Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Evrensel tasarım kavramını tanımlar. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
|
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 |
Her yaşta ve her yetkinlik düzeyinde kişilerin kullanabileceği evrensel tasarım prensiplerini anlatır. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
|
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 |
İç ve dış mekan tasarımlarını evrensel tasarım ilkelerine göre organize eder. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Evrensel Tasarım Kavramı çerçevesinde, her insanın kendi yetenek ve yeterlilikleri ile var olduğunu, mekân- kullanıcı ilişkisinin önemini, Evrensel Tasarımın prensiplerini temel alarak, çevresini, farklılıklara sahip olan insanları değerlendirmek ve kendi tasarımlarını olgunlaştırmak için temel bir bakış açısı kazanır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin tanımı, Evrensel tasarım kavramı ve evrensel tasarım prensipleri |
Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması |
2 |
Evrensel tasarımda engelli tanımı ve evrensel olarak kabul edilen ölçü ve standartlar |
Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması |
3 |
Engelli birey kavramı / çeşitleri İç ve dış mekanda yapılan evrensel tasarım uygulama örnekleri |
Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması |
4 |
Engelli birey kavramı / çeşitleri İç ve dış mekanda yapılan evrensel tasarım uygulama örnekleri |
Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması |
5 |
Yurtiçi ve yurtdışı engelli standartları ve uygulama görselleri |
Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması |
6 |
Engelli yasam alanının verilen proje içerisinde evrensel tasarım prensiplerine uygun olarak tasarlanması |
Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması |
7 |
Engelli yasam alanının verilen proje içerisinde evrensel tasarım prensiplerine uygun olarak tasarlanması |
Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Engelli yasam alanının verilen proje içerisinde evrensel tasarım prensiplerine uygun olarak tasarlanması |
Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması |
10 |
Tasarım stüdyosu dersinde çalıştıkları projelerinde Engelliler için neleri yapabileceklerinin irdelenmesi |
Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması |
11 |
Üniversitedeki yerleşkelerden birisinin ana giriş, çevre ve okul içi girişlerinin görme ve ortopedik engellilere göre düzenlenmesi. |
Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması |
12 |
Üniversitedeki yerleşkelerden birisinin ana giriş, çevre ve okul içi girişlerinin görme ve ortopedik engellilere göre düzenlenmesi. |
Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması |
13 |
Üniversitedeki yerleşkelerden birisinin ana giriş, çevre ve okul içi girişlerinin görme ve ortopedik engellilere göre düzenlenmesi. |
Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması |
14 |
Üniversitedeki yerleşkelerden birisinin ana giriş, çevre ve okul içi girişlerinin görme ve ortopedik engellilere göre düzenlenmesi. |
Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması |
15 |
Genel tekrar |
Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Aslaksen, F. (1989). Universal Design Planning and Design For All, Butterwoths Pub, UK. |
2 |
Engelliler için evrensel standartlar kılavuzu. İstanbul: DEB Akreditasyon Merkezi. |
3 |
İncedayı, D., Kafesçioğlu, F. & diğ. (2009). Mimarlık herkes içindir: panel. İstanbul: TMMOB Mimarlar Odası Yayınları. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
bilgisayar ve projeksiyon cihazı |