|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, toplumsal cinsiyet eşitsizliği kavramını, toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin nedenlerini, toplumsal cinsiyet eeşitsizliğini üreten mekanizmaları öğrenmek ve irdelemektir. Toplumsal Cinsiyet eşitsizliğinin hayata yayılan sonuçlarını görünür kılmak ve bu konuda farkındalık yaratmak da dersin amaçlarından biridir. Ayrıca toplumsal cinsiyet eşitsizliğini ortadan kaldıracak politikalar ve mekanizmaların neler olduğu ve nasıl hayata geçirleceğinin irdelenmesi de dersin temel amaçlarındandır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin tarihsel ve toplumsal bir inşa olduğunu bilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, PÇ-9 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Cinsiyeti güç ilişkileri, dil, etnisite, ırk, cinsellik, sınıf, ulus, din, coğrafya, yaş gibi unsurlar ile kesiştiği noktalarda analiz edebilir. |
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Cinsiyetin sosyal, tarihsel, politik, dinsel, edebî, sanatsal görünümlerinin felsefî ardalanını tanıyabilir. |
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriğini; toplumsal cinsiyetin kavramsal, tarihsel ve teorik açıdan ele alınması, Feminizm, ana akım feminist yaklaşımlar, toplumsal cinsiyet eşitsizliğini üreten mekanizmalar, Aile, Eğitim, Hukuk, Siyaset, Tarih, Medya, Masallar ve Toplumsal Cinsiyet ilişkisi, Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğinin sonucu olarak Kadına Yönelik şiddet konuları oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş | Sözlü anlatım Tartışma Soru Cevap Grup Sunumu |
2 | Toplumsal cinsiyete ilişkin kuramsal yaklaşımlar | Sözlü anlatım Tartışma Soru Cevap Grup Sunumu |
3 | İktidarın cinsiyeti | Sözlü anlatım Tartışma Soru Cevap Grup Sunumu |
4 | Feminist teoriler | Sözlü anlatım Tartışma Soru Cevap Grup Sunumu |
5 | Toplumsal kurumlarda toplumsal cinsiyetin temsili | Sözlü anlatım Tartışma Soru Cevap Grup Sunumu |
6 | Toplumsal Cinsiyet Perspektifinden Aile | Sözlü anlatım Tartışma Soru Cevap Grup Sunumu |
7 | Siyasal kurumlarda toplumsal cinsiyetin temsili | Sözlü anlatım Tartışma Soru Cevap Grup Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Medyada toplumsal cinsiyetin temsili | Sözlü anlatım Tartışma Soru Cevap Grup Sunumu |
10 | Tarih ve Toplumsal Cinsiyet İlişkisi | Sözlü anlatım Tartışma Soru Cevap Grup Sunumu |
11 | Dünyada Kadın Hareketi | Sözlü anlatım Tartışma Soru Cevap Grup Sunumu |
12 | Osmanlı ve Türkiye'de Kadın Hareketi | Sözlü anlatım Tartışma Soru Cevap Grup Sunumu |
13 | Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğinin En Vahim Sonuçlarından Biri Olarak Kadına Yönelik Şiddet | Sözlü anlatım Tartışma Soru Cevap Grup Sunumu |
14 | Türkiye'de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | Sözlü anlatım Tartışma Soru Cevap Grup Sunumu |
15 | Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Sağlamaya Yönelik Araçlar | Sözlü anlatım Tartışma Soru Cevap Grup Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Altunoğlu, Asu Ed. (2019), Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. | |
2 | Koçak Turhanoğlu, Feryal Ayşın Ed. (2019), Toplumsal Cinsiyet Sosyolojisi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. | |
3 | SEZER, Melek Özlem (2020), Masallar ve Toplumsal Cinsiyet, İstanbul: Kor Kitap Yayınları. | |
4 | Scott,Joan W., (2007), Toplumsal Cinsiyet: Faydalı Bir Tarihsel Analiz Kategorisi, Çev: Aykut Tunç Kılıç, İstanbul: Agora Kitaplığı. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, makaleler, haberler, filmler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 91 |