| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, tasarım performansını geliştirmede değerli bir yaklaşım olan kuram ve uygulamayı birleştirmektir. Dersin odağı, bir firmadaki pazarlama, tasarım ve yönetim işlevlerinin bütünleşmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tasarım, Ar-ge ve İnovasyon kavramları arasındaki anlamsal ve işlevsel farkı hakkında eleştirel yaklaşabilir | 
			
		 
			PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Tasarım odaklı inovasyon ile ilgili temel kavramları açıklayabilir | 
			
		 
			PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Ülkeler ve firmalar için tasarımın önemini çevresindekilere aktarabilir | 
			
		 
			PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tasarım ve Ar-ge ilişkisi; Ar-ge ve İnovasyon ile Tasarın ve inovasyon ilişkisi tarihsel olarak aktarımı. Rothwell’in beş nesil inovasyon süreci ve bu süreç içinde ar-ge ve tasarım ilişkisi; tasarımın konumlandıırlması, tasarımın inovasyon türleri açısından konumu. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin içeriği hakkında bilgilendirme | Anlatma ve tartışma yöntemi | 
| 2 | İnovasyon nedir? Çeşitleri ve stratejileri | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap | 
| 3 | İnovasyon nedir? Çeşitleri ve stratejileri | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap | 
| 4 | Tasarım kavramının inovasyon modelleri içerisindeki yeri ve rolü, modeller arasında karşılaştırmalı analiz | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi | 
| 5 | Tasarım kavramının inovasyon modelleri içerisindeki yeri ve rolü, modeller arasında karşılaştırmalı analiz | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi | 
| 6 | İnovasyon modelleri üzerinden ar-ge ve tasarım kavramı; ar-ge ve tasarımın kavramsal olarak karşılaştırmalı anlatımı | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi | 
| 7 | İnovasyon modelleri üzerinden ar-ge ve tasarım kavramı; ar-ge ve tasarımın kavramsal olarak karşılaştırmalı anlatımı | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İnovasyon içerisinde tasarım odaklı modeller ve çeşitleri | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap | 
| 10 | Firmaların stratejilerinde tasarımın diğer faaliyet türleri ile ilişkisi | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap | 
| 11 | Firmaların inovasyon stratejilerinde tasarım faaliyetin konumlandırılması, tasarım girdilerinin tartışılması, Örnek makale ve kitapların eleştirisi | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi | 
| 12 | Sunum | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap | 
| 13 | Tasarım faaliyetindeki girdiler ve çıktılar | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap | 
| 14 | Tasarım faaliyetinin firmalara ve ülkelere etkisinin tartışılması, örnek makale ve kitap eleştirisi | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi | 
| 15 | Tasarım faaliyetinin firmalara ve ülkelere etkisinin tartışılması, örnek makale ve kitap eleştirisi | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Rothwell, R. (1994). Towards the Fifth‐generation Innovation Process, International Marketing Review, 11 (1), 7-31. | |
| 2 | Gürsu, H. (2018). Sahi İnovasyon Neden Bize Bu Kadar Uzak?, Dost Kitabevi. | |
| 3 | Varol, A. (2020). Tasarımda Yenilik-Yenilikçilik Sorunlarının Mobilya Endüstrisi Üzerinden Okunması ve Bir Çözüm Önerisi: Ankara Mobilya Tasarım Merkezi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitabı ve ek kaynaklar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 12 | 2 | 10 | 
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 12 | 24 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 122 | ||