|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ ARAPÇA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA SAĞLAM, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencinin kıraat ilminin temel meselelerine ve mütevatir kıraatlerin usullerine dair bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kıraatlerin mütevatirliği meselesini kavrayabilir ve açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Kıraat-yedi harf ilişkisine dair bilgi verebilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Kıraat ihtilaflarını ve sebeplerini bilebilir. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Mütevatir kıraatlerin usulleri hakkında bilgi verbilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kıraat ilminin temel meseleleri ve bazı mütevatir kıraatlerin usulleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İlmü’l-Kırâât ve Neş’etü’l-Kırâât ve tetavvürihâ. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 2 | Sılatü’l-Kırââti’s-Seb’ bi’l-Ahrüfi’s-Seb’a. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 3 | el-Farku beyne’l-Kur’âni ve’l-Kırâât. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 4 | Beyânün enne’l-Kırâate Sünnetün Müttebeatün. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 5 | Envâü’l-Kırâât. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 6 | İhtilâfü’l’Kırâât ve Esbâbühû. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 7 | Fâidetü İhtilâfi’l-Kırâât. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mustalahât fî İlmi’l-Kırâât: Kırâat, Rivâyet, Tarîk vb. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 10 | Mustalahât fî İlmi’l-Kırâât: Sükûn, Revm, İhtilâs vb. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 11 | Mustalahât fî İlmi’l-Kırâât: Sıla, Teshîl, İbdâl vb. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 12 | Mustalahât Uhrâ Tehussu’l-Kurrâ. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 13 | Usûlü Kırâati Kâlûn. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 14 | Usûlü Kırâati’l-İmâm İbn Kesîr. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 15 | Usûlü Kırâati’l-İmâm Ebû Amr. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ahmed b. Halil Şahin-Mahmûd b. Ömer Sükker, el-Usûlü'n-Neyyirât fi'l-Kırâât, Medâru'l-Vatan li'n-Neşr, 2011. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar,kitaplar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 1 | 2 | 20 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 1 | 2 | 20 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 2 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||