|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUSTAFA TAHİROĞLU (mtahiroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste "Değer, kavramının kavratılması; değerlerin özellikleri, işlevleri, birey ve toplum açısından öneminin kavratılması; günümüz koşullarında değerlerin oluşumu/edinilmesi/kazanılması ile değerler eğitimi ve öneminin kavratılması; değerler eğitimi yaklaşım, yöntem ve tekniklerinin kavratılarak uygulama becerilerinin kazandırılması" hedeflenmektedir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Değerlerin kişilik, karakter ve ahlakla ilişkisini kurabilir |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Değerlerin özellikleri, işlevleri, birey ve toplum açısından önemini açıklayabilir |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temellerini açıklayabilir |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Değerlerin sınıflandırmasını/gruplandırmasını yapabilir |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Değerler eğitiminin önemi, amacı, kapsamı ve sınırlılıklarını açıklayabilir |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Değerler eğitiminin temel süreç ve ilkelerini açıklayabilir |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Değerler eğitimi yaklaşım, yöntem ve tekniklerini kavrayabilir ve uygulayabilir |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders "Değerlerin tanımı, özellikleri, işlevi, önemi; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri (oluşumu/edinimi ve kazanımı); değerlerin sınıflandırılması; değerler eğitiminin önemi, amacı, kapsamı ve sınırlılıkları; değerler eğitiminde temel süreç ve ilkeler; değer eğitimi yaklaşımları ve uygulamaları" konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Değer/değerler nedir? Değerlerin kişilik, karakter ve ahlakla ilişkisi | Anlatım yöntemi, Tartışma yöntemi, Sunuş yöntemi, Soru cevap yöntemi |
| 2 | Değerlerin özellikleri, işlevleri, birey ve toplum açısından önemi | Anlatım yöntemi, Tartışma yöntemi, Sunuş yöntemi, Soru cevap yöntemi |
| 3 | Değerlerin oluşumu/edinimi/kazanımı (sosyolojik) | Anlatım yöntemi, Tartışma yöntemi, Sunuş yöntemi, Soru cevap yöntemi |
| 4 | 4. Değerlerin oluşumu/edinimi/kazanımı (bireysel kişilik ve ahlak gelişimi) | Anlatım yöntemi, Tartışma yöntemi, Sunuş yöntemi, Soru cevap yöntemi |
| 5 | Değerlerin sınıflandırılması/gruplandırılması | Anlatım yöntemi, Tartışma yöntemi, Sunuş yöntemi, Soru cevap yöntemi |
| 6 | Değerler Eğitimi: 1- Amacı, önemi ve kapsamı; 2- Değerler eğitimine yönelik içerik ve kapsam sorunu 3- Eğitim sistemimizde kazandırılması amaçlanan değerler. | Anlatım yöntemi, Tartışma yöntemi, Sunuş yöntemi, Soru cevap yöntemi |
| 7 | Değerler eğitiminde temel süreç ve ilkeler; değer eğitimi yaklaşımları genel tanıtım (doğrudan, sorgulama ve düşünmeye dayalı, bütüncül yaklaşımlar) | Anlatım yöntemi, Tartışma yöntemi, Sunuş yöntemi, Soru cevap yöntemi, Örnek olay yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Doğrudan değer eğitim yaklaşımları: 1- Davranış değiştirme ve geliştirme yaklaşımı ve uygulama örnekleri; 2- Değer telkini (aşılama) yaklaşımı ve uygulama örnekleri. | Anlatım yöntemi, Tartışma yöntemi, Sunuş yöntemi, Soru cevap yöntemi, Örnek olay yöntemi, |
| 10 | Düşünme ve sorgulamaya dayalı yaklaşımlar: Değerleri açıklanması yaklaşımı ve uygulama örnekleri | Anlatım yöntemi, Tartışma yöntemi, Sunuş yöntemi, Soru cevap yöntemi, Örnek olay yöntemi, Problem çözme yöntemi |
| 11 | Düşünme ve sorgulamaya dayalı yaklaşımlar: 1- Değer analizi yaklaşımı ve uygulama örnekleri; 2- Ahlaki ikilem (Ahlaki muhakeme) yaklaşımı ve uygulama örnekleri | Anlatım yöntemi, Tartışma yöntemi, Sunuş yöntemi, Soru cevap yöntemi, Örnek olay yöntemi, Problem çözme yöntemi |
| 12 | Düşünme ve sorgulamaya dayalı yaklaşımlar: Eylem ve gözlem yoluyla öğretim yaklaşımı ve uygulama örnekleri | Anlatım yöntemi, Tartışma yöntemi, Sunuş yöntemi, Soru cevap yöntemi, Örnek olay yöntemi, Problem çözme yöntemi |
| 13 | Düşünme ve sorgulamaya dayalı yaklaşımlar: Değer bilinçlendirme yaklaşımı ve uygulama örnekleri | Anlatım yöntemi, Tartışma yöntemi, Sunuş yöntemi, Soru cevap yöntemi, Örnek olay yöntemi, Problem çözme yöntemi |
| 14 | Bütüncül yaklaşımlar: 1- Örtük program aracılığı ile değer öğretimi; 2- Adil topluluk okulları; 3- Tüm okul yaklaşımı ve uygulama örnekleri | Anlatım yöntemi, Tartışma yöntemi, Sunuş yöntemi, Soru cevap yöntemi, Örnek olay yöntemi, Problem çözme yöntemi |
| 15 | Değerler eğitimi süreçlerinde kullanılan yöntem ve teknikler. | Anlatım yöntemi, Tartışma yöntemi, Sunuş yöntemi, Soru cevap yöntemi, Örnek olay yöntemi, Problem çözme yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Oğuz Namdar A. (2020). İlkokulda Drama ile Değerler Eğitim Uygulamaları. Ankara: PEGEM | |
| 2 | Ulusoy, K. ve Dilmaç, B. (2018) Değerler Eğitimi (5. Baskı). PEGEM | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları, Akıllı Tahta, etkinlik ve uygulama kağıtları, ders notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 16 | 1 | 60 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 88 | ||