|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çağdaş müze tasarımının ölçek ve içeriğinin nasıl devamlı olarak geliştiği ve değiştiğini anlar ve tasarımda bu yaklaşımları kullanabilme becerisi geliştirmenin ip uçlarını elde eder. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi kazanır. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi edinir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Sanat teorileri hakkında eleştiri ve karşılaştırmalar yapabilecek düzeyde konuşabilme ve analiz becerisi edinir. |
PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanat eserinin alıcısıyla buluşması sürecinin tasarlanması, eserin tüketim alışkanlıkları paralelinde incelenmesi ve bu çalışmaların tekniklerini değerlendirmektir. Ders kapsamında, sanatın farklı ortamlarda farklı iletişim araçlarından yararlanılarak sergilenmesi, anlam yaratma, fiziksel koşullar, seyirci ile iletişim konuları ele alınmaktadır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, dersin tanımı, amaçları, ders öğretim programı ve müzede gerçekleştirilecek çalışmalar ile ilgili bilgilendirme. Ön Anket. | Tartışma ve sunum |
2 | Müze nedir? Müze çeşitleri nelerdir? Slaytlarla broşür ve kataloglarla bilgilendirme. | Tartışma ve sunum |
3 | Müze çeşitleri nelerdir? Rahmi M. Koç Müzesi, Anıtkabir, Deyrulzafaran Manastırı, Ankara Etnografya Müzesi). | Tartışma ve sunum |
4 | Müzelerin işlevleri nelerdir? Müzelerde çağdaş sergileme yöntemleri. Antalya Kum Heykel Müzesi, Antalya Kaleiçi. Erzurum Resim Heykel Müzesi ve Galerisi, İzmir Resim Heykel Müzesi ve Galerisi, Ankara Resim ve Heykel Müzesi. Vize projesi ile ilgili bilgilendirme (?Bir eserin bağlamsal yorumu?). | Tartışma ve sunum |
5 | Türk ve Dünya müzelerinden örnekler (Metropolitan, Louvre, Greenfield Village, Belçika-Liege Kent Dokusu ve Müzeler, Bursa ve Müzeler). | Tartışma ve sunum |
6 | Nevşehir müzelerine yapılan araştırma, inceleme, bilgilenme ziyareti ile ilgili bilgilerin ve eserlerin müzede sergilenme yöntemlerine, yönlendirme grafiklerine, müze binasının mimari özelliklerine yönelik gözlemlerin, izlenimlerin tartışılması. Avrupa'da ve Türkiye'de müzeciliğin tarihsel gelişimi. | Tartışma ve sunum |
7 | Nevşehir müzelerine yapılan araştırma, inceleme, bilgilenme ziyareti ile ilgili bilgilerin ve eserlerin müzede sergilenme yöntemlerine, yönlendirme grafiklerine, müze binasının mimari özelliklerine yönelik gözlemlerin, izlenimlerin tartışılması. Avrupa'da ve Türkiye'de müzeciliğin tarihsel gelişimi. | Tartışma ve sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vize projelerinin sunumu. Müzelerin yaşamdaki yeri ve önemi. | Tartışma ve sunum |
10 | Vize projelerinin sunumu. Müzelerin yaşamdaki yeri ve önemi. | Tartışma ve sunum |
11 | MTA Şehit Cuma Dağ Tabiat Tarihi Müzesi/Anıtkabir Kurtuluş Savaşı ve Atatürk Müzesi?ne araştırma, inceleme ve bilgilendirme ziyareti, müzede sergilenen eserler, sergileme yöntemleri, müze içi yönlendirme grafikleri ve müze binası ile ilgili bilgi alışverişi (çalışma kağıtları, çizimler, görsel ve yazılı materyaller toplama). | Tartışma ve sunum |
12 | MTA Şehit Cuma Dağ Tabiat Tarihi Müzesi/Anıtkabir Kurtuluş Savaşı ve Atatürk Müzesi?ne araştırma, inceleme ve bilgilendirme ziyareti, müzede sergilenen eserler, sergileme yöntemleri, müze içi yönlendirme grafikleri ve müze binası ile ilgili bilgi alışverişi (çalışma kağıtları, çizimler, görsel ve yazılı materyaller toplama). | Tartışma ve sunum |
13 | MTA Şehit Cuma Dağ Tabiat Tarihi Müzesi/Anıtkabir Kurtuluş Savaşı ve Atatürk Müzesi?ne yapılan araştırma, inceleme, bilgilenme ziyareti ile ilgili bilgilerin ve eserlerin müzede sergilenme yöntemlerine, yönlendirme grafiklerine, müze binasının mimari özelliklerine yönelik gözlemlerin, izlenimlerin tartışılması. | Tartışma ve sunum |
14 | MTA Şehit Cuma Dağ Tabiat Tarihi Müzesi/Anıtkabir Kurtuluş Savaşı ve Atatürk Müzesi?ne yapılan araştırma, inceleme, bilgilenme ziyareti ile ilgili bilgilerin ve eserlerin müzede sergilenme yöntemlerine, yönlendirme grafiklerine, müze binasının mimari özelliklerine yönelik gözlemlerin, izlenimlerin tartışılması. | Tartışma ve sunum |
15 | Genel tekrar | Tartışma ve sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | O’Doherty, Brian. Beyaz Küpün İçinde: Galeri Mekanının İdeolojisi.. Ed. Tomur Atagök. çev. Ahu Antmen. İstanbul: Sel Yayınları. 2010 | |
2 | Creating Exhibitions: Collaboration in the Planning, Development, and Design of Innovative Experiences 1st Edition by Polly McKenna-Cress (Author), Janet Kamien | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı ve ek kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 108 |