| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Evrensel tasarım kavramını tanımlar. | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir  
			
		 | 
		 Uygulama Sınavı   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Her yaşta ve her yetkinlik düzeyinde kişilerin kullanabileceği evrensel tasarım prensiplerini anlatır. | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir  
			
		 | 
		 Uygulama Sınavı   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		İç ve dış mekan tasarımlarını evrensel tasarım ilkelerine göre organize eder. | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		| Evrensel Tasarım Kavramı çerçevesinde, her insanın kendi yetenek ve yeterlilikleri ile var olduğunu, mekân- kullanıcı ilişkisinin önemini, Evrensel Tasarımın prensiplerini temel alarak, çevresini, farklılıklara sahip olan insanları değerlendirmek ve kendi tasarımlarını olgunlaştırmak için temel bir bakış açısı kazanır. | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Dersin tanımı, Evrensel tasarım kavramı ve evrensel tasarım prensipleri | 
		Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması | 
	
		
		| 2 | 
		Evrensel tasarımda engelli tanımı ve evrensel olarak kabul edilen ölçü ve standartlar | 
		Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması | 
	
		
		| 3 | 
		Engelli birey kavramı / çeşitleri İç ve dış mekanda yapılan evrensel tasarım uygulama örnekleri | 
		Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması | 
	
		
		| 4 | 
		Engelli birey kavramı / çeşitleri İç ve dış mekanda yapılan evrensel tasarım uygulama örnekleri | 
		Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması | 
	
		
		| 5 | 
		Yurtiçi ve yurtdışı engelli standartları ve uygulama görselleri | 
		Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması | 
	
		
		| 6 | 
		Engelli yasam alanının verilen proje içerisinde evrensel tasarım prensiplerine uygun olarak tasarlanması | 
		Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması | 
	
		
		| 7 | 
		Engelli yasam alanının verilen proje içerisinde evrensel tasarım prensiplerine uygun olarak tasarlanması | 
		Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		Engelli yasam alanının verilen proje içerisinde evrensel tasarım prensiplerine uygun olarak tasarlanması | 
		Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması | 
	
		
		| 10 | 
		Tasarım stüdyosu dersinde çalıştıkları projelerinde Engelliler için neleri yapabileceklerinin irdelenmesi | 
		Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması | 
	
		
		| 11 | 
		Üniversitedeki yerleşkelerden birisinin ana giriş, çevre ve okul içi girişlerinin görme ve ortopedik engellilere göre düzenlenmesi. | 
		Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması | 
	
		
		| 12 | 
		Üniversitedeki yerleşkelerden birisinin ana giriş, çevre ve okul içi girişlerinin görme ve ortopedik engellilere göre düzenlenmesi. | 
		Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması | 
	
		
		| 13 | 
		Üniversitedeki yerleşkelerden birisinin ana giriş, çevre ve okul içi girişlerinin görme ve ortopedik engellilere göre düzenlenmesi. | 
		Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması | 
	
		
		| 14 | 
		Üniversitedeki yerleşkelerden birisinin ana giriş, çevre ve okul içi girişlerinin görme ve ortopedik engellilere göre düzenlenmesi. | 
		Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması | 
	
		
		| 15 | 
		Genel tekrar | 
		Yüz yüze değerlendirme, proje üzerinde grup çalışması | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| 1 | 
		Aslaksen, F. (1989).  Universal Design Planning and Design For All, Butterwoths Pub, UK.   | 
	
		
		| 2 | 
		Engelliler için evrensel standartlar kılavuzu. İstanbul: DEB Akreditasyon Merkezi. | 
	
		
		| 3 | 
		İncedayı, D., Kafesçioğlu, F. & diğ. (2009). Mimarlık herkes içindir: panel. İstanbul: TMMOB Mimarlar Odası Yayınları. | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		| bilgisayar ve projeksiyon cihazı |