Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Eğitim ile ilgili temel kavramlar, eğitimin amaçları ve işlevlerini açıklayabilir |
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Eğitim Felsefesi ve Eğitim Felsefesi Akımlarını açıklayabilir |
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Hemşirelik eğitiminin felsefesini açıklayabilir |
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Türkiye’de hemşirelik eğitiminin tarihini açıklayabilir |
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Hemşirelik eğitiminde öğrenme laboratuvarları, klinik öğretim, öğretmenin rolü ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Hemşirelik eğitimine temel oluşturacak öğrenme kuram ve modelleri açıklayabilir. |
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 |
Hemşirelik eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri açıklayabilir. |
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 |
Hemşirelik eğitimine özel ölçme değerlendirme yöntemleri açıklayabilir. |
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 |
Hemşirelik eğitimi için örnek eğitim planı ve ders planı geliştirebilir. |
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders öğrenciye etkin öğretim yöntemlerinin bilgi ve becerisini kazandıracak eğitim planı ve öğretim yöntemleri konularını içerir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Giriş ve programın açıklanması |
Anlatma Yöntemi |
2 |
Eğitim ile ilgili temel kavramlar, eğitimin amaçları ve işlevleri |
Anlatma Yöntemi |
3 |
Eğitim Felsefesi ve Eğitim Felsefesi Akımları |
Anlatma Yöntemi |
4 |
Hemşirelik eğitiminin felsefesi |
Anlatma Yöntemi |
5 |
Hemşirelik eğitiminde öğrenme laboratuvarları, klinik öğretim, öğretmenin rolü ve özellikleri |
Anlatma Yöntemi |
6 |
Hemşirelik eğitiminde öğrenme laboratuvarları, klinik öğretim, öğretmenin rolü ve özellikleri |
Anlatma Yöntemi |
7 |
Hemşirelik eğitimine temel oluşturacak öğrenme kuram ve modelleri |
Anlatma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Hemşirelik eğitimine temel oluşturacak öğrenme kuram ve modelleri |
Anlatma Yöntemi |
10 |
Hemşirelik eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri |
Anlatma Yöntemi |
11 |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
Anlatma Yöntemi |
12 |
Hemşirelik eğitimine özel ölçme değerlendirme yöntemleri |
Anlatma Yöntemi |
13 |
Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Ders Programının Geliştirilmesi |
Anlatma Yöntemi |
14 |
Hemşirelik eğitimi için örnek ders planı |
Anlatma Yöntemi |
15 |
Dersin değerlendirilmesi |
Tartışma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Demirel Ö (2001). Program Geliştirme, Ankara:Pegem A Yayıncılık |
2 |
Demirel, Ö. (Ed.) (2005). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: PegemA Yayınları. |
3 |
Köksal, O. ve Atalay, B. (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitim Yayınevi, Konya. |
4 |
Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
5 |
Eğitime Giriş (2019). Editör: Mehmet Şahin; Tufan Aytaç, Pegem Akademi Yayıncılık |
6 |
Nazlı HACIALİOĞLU. (2013). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri |
7 |
Hemşirelikte Klinik Öğretim Stratejileri. (2016). Çeviri Editörleri: Funda Kardaş Özdemir, Zümrüt Akgün Şahin, Dilek Küçük Alemdar. Nobel Akademik Yayıncılık |
8 |
Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. (2015) Çeviri Editörleri: Sümeyye Arslan, Nevin Kuzu Kurban. Anı Yayıncılık |
9 |
Gülten Uyer. (1992). Hemşirelikte Klinik Öğretim. Hatiboğlu Yayınları |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|