Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / İÇM412 - İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

Kodu: İÇM412 Adı: TASARIM VE İNOVASYON Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, tasarım performansını geliştirmede değerli bir yaklaşım olan kuram ve uygulamayı birleştirmektir. Dersin odağı, bir firmadaki pazarlama, tasarım ve yönetim işlevlerinin bütünleşmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tasarım, Ar-ge ve İnovasyon kavramları arasındaki anlamsal ve işlevsel farkı hakkında eleştirel yaklaşabilir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir.
PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Tasarım odaklı inovasyon ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Ülkeler ve firmalar için tasarımın önemini çevresindekilere aktarabilir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tasarım ve Ar-ge ilişkisi; Ar-ge ve İnovasyon ile Tasarın ve inovasyon ilişkisi tarihsel olarak aktarımı. Rothwell’in beş nesil inovasyon süreci ve bu süreç içinde ar-ge ve tasarım ilişkisi; tasarımın konumlandıırlması, tasarımın inovasyon türleri açısından konumu.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriği hakkında bilgilendirme Anlatma ve tartışma yöntemi
2 İnovasyon nedir? Çeşitleri ve stratejileri Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap
3 İnovasyon nedir? Çeşitleri ve stratejileri Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap
4 Tasarım kavramının inovasyon modelleri içerisindeki yeri ve rolü, modeller arasında karşılaştırmalı analiz Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi
5 Tasarım kavramının inovasyon modelleri içerisindeki yeri ve rolü, modeller arasında karşılaştırmalı analiz Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi
6 İnovasyon modelleri üzerinden ar-ge ve tasarım kavramı; ar-ge ve tasarımın kavramsal olarak karşılaştırmalı anlatımı Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi
7 İnovasyon modelleri üzerinden ar-ge ve tasarım kavramı; ar-ge ve tasarımın kavramsal olarak karşılaştırmalı anlatımı Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi
8 Ara Sınav
9 İnovasyon içerisinde tasarım odaklı modeller ve çeşitleri Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap
10 Firmaların stratejilerinde tasarımın diğer faaliyet türleri ile ilişkisi Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap
11 Firmaların inovasyon stratejilerinde tasarım faaliyetin konumlandırılması, tasarım girdilerinin tartışılması, Örnek makale ve kitapların eleştirisi Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi
12 Sunum Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap
13 Tasarım faaliyetindeki girdiler ve çıktılar Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap
14 Tasarım faaliyetinin firmalara ve ülkelere etkisinin tartışılması, örnek makale ve kitap eleştirisi Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi
15 Tasarım faaliyetinin firmalara ve ülkelere etkisinin tartışılması, örnek makale ve kitap eleştirisi Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Rothwell, R. (1994). Towards the Fifth‐generation Innovation Process, International Marketing Review, 11 (1), 7-31.
2 Gürsu, H. (2018). Sahi İnovasyon Neden Bize Bu Kadar Uzak?, Dost Kitabevi.
3 Varol, A. (2020). Tasarımda Yenilik-Yenilikçilik Sorunlarının Mobilya Endüstrisi Üzerinden Okunması ve Bir Çözüm Önerisi: Ankara Mobilya Tasarım Merkezi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitabı ve ek kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 12 2 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 12 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 122