|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, tasarım tarihi ve tasarım prensiplerini felsefi bir temelde irdeleyen bir bilimsel hazırlık dersidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tasarım tarihi ve felsefesi hakkında genel bilgileri saptar |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Tasarım, sanat, mimarlık gibi ilgili konularda araştırmalar yaparak yorumlar. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sanat ve mekan ile ilgili ideolojiler, yaklaşımlar ve düşün ile ilişkileri; sanat ve mekan ile ilgili görüş dile getiren Heidegger, John Berger, Adolf Loos, Peter Zumthor, Herman Hertzberger, Hegel, T. W. Adorno gibi kuramcıların yazılarının okunması ve analiz edilmesi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | dersin tanıtılması | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
| 2 | Felsefe ve tasarım | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
| 3 | Le Corbusier, Öğrencilerle Söyleşi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
| 4 | Le Corbusier, Öğrencilerle Söyleşi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
| 5 | Adolf Loos, Mimarlık Üzerine | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
| 6 | Adolf Loos, Mimarlık Üzerine | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
| 7 | Theodor Adorno Kültür Endüstrisi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Theodor Adorno Kültür Endüstrisi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
| 10 | Mimarlar için Heidegger | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
| 11 | Mimarlar için Heidegger | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
| 12 | Henri Lefebvre Mekan Üretimi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
| 13 | Henri Lefebvre Mekan Üretimi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
| 14 | Genel Tartışma | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
| 15 | Genel Tartışma | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Adorno, T., W. (2007). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi. İletişim Yayıncılık. | |
| 2 | Loos, A. (2017). Adolf Loos: Mimarlık Üzerine. Janus Yayıncılık. | |
| 3 | Heidegger, M. (2013). Poetry, Language, Thought. Harper Perennial Modern Classics. | |
| 4 | Berger, J. (2019). Görme Biçimleri. Metis yayınları. | |
| 5 | Hertzberger, H. (2016). Lessons for Students in Architecture. NAI Publishers. | |
| 6 | Zumthor, P. (2016). Mimarın Soluğu / Peter Zumthor Mimarlığı Üzerine Denemeler. Metis Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 12 | 2 | 10 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 122 | ||