|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere iç mekanda doğaya saygılı, pasif enerji kullanabilen tasarım yöntemlerini öğretmek ve bu amaca yönelik malzeme seçim bilgilerini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sürdürülebilir sistemlerin üzerine düşünme ve analiz ile ekoloji, ekonomi ve sosyal eşitliğin doğasını değerlendirebilecektir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | İnsan ve ürün ilişkisinin çevre ile etkileşimini Ekoljik prensipleri araştırma becerisi kazanır |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Yukarıda bahsedilen konular üzerine kritik yapabilecek kadar yeterli bilgi edinir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sürdürülebilirlik kavramı, sürdürülebilir tasarım kriterleri, Doğal çevre ve yapısal çevre ilişkisi, çevre ile uyumlu tasarım anlayışı, enerji kullanımına ve malzeme seçimine dair sürdürülebilir yaklaşımlar gibi doğaya ve ait olduğu bölgeye saygılı bir tasarım öğretisini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sürdürülebilirlik kavramı | Anlatım ve tartışma |
2 | Sürdürülebilirlik kavaramının ülkemizdeki ve dünyadaki gelişimi | Anlatım ve tartışma |
3 | Sürdürülebilir ürün tasarımı akımları | Anlatım ve tartışma |
4 | Eko tasarım | Anlatım ve tartışma |
5 | Eko tasarım prensipleri | Anlatım ve tartışma |
6 | Ürünler için ömür döngüsü ve karbon izi | Anlatım ve tartışma |
7 | Geri dönüşüm | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geri dönüşüm ve Malzemeler | Anlatım ve tartışma |
10 | Geri dönüşüm ve Malzemeler | Anlatım ve tartışma |
11 | Temiz Üretim | Anlatım ve tartışma |
12 | Çevre dostu ürün ve teknoloji | Anlatım ve tartışma |
13 | Alternatif enerji türleri | Anlatım ve tartışma |
14 | Zararlı atıklar | Anlatım ve tartışma |
15 | Dönem tekrarı | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ayşın Sev, Sürdürülebilir Mimarlık | |
2 | David Bergman, Sustainable Design: A Critical Guide (Architecture Briefs) | |
3 | Paola Sassi, Strategies for Sustainable Architecture | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar ve projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 108 |