|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYNUR KIZILIRMAK (akizilirmak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYNUR KIZILIRMAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hemşirelikte yer alan temel kavramları tartışmak, kavramların süreçlerle bağlarını kurmak. Birinci, ikinci, üçüncü basamakta sağlığın korunması geliştirilmesi, sürdürülmesinde ve tedavisinde kavramların yer alışını tartışmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hemşirelikte yer alan temel kavramları tartışabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Hemşirelikte kullanılan kavramların süreçlerle bağlarını kurabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kavramların hemşirelikte kullanımını açıklayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hemşirelikte yer alan temel kavramlar, bu kavramların; karar verme problem çözme iletişim, yardım etme, liderlik, değişim süreçleri ile bağlarının kurulması, birinci, ikinci, üçüncü basamakta nasıl kullanılabilecekleri tartışılmaktadır. Bu amaçla derste; açık sistem, stres, anksiyete, umut-umutsuzluk, kayıp-ölüm, yalnızlık, güçsüzlük, düşmanlık-öfke, kriz duyusal yoksunluk, beden imgesi-beden bilinci, ağrı-acı çekme, kişisel alan kavramları ele alınmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve ders tanıtımı | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Derse hazırlık | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Stres, anksiyete ve korku | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Uyku Uykusuzluk | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Kişisel Alan | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Bağımlılık bağımsızlık | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Umut-Umutsuzluk | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kayıp, ölüm, yas | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Yalnızlık- Güçsüzlük | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Duyusal Yoksunluk | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Düşmanlık- öfke | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Kriz | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Beden İmgesi- Beden Bilinci | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Ağrı acı çekme | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Öz, Fatma (2010). Sağlık Alanında Temel Kavramlar. 2. Baskı. Ankara: Mattek Maatbacılık. | |
2 | Marriner, A., Allıgood, M., (1993). Nursing Theorists and their Work (6th Ed.), Mosby, St. Louis, 2006.Leddy S., Pepper J. M., Conceptual Bases of Professional Nursing. (3rd ed.)Lippincott Company. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazı tahtası, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 2 | 20 |
5.Rapor | 8 | 2 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 12 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |