|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADILA ABUWUFUER (adila@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Çince Seviye Tespit Sınavı'nın başlangıç ve orta seviye konuşma sınavına yönelik alıştırmalarla öğrencilere konuşma sınavına hazırlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-8 Öğrendikleri dil ile alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler. PÇ-17 Çince konuşma dili becerisine sahip olarak Çinli firma, kurum ve kuruluşlarda istihdam edebilirler. PÇ-21 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-34 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilirler. PÇ-35 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygularlar. |
Sözlü Sınav |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| HSK başlangıç ve orta seviye konuşma sınavına yönelik metinlerin incelenmesi. Kelime hazinesinin geliştirilerek verilen konu başlıklı üzerine hazırlıksız konuşma becerilerinin geliştirilmesi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | HSK Orta Seviye Konuşma Testine Hazırlık "我喜欢弹钢琴。 我喜欢包饺子"konu başlıkları üzerine üçer dakikalık konuşma yapma, Verilen cümleleri tekrarlama | Anlatma Yöntemi Rol Yapma Tartışma Yöntemi |
| 2 | 你喜欢买东西吗? 你喜欢旅游吗?" konu başlıkları üzerine üçer dakikalık konuşma yapma, Verilen cümleleri tekrarlama | Anlatma Yöntemi Rol Yapma Tartışma Yöntemi |
| 3 | "我经常去图书馆。 你爱不爱养动物?" konu başlıkları üzerine üçer dakikalık konuşma yapma, Verilen cümleleri tekrarlama | Anlatma Yöntemi Rol Yapma Tartışma Yöntemi |
| 4 | "你怎么过生日? 谁喜欢骑自行车?" konu başlıkları üzerine üçer dakikalık konuşma yapma, Verilen cümleleri tekrarlama | Anlatma Yöntemi Rol Yapma Tartışma Yöntemi |
| 5 | "在日常生活中,你感受到的压力有哪些?" konu başlıkları üzerine üçer dakikalık konuşma yapma, Verilen cümleleri tekrarlama | Anlatma Yöntemi Rol Yapma Tartışma Yöntemi |
| 6 | "中国招待客人的礼仪 / 土耳其招待客人的礼仪。" konu başlıkları üzerine üçer dakikalık konuşma yapma, Verilen cümleleri tekrarlama | Anlatma Yöntemi Rol Yapma Tartışma Yöntemi |
| 7 | "你觉得在大家庭的生活好,还是在小家庭的生活好?"konu başlıkları üzerine üçer dakikalık konuşma yapma, Verilen cümleleri tekrarlama | Anlatma Yöntemi Rol Yapma Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | "你最喜欢的运动是什么?" konu başlıkları üzerine üçer dakikalık konuşma yapma, Verilen cümleleri tekrarlama | Anlatma Yöntemi Rol Yapma Tartışma Yöntemi |
| 10 | HSK 4 Konuşma sınavı konu başlıkları üzerine üçer dakikalık konuşma yapma, Verilen cümleleri tekrarlama | Anlatma Yöntemi Rol Yapma Tartışma Yöntemi |
| 11 | 你觉得旅行能给我们带来什么?konu başlığı üzerine üçer dakikalık konuşma yapma, Verilen cümleleri tekrarlama | Anlatma Yöntemi Rol Yapma Tartışma Yöntemi |
| 12 | 许多人吃减肥药,你觉得什么样的减肥方法最好? konu başlıkları üzerine üçer dakikalık konuşma yapma, Verilen cümleleri tekrarlama | Anlatma Yöntemi Rol Yapma Tartışma Yöntemi |
| 13 | 如果你和你的同屋作息时间不一样, 你会怎么办? konu başlıkları üzerine üçer dakikalık konuşma yapma, Verilen cümleleri tekrarlama | Anlatma Yöntemi Rol Yapma Tartışma Yöntemi |
| 14 | 请你介绍下你上过的所一学校的大概情况。konu başlıkları üzerine üçer dakikalık konuşma yapma, Verilen cümleleri tekrarlama | Anlatma Yöntemi Rol Yapma Tartışma Yöntemi |
| 15 | 很多中国人都有午睡和早起的习惯, 对此你是怎么看的?konu başlıkları üzerine üçer dakikalık konuşma yapma, Verilen cümleleri tekrarlama | Anlatma Yöntemi Rol Yapma Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Laptop, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||