|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ ARAPÇA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA SAĞLAM, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencinin kıraatler ve kıraatlerin tarihi seyri hakkında bilgi ve fikir sahibi olmasını sağlamaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kıraat ilmini ve kıraat ilminin bazı ıstılahlarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Hz.Peygamber döneminde kıraatlerin durumuyla alakalı bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Kıraatlerin tarihi seyrini,tarih boyunca geçirdiği evreleri bilebilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Kıraat tarihindeki dönüm noktalarını bilebilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Yedi harf,kıraatlerin mütevatirliği gibi meselelerde fikir sahibi olabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kıraat ilmine genel bir bakış açısı sunmak ve kıraat ilminin tarih boyunca seyrini ve gelişimini aktarmak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kıraat İlminin Tanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
2 | Kıraat İlmiyle İlgili Istılahlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
3 | Kıraatlerin Kaynağı ve Ortaya Çıkışı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
4 | Hz. Peygamber Döneminde Kıraat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
5 | Kıraat Tarihi ve Kıraatlerin Tarihi Seyri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
6 | Kıraatlerin Tedvin Edilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
7 | Kıraatlerde İbn Mücâhid Öncesi Dönem | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kıraatlerde İbn Mücâhid Sonrası Dönem | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
10 | Kıraatlerde İbnü'l-Cezerî Sonrası Dönem | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
11 | İbnü'l-Cezerî ve Kıraat İlmindeki Önemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
12 | Yedi Harf Kıraat İlişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
13 | Kıraat Tasnifleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
14 | Kıraatlerin Sıhhat ve Değeri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
15 | Kıraatlerin Sıhhat ve Değeri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi Soru Cevap Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mehmet Emin Maşalı,Tarihi ve Temel Meseleleriyle Kıraat İlmi,Otto Yayınları,Ankara,2016. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon cihazı,bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 3 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |