Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEM513 - HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI

Kodu: HEM513 Adı: HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞEFİKA DİLEK GÜVEN (sdguven@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AYNUR KIZILIRMAK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrenciye rehberlik edecek öğretim elemanlarının sınıf içi dersler ve klinik uygulamalarda edindikleri bilgi ve beceriyi uygulamaya aktarabilmelerini ve etkin öğretim yöntemlerini kullanmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim ile ilgili temel kavramlar, eğitimin amaçları ve işlevlerini açıklayabilir PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eğitim Felsefesi ve Eğitim Felsefesi Akımlarını açıklayabilir PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Hemşirelik eğitiminin felsefesini açıklayabilir PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Türkiye’de hemşirelik eğitiminin tarihini açıklayabilir PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Hemşirelik eğitiminde öğrenme laboratuvarları, klinik öğretim, öğretmenin rolü ve özelliklerini açıklayabilir. PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Hemşirelik eğitimine temel oluşturacak öğrenme kuram ve modelleri açıklayabilir. PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Hemşirelik eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri açıklayabilir. PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Hemşirelik eğitimine özel ölçme değerlendirme yöntemleri açıklayabilir. PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-9 Hemşirelik eğitimi için örnek eğitim planı ve ders planı geliştirebilir. PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders öğrenciye etkin öğretim yöntemlerinin bilgi ve becerisini kazandıracak eğitim planı ve öğretim yöntemleri konularını içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve programın açıklanması Anlatma Yöntemi
2 Eğitim ile ilgili temel kavramlar, eğitimin amaçları ve işlevleri Anlatma Yöntemi
3 Eğitim Felsefesi ve Eğitim Felsefesi Akımları Anlatma Yöntemi
4 Hemşirelik eğitiminin felsefesi Anlatma Yöntemi
5 Hemşirelik eğitiminde öğrenme laboratuvarları, klinik öğretim, öğretmenin rolü ve özellikleri Anlatma Yöntemi
6 Hemşirelik eğitiminde öğrenme laboratuvarları, klinik öğretim, öğretmenin rolü ve özellikleri Anlatma Yöntemi
7 Hemşirelik eğitimine temel oluşturacak öğrenme kuram ve modelleri Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Hemşirelik eğitimine temel oluşturacak öğrenme kuram ve modelleri Anlatma Yöntemi
10 Hemşirelik eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri Anlatma Yöntemi
11 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anlatma Yöntemi
12 Hemşirelik eğitimine özel ölçme değerlendirme yöntemleri Anlatma Yöntemi
13 Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Ders Programının Geliştirilmesi Anlatma Yöntemi
14 Hemşirelik eğitimi için örnek ders planı Anlatma Yöntemi
15 Dersin değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demirel Ö (2001). Program Geliştirme, Ankara:Pegem A Yayıncılık
2 Demirel, Ö. (Ed.) (2005). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: PegemA Yayınları.
3 Köksal, O. ve Atalay, B. (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitim Yayınevi, Konya.
4 Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
5 Eğitime Giriş (2019). Editör: Mehmet Şahin; Tufan Aytaç, Pegem Akademi Yayıncılık
6 Nazlı HACIALİOĞLU. (2013). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri
7 Hemşirelikte Klinik Öğretim Stratejileri. (2016). Çeviri Editörleri: Funda Kardaş Özdemir, Zümrüt Akgün Şahin, Dilek Küçük Alemdar. Nobel Akademik Yayıncılık
8 Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. (2015) Çeviri Editörleri: Sümeyye Arslan, Nevin Kuzu Kurban. Anı Yayıncılık
9 Gülten Uyer. (1992). Hemşirelikte Klinik Öğretim. Hatiboğlu Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 3 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 7 28
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 9 36
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180