|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEMA GÖKENÇ GÜLEZ (gokencsema@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı birincil kaynak olarak Çince kaynaklardan yararlanarak karşılaştırmalı bir bakış açısıyla Çin kültürünü öğrenmek ve analiz etmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-3 Çin dili, kültürü ve edebiyatı alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakar ve evrensel bilinç kazanırlar. Aynı zamanda farklı kültürlere saygı duymayı, tarihi ve kültürel miraslara sahip çıkmayı öğrenirler. PÇ-5 Çin ile ilgili güncel konu ve bilgileri Çince kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşabilirler. PÇ-13 Çin dili, tarihi, kültürü, edebiyatı, felsefesi gibi alanlarda bilgi edinerek Çin dilini öğrenmesinin yanı sıra Çin toplumu hakkında da bilgi sahibi olurlar. PÇ-16 Çin kültürünü tanıyarak iki ülke ilişkisi hakkında bilgiye sahip olarak katkı sağlayabilirler. PÇ-18 Çin kültür, felsefe, tarih, coğrafya hakkında bilgi sahibi olarak Türk – Çin kültürel değerleri hakkında karşılaştırmalı çalışmalar yapabilirler. PÇ-19 Birincil kaynak olan Çince kaynaklardan Türkçeye çeviri yapabilirler. PÇ-24 Çince metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar. PÇ-29 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür öğeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanırlar. PÇ-31 Çin dili, edebiyatı, tarihi, felsefesi alanlarında araştırma ve inceleme yaparlar. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders içeriğinde antik dönemden günümüze kadar Çin'in geleneksel kültürüne ait çeşitli kültürel konuları ele almaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 四大发明 | Anlatma, Kaynak tarama, tartışma, Soru cevap, Yorumlama |
2 | 中国传统艺术 | Anlatma, Kaynak tarama, tartışma, Soru cevap, Yorumlama |
3 | 中国传统美德 | Anlatma, Kaynak tarama, tartışma, Soru cevap, Yorumlama |
4 | 孝敬父母 | Anlatma, Kaynak tarama, tartışma, Soru cevap, Yorumlama |
5 | 尊老爱幼 | Anlatma, Kaynak tarama, tartışma, Soru cevap, Yorumlama |
6 | 中国人的姓名 | Anlatma, Kaynak tarama, tartışma, Soru cevap, Yorumlama |
7 | 婚礼 | Anlatma, Kaynak tarama, tartışma, Soru cevap, Yorumlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | 舞狮 | Anlatma, Kaynak tarama, tartışma, Soru cevap, Yorumlama |
10 | 中国古代建筑 | Anlatma, Kaynak tarama, tartışma, Soru cevap, Yorumlama |
11 | 古代钱币 | Anlatma, Kaynak tarama, tartışma, Soru cevap, Yorumlama |
12 | 中国工艺美术 | Anlatma, Kaynak tarama, tartışma, Soru cevap, Yorumlama |
13 | 中国传统节日 | Anlatma, Kaynak tarama, tartışma, Soru cevap, Yorumlama |
14 | 中国传统思想 | Anlatma, Kaynak tarama, tartışma, Soru cevap, Yorumlama |
15 | 京剧 | Anlatma, Kaynak tarama, tartışma, Soru cevap, Yorumlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 中国文化常识 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |