|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SABRİYE AK KURAN (akkuran@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste toplumun doğa ile ilişkileri tedarik zinciri uygulamaları üzerinden ele alınacaktır. Bu ilişkilerin çeşitli yönlerini ifade eden kavramlar, yaklaşımlar, uygulamalar ve buna bağlı toplumsal hareketler anlatılacak ve tartışmaya açılacaktır. Kısacası dersin amacı, vaka çalışmaları ve tartışmalar yoluyla lojistik ve tedarik zinciri yönetiminde çevresel konuların anlaşılmasını sağlamak ve bu konulara dikkat çekmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sürdürülebilirlik kavramının ne anlama geldiğini ve tedarik zinciri ile olan ilişkisini açıklayabilir |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yeşil tedarik zinciri yönetiminin temel unsurlarını tanımlayabilir |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Lojistik sektörünün hangi ekolojik sorunlara neden olduğunu açıklayabilir |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi ile sürdürülebilirlik kavramının ilişkilendirilmesi, iş dünyası ve lojistik sektöründe sürdürülebilir kalkınmanın temel ilkelerinin tanıtılması, yerel ve küresel ölçekte lojistik ve tedarik zincirinin çevresel, finansal ve sosyal etkilerinin incelenmesi, söz konusu etkilerin neden minimize edilmesi gerektiğinin aydınlatılması ve çözüm önerilerinin geliştirilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Konuların ve Dersin İşlenişinin Tanıtımı | Anlatım, soru ve cevap |
2 | Kavramlar | Anlatım, soru ve cevap |
3 | Sürdürülebilirlik Kavramı, Tedarik Zinciri ve Sürdürülebilirlik İlişkisi | Anlatım, soru ve cevap |
4 | Lojistik Sektörü ve Ekolojik Etkileri | Anlatım, soru ve cevap |
5 | Yeşil Tedarik Zinciri Yönetimi ve Tedarik Zincirinin Yeşillendirilmesi | Anlatım, soru ve cevap |
6 | Tersine Lojistik Kavramı ve İşleyişi | Anlatım, soru ve cevap |
7 | Dünya’da ve Türkiye’de Yeşil Lojistik Uygulamaları | Anlatım, soru ve cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeşil Lojistik Faaliyetlerinin Desteklenmesinde Yönetişim Mekanizmaları | Anlatım, soru ve cevap |
10 | Kent Lojistiğinde Sürdürülebilirlik Stratejileri, Kentlerde Yeşil Lojistik | Anlatım, soru ve cevap |
11 | Gıda Sektörü ve Sürdürülebilir Tedarik Zinciri Yönetimi | Anlatım, soru ve cevap |
12 | Lojistik Sektörünün Ekolojik Etkilerini Analiz Eden Yöntemler ve Eleştirisi | Anlatım, soru ve cevap |
13 | Lojistik sektörü ve sürdürülebilirlik ilişkisi ile ilgili örnek okumalar ve tartışmalar | Anlatım, soru ve cevap |
14 | Lojistik sektörünün ekolojik etkilerini belgesel ve filmler üzerinden okumak | Anlatım, soru ve cevap |
15 | Genel Tekrar ve Tartışma | Anlatım, soru ve cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ayşegül Mengi ve Nesrin Algan, Küreselleşme ve Yerelleşme Çağında Bölgesel Sürdürülebilir Gelişme, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2003. (Ana Kitap) | |
2 | Carlos Suriel, Green Logistics: Improving the Environmental Sustainability of Logistics, United States, Kogan Page Limited, 2010. (Ana Kitap) | |
3 | Gülsün Karaçay, Tersine Lojistik: Kavram ve İşleyiş, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 14, Sayı 1, 2013, s. 317-332. (Yardımcı Kaynak) | |
4 | Jesus Gonzalez-Feliu vd., Sustainable Urban Logistics: Concepts, Methods and Information Systems, Berlin, Heidelberg, 2014. (Yardımcı Kitap) | |
5 | Esra Zengin ve Ebru V. Ocalir Akunal, “Green Logistics Practices in Turkey,” Journal of Management, Marketing and Logistics, Volume 4, Issue 2, 2017, s. 116-124. (Yardımcı Kaynak) | |
6 | Chen-Lung Yang ve Suyuan Lien, “Governance Mechanisms for Green Supply Chain Partnership,” Sustainability, Volume 10, Issue 8, 2018, s. 2681. (Yardımcı Kaynak) | |
7 | WWF, Türkiye’nin Ekolojik Ayak İzi Raporu, İstanbul, Ofset Yapımevi, 2012. (Yardımcı Kitap) | |
8 | Aykut Çoban, “Doğa Toplum ve Yöntem,” H. Reyhan, H. H. Doğan, A. Mutlu, A. S. Reyhan (der.) Sosyal Çevrebilimleri, Ankara, Siyasal Kitabevi, 2014. (Yardımcı Kaynak) | |
9 | Ruşen Keleş, Can Hamamcı ve Aykut Çoban, Çevre Politikası, 7. Baskı, Ankara, İmge Kitabevi, 2012, s. 67-86. (Yardımcı Kitap) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Notlar, Projeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 130 |