|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, tasarım tarihi ve tasarım prensiplerini felsefi bir temelde irdeleyen bir bilimsel hazırlık dersidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tasarım tarihi ve felsefesi hakkında genel bilgileri saptar |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Tasarım, sanat, mimarlık gibi ilgili konularda araştırmalar yaparak yorumlar. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanat ve mekan ile ilgili ideolojiler, yaklaşımlar ve düşün ile ilişkileri; sanat ve mekan ile ilgili görüş dile getiren Heidegger, John Berger, Adolf Loos, Peter Zumthor, Herman Hertzberger, Hegel, T. W. Adorno gibi kuramcıların yazılarının okunması ve analiz edilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | dersin tanıtılması | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
2 | Felsefe ve tasarım | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
3 | Le Corbusier, Öğrencilerle Söyleşi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
4 | Le Corbusier, Öğrencilerle Söyleşi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
5 | Adolf Loos, Mimarlık Üzerine | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
6 | Adolf Loos, Mimarlık Üzerine | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
7 | Theodor Adorno Kültür Endüstrisi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
8 | Ara Sınav | |
9 | Theodor Adorno Kültür Endüstrisi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
10 | Mimarlar için Heidegger | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
11 | Mimarlar için Heidegger | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
12 | Henri Lefebvre Mekan Üretimi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
13 | Henri Lefebvre Mekan Üretimi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
14 | Genel Tartışma | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
15 | Genel Tartışma | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Adorno, T., W. (2007). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi. İletişim Yayıncılık. | |
2 | Loos, A. (2017). Adolf Loos: Mimarlık Üzerine. Janus Yayıncılık. | |
3 | Heidegger, M. (2013). Poetry, Language, Thought. Harper Perennial Modern Classics. | |
4 | Berger, J. (2019). Görme Biçimleri. Metis yayınları. | |
5 | Hertzberger, H. (2016). Lessons for Students in Architecture. NAI Publishers. | |
6 | Zumthor, P. (2016). Mimarın Soluğu / Peter Zumthor Mimarlığı Üzerine Denemeler. Metis Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 2 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |