|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ ARAPÇA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HACI MEHMET SOYSALDI (msoysaldi50@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HACI MEHMET SOYSALDI, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Kur'an yorumunda hata seplerini örnekleriyle birlikte açıklayıp Kur'an yorumuna yönelik bilgi ve becerileri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenci dersin sonucunda Kur'ân tefsirinde hata sebepleri hakkında bilgi edinmiş olur |
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kur'an yorumu, yorum metodları, yorumda dikkat edilmesi gereken ilkeler, müfessirlerin ayet yorumunda düştüğü hatalar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | et-Tefsiru bi'l-me'sur ve ehemmiyetühu | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 2 | el-İctihadu fi tefsiri'l-ayât | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 3 | Avamilu'l-hata fi't-tefsir | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 4 | el-İ'timad ale'l-ehadisi'd-daiyfe | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 5 | el-Ahzu bi'l-israiliyat fi't-tefsir | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 6 | el-İ'timat ale'z-zunun ve'l-hikayat | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 7 | el-İ'timat ale'l-mücerredi'l-luga | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | el-İ'timat ale'l-mecaz | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 10 | el-Vulu' fi'l-felsefe ve'l-kelam | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 11 | el-İstinat ala mücerredi'l-akl | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 12 | el-Ahzu mine'l-mübtedia ve ashabi'l-ehva | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 13 | Ademu'd-dikka fi fehmi'n-nusus | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 14 | Ademu ittidah fi'n-nasih ve'mensuh | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 15 | et-Temessük bi't-te'vili'l-fasid | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tahir Mahmud Muhammed Yakub, Esbabu'l-hata fi't-tefsiri, Dâru ibni'l-Cevzî, 1425. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||