer tasarım alanı uzmanlarının profesyonel iş ortamlarına entegre olması, tasarım yönetiminin tanımı ve içeriği ile amacı, tasarım yönetiminin gelişimi ve stratejileri, firmalar ve ülkeler için tasarımın stratejik rolü, tasarım odaklı inovasyon ve türleri, süreç ve içerik olarak profesyonel tasarım süreci, tasarımın firma organizasyonundaki işlevleri ve firmalarda tasarım kültürü, farklı modellerde tasarım uzmanlığı, ülkemiz ve diğer örnek ülkelerdeki kalkınma planlamarında ve inovasyon destek programlarında tasarımın yeri, ülkemizde tasarım destek programlarının içeriği ve işlevinin aktarılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders hakkında genel bilgi aktarım | Anlatma ve tartışma yöntemi |
2 | Tasarım yönetiminin tanımı ve içeriği | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap |
3 | Tasarım yönetiminin tanımı ve içeriği | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap |
4 | Tasarım yönetiminin gelişimi ve stratejileri, firmalar ve ülkeler için tasarımın stratejik rolü | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap |
5 | Tasarım yönetiminin gelişimi ve stratejileri, firmalar ve ülkeler için tasarımın stratejik rolü, örnek makale ve kitaplar | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi |
6 | Tasarım yönetimin bütün süreçleri ile grup ortamında tartışılması | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi |
7 | Tasarım politikası nedir?, Tasarım için politika mı yoksa politika için tasarım mı? Temel bilgiler | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uluslararası örnek politikalarda (kalkınma planları, destek programları vd.) tasarım kavramı ve tasarım stratejileri | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap |
10 | Uluslararası örnek politikalarda (kalkınma planları, destek programları vd.) tasarım kavramı ve tasarım stratejileri | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi |
11 | Ulusal on yıllık kalkınma planında tasarım kavramı ve tasarımın süreç içerisindeki önemi | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi |
12 | Ulusal on yıllık kalkınma planında tasarım kavramı ve tasarımın süreç içerisindeki önemi | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap |
13 | Tasarım faaliyetlerine yönelik uluslararası devlet destek programları ve içerikleri, tartışma | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi |
14 | Tasarım faaliyetlerine yönelik ulusal destek programları ve içerikleri; kosgep, kalkınma ajansları, sanayi bakanlığı vd. destek programlarının içeriği ve tartışma | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi |
15 | Genel tartışma | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akın, M., Ş. (2014). Tasarım Düşüncesi Yöntemiyle İnovasyon ve Girişimcilik. Sürat Üniversite yayınları. | |
2 | Gürsu, H. (2018). Sahi, İnovasyon Neden Bize Bu Kadar Uzak? Dost Kitabevi, 2.Baskı. | |
3 | Berkun, S. (2020). How Design Makes the World. Berkun Media | |
4 | Brown, T. (2019). Change by Design, Revised and Updated: How Design Thinking Transforms Organizastions and Inspires Innovation. Harper Business | |
5 | Verganti, R. (2017). Overcrowded: Designing Meaningful Products in a World Awash with Ideas. The MIT Press. | |
6 | Norman, D. (2013). The Design of Everyday Things: Revised and Expanded Edition. Basic Books. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 2 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |