|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA ECEM CEYLAN (ecemceylan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı birincil kaynak olarak Çince kaynaklardan yararlanarak karşılaştırmalı bir bakış açısıyla Çin kültürünü öğrenmek ve analiz etmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-3 Çin dili, kültürü ve edebiyatı alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakar ve evrensel bilinç kazanırlar. Aynı zamanda farklı kültürlere saygı duymayı, tarihi ve kültürel miraslara sahip çıkmayı öğrenirler. PÇ-5 Çin ile ilgili güncel konu ve bilgileri Çince kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşabilirler. PÇ-13 Çin dili, tarihi, kültürü, edebiyatı, felsefesi gibi alanlarda bilgi edinerek Çin dilini öğrenmesinin yanı sıra Çin toplumu hakkında da bilgi sahibi olurlar. PÇ-16 Çin kültürünü tanıyarak iki ülke ilişkisi hakkında bilgiye sahip olarak katkı sağlayabilirler. PÇ-18 Çin kültür, felsefe, tarih, coğrafya hakkında bilgi sahibi olarak Türk – Çin kültürel değerleri hakkında karşılaştırmalı çalışmalar yapabilirler. PÇ-19 Birincil kaynak olan Çince kaynaklardan Türkçeye çeviri yapabilirler. PÇ-24 Çince metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar. PÇ-29 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür öğeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanırlar. PÇ-31 Çin dili, edebiyatı, tarihi, felsefesi alanlarında araştırma ve inceleme yaparlar. |
Yazılı Sınav |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders içeriğinde antik dönemden günümüze kadar Çin'in geleneksel kültürüne ait çeşitli kültürel konuları ele almaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Geleneksel Bayramlar (传统节日) başlıklı ünitenin okunması, incelenmesi ve bayramlara dair unsurların Çince ifadelerinin öğrenilmesi | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma, Soru cevap, Beyin fırtınası |
| 2 | Geleneksel Bayramlar (传统节日) başlıklı ünitenin okunması, incelenmesi ve bayramlara dair unsurların Çince ifadelerinin öğrenilmesi | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma, Soru cevap, Beyin fırtınası |
| 3 | Çin bayramları ile ilgili belgesel izleme, Çin bayramlarını Türk bayramları ile karşılaştırma, bayramların ortak özellikleri konusunda beyin fırtınası yapma | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma, Soru cevap, Beyin fırtınası |
| 4 | Ünlü Turistik Yerler (著名景点) başlıklı ünitenin okunması, incelenmesi ve turistik yerlere dair unsurların Çince ifadelerinin öğrenilmesi | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma, Soru cevap, Beyin fırtınası |
| 5 | Ünlü Turistik Yerler (著名景点)başlıklı ünitenin okunması, incelenmesi ve turistik yerlere dair unsurların Çince ifadelerinin öğrenilmesi, turistik yerlere dair belgesel izleme | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma, Soru cevap, Beyin fırtınası |
| 6 | Tarihi ve Kültürel Yerler (名胜古迹) başlıklı ünitenin okunması, incelenmesi ve Çin'deki tarihi ve kültürel yapıların Çince karşılıklarının öğrenilmesi | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma, Soru cevap, Beyin fırtınası |
| 7 | Tarihi ve Kültürel Yerler (名胜古迹) başlıklı ünitenin okunması, incelenmesi ve Çin'deki tarihi ve kültürel yapıların Çince karşılıklarının öğrenilmesi, konuyla ilgili belgesel izleme | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma, Soru cevap, Beyin fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Taijiquan ve Kungfu (太极拳和功夫) başlıklı ünitenin okunması, incelenmesi ve Çin'deki dövüş sanatlarının Çince karşılıklarının öğrenilmesi | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma, Soru cevap, Beyin fırtınası |
| 10 | Taijiquan ve Kungfu (太极拳和功夫) başlıklı ünitenin okunması, incelenmesi ve Çin'deki dövüş sanatlarının Çince karşılıklarının öğrenilmesi, konuyla ilgili belgesel izleme | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma, Soru cevap, Beyin fırtınası |
| 11 | Çin yemekleri (中国菜) başlıklı ünitenin okunması, incelenmesi ve Çin yemeklerinin Çince karşılıklarının öğrenilmesi | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma, Soru cevap, Beyin fırtınası |
| 12 | Çin yemekleri (中国菜) başlıklı ünitenin okunması, incelenmesi ve Çin yemeklerinin Çince karşılıklarının öğrenilmesi, konuyla ilgili belgesel izleme | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma, Soru cevap, Beyin fırtınası |
| 13 | Kırmızı ve Sarı (红色和黄色) başlıklı ünitenin okunması, incelenmesi, renklerin Çin kültüründeki önemine dair Çince ifadelerin öğrenilmesi | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma, Soru cevap, Beyin fırtınası |
| 14 | Kırmızı ve Sarı (红色和黄色) başlıklı ünitenin okunması, incelenmesi, renklerin Çin kültüründeki önemine dair Çince ifadelerin öğrenilmesi | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma, Soru cevap, Beyin fırtınası |
| 15 | Çay Kültürü (品茶) başlıklı ünitenin okunması, incelenmesi, Çin çayının Çince karşılıklarının öğrenilmesi | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma, Soru cevap, Beyin fırtınası |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Panorama of Chinese Culture Intermadiate Chinese Course I | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||