|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ ARAPÇA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA SAĞLAM, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencinin kıraat ilminin temel meselelerine ve mütevatir kıraatlerin usullerine dair bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kıraatlerin mütevatirliği meselesini kavrayabilir ve açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kıraat-yedi harf ilişkisine dair bilgi verebilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kıraat ihtilaflarını ve sebeplerini bilebilir. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Mütevatir kıraatlerin usulleri hakkında bilgi verbilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kıraat ilminin temel meseleleri ve bazı mütevatir kıraatlerin usulleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İlmü’l-Kırâât ve Neş’etü’l-Kırâât ve tetavvürihâ. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
2 | Sılatü’l-Kırââti’s-Seb’ bi’l-Ahrüfi’s-Seb’a. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
3 | el-Farku beyne’l-Kur’âni ve’l-Kırâât. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
4 | Beyânün enne’l-Kırâate Sünnetün Müttebeatün. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
5 | Envâü’l-Kırâât. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
6 | İhtilâfü’l’Kırâât ve Esbâbühû. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
7 | Fâidetü İhtilâfi’l-Kırâât. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mustalahât fî İlmi’l-Kırâât: Kırâat, Rivâyet, Tarîk vb. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
10 | Mustalahât fî İlmi’l-Kırâât: Sükûn, Revm, İhtilâs vb. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
11 | Mustalahât fî İlmi’l-Kırâât: Sıla, Teshîl, İbdâl vb. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
12 | Mustalahât Uhrâ Tehussu’l-Kurrâ. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
13 | Usûlü Kırâati Kâlûn. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
14 | Usûlü Kırâati’l-İmâm İbn Kesîr. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
15 | Usûlü Kırâati’l-İmâm Ebû Amr. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ahmed b. Halil Şahin-Mahmûd b. Ömer Sükker, el-Usûlü'n-Neyyirât fi'l-Kırâât, Medâru'l-Vatan li'n-Neşr, 2011. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar,kitaplar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 1 | 2 | 20 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 2 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |