|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GAMZE MUZ (gucakan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GAMZE MUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bireyde gelişebilecek semptom ve belirtilerin nedenlerini fizyopatolojik süreçle açıklayabilmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Stresle baş etme yöntemlerini uygulayabilir |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Tümör fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilir |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Tümör fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme Bağışıklık yanıtını örnek bir patolojik durumda açıklayabilir |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Solunum sistemini örnek bir patolojik durumda açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Endokrin sistem fizyolojisini klinik örneklerde açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Kalp damar fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Hematopoetik sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Üriner sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-9 | Sindirim sistemini örnek bir patolojik durumda açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-10 | Sinir sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği; Stres Fizyolojisi ve Stresle Başetme Yöntemleri, Şok Fizyolojisi, Genel Onkoloji-Kanser Fizyolojisi, Ventilaston ve Perfüzyon Dinamiği ve Patolojik Durumlar, Bağışıklık Mekanizması ve Bazı Patolojik Durumlar, Endokrin sistem ve Bazı Patolojik Durumlar, Dolaşım Dinamiği ve Bazı Patolojik Durumlar, Hematopoetik Sistem ve Bazı Patolojik Durumlar, Sindirim Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar, Renal Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar, Sinir Sistemi Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar, Vaka Çalışması, Grup Sunumları ve Tartışmayı kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve Programın Açıklanması, Stres Fizyolojisi ve Stresle Başetme Yöntemleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
2 | Şok Fizyolojisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
3 | Genel Onkoloji-Kanser Fizyolojisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
4 | Ventilaston ve Perfüzyon Dinamiği ve Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
5 | Bağışıklık Mekanizması ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
6 | Endokrin Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
7 | Dolaşım Dinamiği ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hematopoetik Sistem ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
10 | Sindirim Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
11 | Renal Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
12 | Sinir Sistemi Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
13 | Vaka Çalışması, Grup Sunumları, Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
14 | Vaka Çalışması, Grup Sunumları, Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
15 | Vaka Çalışması, Grup Sunumları, Tartışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR,2004. Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis. | |
2 | Guyton AC. Hall JE.2007. Tıbbi Fizyoloji.Çavuşoğlu H, Yeğen Ç. (Edt)(11. Baskı). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim üyesinin önerdiği, konuya ilişkin makale ve kitaplar Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 13 | 3 | 10 |
5.Rapor | 12 | 3 | 5 |
6.Seminer | 12 | 2 | 5 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 6 | 1 | 6 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |