Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / İÇM409 - İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

Kodu: İÇM409 Adı: TASARIM YÖNETİMİ VE POLİTİKALARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tasarım sürecini bütün yönleri ile ele alıp bu süreci yönetebilmeyi amaçlar

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tasarım sürecini yönetebilir PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Tasarım politikaları hakkında eleştirel yaklaşabilir. PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir.
PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir.
PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Ulusal ve uluslararası tasarım politikaları hakkında temel kavramları açıklayabilir. PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir.
PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tasarım faaliyetleri için alacakları teşvikler hakkında bilgi sahibidir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İç mimar ve diğer tasarım alanı uzmanlarının profesyonel iş ortamlarına entegre olması, tasarım yönetiminin tanımı ve içeriği ile amacı, tasarım yönetiminin gelişimi ve stratejileri, firmalar ve ülkeler için tasarımın stratejik rolü, tasarım odaklı inovasyon ve türleri, süreç ve içerik olarak profesyonel tasarım süreci, tasarımın firma organizasyonundaki işlevleri ve firmalarda tasarım kültürü, farklı modellerde tasarım uzmanlığı, ülkemiz ve diğer örnek ülkelerdeki kalkınma planlamarında ve inovasyon destek programlarında tasarımın yeri, ülkemizde tasarım destek programlarının içeriği ve işlevinin aktarılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders hakkında genel bilgi aktarım Anlatma ve tartışma yöntemi
2 Tasarım yönetiminin tanımı ve içeriği Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap
3 Tasarım yönetiminin tanımı ve içeriği Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap
4 Tasarım yönetiminin gelişimi ve stratejileri, firmalar ve ülkeler için tasarımın stratejik rolü Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap
5 Tasarım yönetiminin gelişimi ve stratejileri, firmalar ve ülkeler için tasarımın stratejik rolü, örnek makale ve kitaplar Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi
6 Tasarım yönetimin bütün süreçleri ile grup ortamında tartışılması Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi
7 Tasarım politikası nedir?, Tasarım için politika mı yoksa politika için tasarım mı? Temel bilgiler Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap
8 Ara Sınav
9 Uluslararası örnek politikalarda (kalkınma planları, destek programları vd.) tasarım kavramı ve tasarım stratejileri Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap
10 Uluslararası örnek politikalarda (kalkınma planları, destek programları vd.) tasarım kavramı ve tasarım stratejileri Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi
11 Ulusal on yıllık kalkınma planında tasarım kavramı ve tasarımın süreç içerisindeki önemi Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi
12 Ulusal on yıllık kalkınma planında tasarım kavramı ve tasarımın süreç içerisindeki önemi Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap
13 Tasarım faaliyetlerine yönelik uluslararası devlet destek programları ve içerikleri, tartışma Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi
14 Tasarım faaliyetlerine yönelik ulusal destek programları ve içerikleri; kosgep, kalkınma ajansları, sanayi bakanlığı vd. destek programlarının içeriği ve tartışma Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi
15 Genel tartışma Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Akın, M., Ş. (2014). Tasarım Düşüncesi Yöntemiyle İnovasyon ve Girişimcilik. Sürat Üniversite yayınları.
2 Gürsu, H. (2018). Sahi, İnovasyon Neden Bize Bu Kadar Uzak? Dost Kitabevi, 2.Baskı.
3 Berkun, S. (2020). How Design Makes the World. Berkun Media
4 Brown, T. (2019). Change by Design, Revised and Updated: How Design Thinking Transforms Organizastions and Inspires Innovation. Harper Business
5 Verganti, R. (2017). Overcrowded: Designing Meaningful Products in a World Awash with Ideas. The MIT Press.
6 Norman, D. (2013). The Design of Everyday Things: Revised and Expanded Edition. Basic Books.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar ve projeksiyon cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 12 2 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 12 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 122