|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEHRA ÇALIŞKAN (zcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYNUR KIZILIRMAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin; İnsan, sağlık, çevre, hemşirelik kavramları ve bu kavramlarla süreçlerin hemşirelikte kullanımını öğrenmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hemşirelikte yer alan dört temel kavramı (insan, sağlık, hemşirelik, çevre) açıklayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Karar verme, problem çözme, iletişim, yardım etme kavramlarının hemşirelik mesleği ile bağını kurabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Liderlik, değişim, eğitim süreçlerini tartışır ve hemşirelikle bağını kurar. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste; hemşirelikte yer alan dört temel kavramın ve süreçlerin tartışılması, birinci, ikinci, üçüncü basamakta bu kavram ve süreçlerin kullanılabilmesi hedeflenmektedir. Bu hedefler doğrultusunda hemşirelik, insan, sağlık, çevre kavramları ve karar verme problem çözme, iletişim, yardım etme, liderlik, değişim, eğitim süreçleri ele alınmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İnsan kavramı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
2 | İnsan kavramı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
3 | İnsan kavramı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
4 | Sağlık kavramı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
5 | Sağlık kavramı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
6 | Çevre kavramı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
7 | Çevre kavramı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hemşirelik kavramı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
10 | Problem Çözme Süreci | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
11 | İletişim Süreci | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
12 | Yardım Etme Süreci | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
13 | Karar Verme Süreci | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
14 | Değişim Süreci | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
15 | Final Sınavına Hazırlık Haftası | Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Öz, Fatma. (2010).Sağlık Alanında Temel Kavramlar. 2. Baskı. Ankara: Mattek Maatbacılık,. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon Tahta Kalem Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 2 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 14 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 13 | 39 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 13 | 39 |
c) Performans Ödevi | 5 | 2 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 13 | 52 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |