|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NUR ŞİFA YAVUZ (nuryavuz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci, insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. |
PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı gösterir. |
PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Demokrasi ve insan hakları ile ilgili öğrendiklerini alanıyla ilişkilendirir. |
PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin önemini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, dersin ve sürecin tanıtılması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar, insan hakları ve demokrasi düşüncesinin felsefi temelleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi, Hukuki ve Siyasi Gelişmeler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi, Düşünürlerin Katkısı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
5 | Demokrasi yaklaşımları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | İnsan hakları ve demokrasinin ülkemizdeki gelişimi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler - devam | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | İnsan haklarının korunması ve geliştirilmesi konusunda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum-kuruluşlar ve faaliyetleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Fundamental issues of human rights and democracy - devam | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Okulda ve ailede demokrasi, ne öğretmeliyiz, neden? | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Genel değerlendirme | Grup Çalışması |
15 | Final Sınavına Hazırlık Haftası | Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. | |
2 | Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, yazı tahtası, kalem, projeksiyon cihazı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 62 |