Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / İÇM414 - İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

Kodu: İÇM414 Adı: MÜZE VE SERGİLEME ALANLARI TASARIM İLKELERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çağdaş müze tasarımının ölçek ve içeriğinin nasıl devamlı olarak geliştiği ve değiştiğini anlar ve tasarımda bu yaklaşımları kullanabilme becerisi geliştirmenin ip uçlarını elde eder.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi kazanır. PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi edinir. PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Sanat teorileri hakkında eleştiri ve karşılaştırmalar yapabilecek düzeyde konuşabilme ve analiz becerisi edinir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir
PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir.
PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sanat eserinin alıcısıyla buluşması sürecinin tasarlanması, eserin tüketim alışkanlıkları paralelinde incelenmesi ve bu çalışmaların tekniklerini değerlendirmektir. Ders kapsamında, sanatın farklı ortamlarda farklı iletişim araçlarından yararlanılarak sergilenmesi, anlam yaratma, fiziksel koşullar, seyirci ile iletişim konuları ele alınmaktadır
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, dersin tanımı, amaçları, ders öğretim programı ve müzede gerçekleştirilecek çalışmalar ile ilgili bilgilendirme. Ön Anket. Tartışma ve sunum
2 Müze nedir? Müze çeşitleri nelerdir? Slaytlarla broşür ve kataloglarla bilgilendirme. Tartışma ve sunum
3 Müze çeşitleri nelerdir? Rahmi M. Koç Müzesi, Anıtkabir, Deyrulzafaran Manastırı, Ankara Etnografya Müzesi). Tartışma ve sunum
4 Müzelerin işlevleri nelerdir? Müzelerde çağdaş sergileme yöntemleri. Antalya Kum Heykel Müzesi, Antalya Kaleiçi. Erzurum Resim Heykel Müzesi ve Galerisi, İzmir Resim Heykel Müzesi ve Galerisi, Ankara Resim ve Heykel Müzesi. Vize projesi ile ilgili bilgilendirme (?Bir eserin bağlamsal yorumu?). Tartışma ve sunum
5 Türk ve Dünya müzelerinden örnekler (Metropolitan, Louvre, Greenfield Village, Belçika-Liege Kent Dokusu ve Müzeler, Bursa ve Müzeler). Tartışma ve sunum
6 Nevşehir müzelerine yapılan araştırma, inceleme, bilgilenme ziyareti ile ilgili bilgilerin ve eserlerin müzede sergilenme yöntemlerine, yönlendirme grafiklerine, müze binasının mimari özelliklerine yönelik gözlemlerin, izlenimlerin tartışılması. Avrupa'da ve Türkiye'de müzeciliğin tarihsel gelişimi. Tartışma ve sunum
7 Nevşehir müzelerine yapılan araştırma, inceleme, bilgilenme ziyareti ile ilgili bilgilerin ve eserlerin müzede sergilenme yöntemlerine, yönlendirme grafiklerine, müze binasının mimari özelliklerine yönelik gözlemlerin, izlenimlerin tartışılması. Avrupa'da ve Türkiye'de müzeciliğin tarihsel gelişimi. Tartışma ve sunum
8 Ara Sınav
9 Vize projelerinin sunumu. Müzelerin yaşamdaki yeri ve önemi. Tartışma ve sunum
10 Vize projelerinin sunumu. Müzelerin yaşamdaki yeri ve önemi. Tartışma ve sunum
11 MTA Şehit Cuma Dağ Tabiat Tarihi Müzesi/Anıtkabir Kurtuluş Savaşı ve Atatürk Müzesi?ne araştırma, inceleme ve bilgilendirme ziyareti, müzede sergilenen eserler, sergileme yöntemleri, müze içi yönlendirme grafikleri ve müze binası ile ilgili bilgi alışverişi (çalışma kağıtları, çizimler, görsel ve yazılı materyaller toplama). Tartışma ve sunum
12 MTA Şehit Cuma Dağ Tabiat Tarihi Müzesi/Anıtkabir Kurtuluş Savaşı ve Atatürk Müzesi?ne araştırma, inceleme ve bilgilendirme ziyareti, müzede sergilenen eserler, sergileme yöntemleri, müze içi yönlendirme grafikleri ve müze binası ile ilgili bilgi alışverişi (çalışma kağıtları, çizimler, görsel ve yazılı materyaller toplama). Tartışma ve sunum
13 MTA Şehit Cuma Dağ Tabiat Tarihi Müzesi/Anıtkabir Kurtuluş Savaşı ve Atatürk Müzesi?ne yapılan araştırma, inceleme, bilgilenme ziyareti ile ilgili bilgilerin ve eserlerin müzede sergilenme yöntemlerine, yönlendirme grafiklerine, müze binasının mimari özelliklerine yönelik gözlemlerin, izlenimlerin tartışılması. Tartışma ve sunum
14 MTA Şehit Cuma Dağ Tabiat Tarihi Müzesi/Anıtkabir Kurtuluş Savaşı ve Atatürk Müzesi?ne yapılan araştırma, inceleme, bilgilenme ziyareti ile ilgili bilgilerin ve eserlerin müzede sergilenme yöntemlerine, yönlendirme grafiklerine, müze binasının mimari özelliklerine yönelik gözlemlerin, izlenimlerin tartışılması. Tartışma ve sunum
15 Genel tekrar Tartışma ve sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 O’Doherty, Brian. Beyaz Küpün İçinde: Galeri Mekanının İdeolojisi.. Ed. Tomur Atagök. çev. Ahu Antmen. İstanbul: Sel Yayınları. 2010
2 Creating Exhibitions: Collaboration in the Planning, Development, and Design of Innovative Experiences 1st Edition by Polly McKenna-Cress (Author), Janet Kamien
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitabı ve ek kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 8 16
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 108