Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / İÇM410 - İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

Kodu: İÇM410 Adı: TASARIM FELSEFESİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, tasarım tarihi ve tasarım prensiplerini felsefi bir temelde irdeleyen bir bilimsel hazırlık dersidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tasarım tarihi ve felsefesi hakkında genel bilgileri saptar PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir.
PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Tasarım, sanat, mimarlık gibi ilgili konularda araştırmalar yaparak yorumlar. PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sanat ve mekan ile ilgili ideolojiler, yaklaşımlar ve düşün ile ilişkileri; sanat ve mekan ile ilgili görüş dile getiren Heidegger, John Berger, Adolf Loos, Peter Zumthor, Herman Hertzberger, Hegel, T. W. Adorno gibi kuramcıların yazılarının okunması ve analiz edilmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 dersin tanıtılması Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt
2 Felsefe ve tasarım Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt
3 Le Corbusier, Öğrencilerle Söyleşi Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt
4 Le Corbusier, Öğrencilerle Söyleşi Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt
5 Adolf Loos, Mimarlık Üzerine Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt
6 Adolf Loos, Mimarlık Üzerine Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt
7 Theodor Adorno Kültür Endüstrisi Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt
8 Ara Sınav
9 Theodor Adorno Kültür Endüstrisi Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt
10 Mimarlar için Heidegger Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt
11 Mimarlar için Heidegger Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt
12 Henri Lefebvre Mekan Üretimi Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt
13 Henri Lefebvre Mekan Üretimi Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt
14 Genel Tartışma Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt
15 Genel Tartışma Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Adorno, T., W. (2007). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi. İletişim Yayıncılık.
2 Loos, A. (2017). Adolf Loos: Mimarlık Üzerine. Janus Yayıncılık.
3 Heidegger, M. (2013). Poetry, Language, Thought. Harper Perennial Modern Classics.
4 Berger, J. (2019). Görme Biçimleri. Metis yayınları.
5 Hertzberger, H. (2016). Lessons for Students in Architecture. NAI Publishers.
6 Zumthor, P. (2016). Mimarın Soluğu / Peter Zumthor Mimarlığı Üzerine Denemeler. Metis Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 12 2 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 12 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 122