|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, tasarım performansını geliştirmede değerli bir yaklaşım olan kuram ve uygulamayı birleştirmektir. Dersin odağı, bir firmadaki pazarlama, tasarım ve yönetim işlevlerinin bütünleşmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tasarım, Ar-ge ve İnovasyon kavramları arasındaki anlamsal ve işlevsel farkı hakkında eleştirel yaklaşabilir |
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Tasarım odaklı inovasyon ile ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Ülkeler ve firmalar için tasarımın önemini çevresindekilere aktarabilir |
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tasarım ve Ar-ge ilişkisi; Ar-ge ve İnovasyon ile Tasarın ve inovasyon ilişkisi tarihsel olarak aktarımı. Rothwell’in beş nesil inovasyon süreci ve bu süreç içinde ar-ge ve tasarım ilişkisi; tasarımın konumlandıırlması, tasarımın inovasyon türleri açısından konumu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriği hakkında bilgilendirme | Anlatma ve tartışma yöntemi |
2 | İnovasyon nedir? Çeşitleri ve stratejileri | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap |
3 | İnovasyon nedir? Çeşitleri ve stratejileri | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap |
4 | Tasarım kavramının inovasyon modelleri içerisindeki yeri ve rolü, modeller arasında karşılaştırmalı analiz | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi |
5 | Tasarım kavramının inovasyon modelleri içerisindeki yeri ve rolü, modeller arasında karşılaştırmalı analiz | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi |
6 | İnovasyon modelleri üzerinden ar-ge ve tasarım kavramı; ar-ge ve tasarımın kavramsal olarak karşılaştırmalı anlatımı | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi |
7 | İnovasyon modelleri üzerinden ar-ge ve tasarım kavramı; ar-ge ve tasarımın kavramsal olarak karşılaştırmalı anlatımı | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnovasyon içerisinde tasarım odaklı modeller ve çeşitleri | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap |
10 | Firmaların stratejilerinde tasarımın diğer faaliyet türleri ile ilişkisi | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap |
11 | Firmaların inovasyon stratejilerinde tasarım faaliyetin konumlandırılması, tasarım girdilerinin tartışılması, Örnek makale ve kitapların eleştirisi | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi |
12 | Sunum | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap |
13 | Tasarım faaliyetindeki girdiler ve çıktılar | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap |
14 | Tasarım faaliyetinin firmalara ve ülkelere etkisinin tartışılması, örnek makale ve kitap eleştirisi | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi |
15 | Tasarım faaliyetinin firmalara ve ülkelere etkisinin tartışılması, örnek makale ve kitap eleştirisi | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru cevap, Kaynak tarama, Makale eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Rothwell, R. (1994). Towards the Fifth‐generation Innovation Process, International Marketing Review, 11 (1), 7-31. | |
2 | Gürsu, H. (2018). Sahi İnovasyon Neden Bize Bu Kadar Uzak?, Dost Kitabevi. | |
3 | Varol, A. (2020). Tasarımda Yenilik-Yenilikçilik Sorunlarının Mobilya Endüstrisi Üzerinden Okunması ve Bir Çözüm Önerisi: Ankara Mobilya Tasarım Merkezi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı ve ek kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 2 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |