|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAVVA ÖZATA (hozata@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZÜLFİKAR DURMUŞ, MEHMET KILIÇARSLAN, HACI MEHMET SOYSALDI, YAHYA YAŞAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı modern metindilbilim ölçütleri etrafında Kur'an'ın metinsellik özelliklerine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Metinsellik ölçütlerini tanımlayabilir. |
PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
|
DÖÇ-2 | Kur'an'ın metinsellik özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |
|
DÖÇ-3 | Kur'an'ın iç ve dış bağlamının yoruma etkisini sıralayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme |
|
DÖÇ-4 | Kur'an'ı metinsellik ölçütleri etrafında analiz edebilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğini metindilbilim ölçütleri, iç ve dış bağlam, Kur'an'ın dilbilgisel yapısı ve üslup özelliklerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Metinsellik ölçütleri I | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama. |
2 | Metinsellik ölçütleri II | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama. |
3 | Kur'an'da bağdaşıklık | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama. |
4 | Kur'an'da bağdaşıklık ve dilbilgisel yapılar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama. |
5 | Kur'an'da eksiltili yapılar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama. |
6 | Kur'an'da artgönderim ve öngönderim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama. |
7 | Kur'an'da delil getirme/ikna etmede kullanılan yapılar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kur'an'da tutarlılık | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama. |
10 | Kur'an'da tutarlılık ve bağlam | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama. |
11 | Kur'an metninde büyük ve küçük ölçekli yapı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama. |
12 | Kur'an'ın i'câzı ve metinsellik özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama. |
13 | Fatiha sûresinin metinselbilimsel analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama. |
14 | Bakara 1-5. ayetlerin metinbilimsel analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama. |
15 | İnsan sûresinin metinbilimsel analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kur'an-ı Kerim | |
2 | Abdul-Raof, Hussein, Text Linguistics of Qur'anic Discourse: An Analysis (Culture and Civilization in the Middle East), London ; New York, NY : Routledge/Taylor & Francis Group, 2019. | |
3 | Gülşen Torusdağ-İlker Aydın, Metindilbilim ve Örnek Metin Çözümlemeleri Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık 2020. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |