Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

HACIBEKTAŞ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GRT226 - GRAFİK TASARIM

Kodu: GRT226 Adı: İNTERNET REKLAMCILIĞI Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GRAFİK TASARIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÜRSOY ŞEREF (gursoyseref@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrenciye; internet ortamında çalışabilen, veritabanı ve web servislerini kullanabilen web programları yazma yeterlikleri kazandırılmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İnternet reklamcılığının kavramlarını ve internet pazarlama da internet reklamcılığını yeri ve öneminin öğretilmesi. PÇ-58 İnternet reklamcılığı ile ilgili bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Web sunucu için yazılım kurulumları ve yayınlama, değişkenler ve sabitler, operatörler ve işlem önceliği, karar kontrol deyimleri, döngü kontrol deyimleri, kullanıcı tanımlı fonksiyonlar, hazır Fonksiyonlar, dizi işlemleri, dosyalama işlemleri, web formları, sayfalar arası veri aktarımı, veri tabanı işlemleri, XML uygulamaları ve web servisleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İnternet reklamcılığının tanımı ve gelişimi. Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme.
2 İnternet reklamcılığında aktörler. Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme.
3 İnternette pazarlama ve internet ortamında tüketici davranışı. Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme.
4 Internet Çağında Pazarlama ve Reklamcılık. Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme.
5 Google Adwords, Google Adsense, Google Analytics, Google Keywords, Google Trends. Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme.
6 İnternet kültürü. Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme.
7 İnternet reklam modelleri. Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme.
8 Ara Sınav
9 Viral reklamcılık ve viral pazarlama. Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme.
10 Gerilla Pazarlama Yöntemleri. sosyal medya platformlarında reklam. Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme.
11 Hipergerçeklik ve sanal pazarlama. Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme.
12 İnternet kullanıcı profilleri ve internette hedef kitle belirleme. Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme.
13 İnternet reklam maliyet hesaplama çeşitleri internet reklam ödeme çeşitleri. İnternet reklamcılığında ölçümleme. Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme.
14 E-mail reklamcılığı ve Web 2.0 reklamcılığı. Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme.
15 İnternet reklam kampanyası örnekleri. Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Odabaşı, Koray ve Korhan Odabaşı, Internette Pazarlama ve Sosyal Medya Stratejileri, 2010.
2 Mestçi, Aytaç, İnternette Reklamcılık, Pusula Yayıncılık, İstanbul, 2013.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 1 2
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120