|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA HİLMİ ÇOLAKOĞLU (mustafacolakoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYNUR KIZILIRMAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere, bir araştırmanın planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve rapor edilmesine ilişkin kavram ve süreçleri kavraması ve uygulamaya dökmesi, kütüphanelerden kaynak tarama, kaynaklardan yararlanma biçimlerini keşfetmesi, yayınlanmış araştırmaları araştırma süreci doğrultusunda okuyabilmesi, kritik edebilmesi ve sonuçlarını kullanabilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel bir araştırmanın planlamasındaki aşamaları sıralayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Araştırma konusu üzerinde yapılmış çalışmalara nasıl ulaşacağını açıklayabilir. |
PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Konu hakkında bilimsel bulguları yorumlayarak rapor hazırlamayı öğrenebilir. |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Bir araştırmayı planlayabilir, uygulayabilir, değerlendirip rapor edebilir. |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, araştırmanın tanımı bilginin kaynağı ve bilim, hemşirelikte araştırmanın önemi , veri ve özellikleri, ölçüm işlemleri ve ölçekler, nedensel ilişiklerin incelenmesi, araştırmanın türleri, araştırmanın aşamaları, araştırmada yapılan hatalar, araştırmanın planlanması, örnekleme yöntemleri, veri toplama yöntemleri, araştırmada etik kurallar, veri toplama aracının hazırlanması, verilerin analiz edilmesi, tablo ve grafik yapımı, hazırlanan tablo ve grafiklerin yorumlanması ve araştırmanın raporlanması konularını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel araştırmada genel kavram ve tanımlar | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
2 | Bilimsel bir araştırma tasarımında genel kavramlar | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
3 | Anahtar kelime seçilmesi | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
4 | Genel müracaat kaynakları | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
5 | Genel müracaat kaynakları | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
6 | Bilimsel çalışmaları tarama araçları | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
7 | Bilimsel çalışmaları tarama araçları | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilimsel çalışmaları tarama araçları | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
10 | Bilimsel çalışmaları anlama ve değerlendirme | Anlatma Yöntemi, kaynak Tarama, Makale Eleştirisi, Rapor Hazırlama |
11 | Bilimsel çalışmaları anlama ve değerlendirme | Anlatma Yöntemi, kaynak Tarama, Makale Eleştirisi, Rapor Hazırlama |
12 | Bilimsel rapor hazırlanmasında temel kavramlar | Anlatma Yöntemi, kaynak Tarama, Makale Eleştirisi, Rapor Hazırlama |
13 | Bilimsel rapor hazırlanmasında temel kavramlar | Anlatma Yöntemi, kaynak Tarama, Makale Eleştirisi, Rapor Hazırlama |
14 | Bilimsel rapor hazırlanmasında temel kavramlar | Anlatma Yöntemi, kaynak Tarama, Makale Eleştirisi, Rapor Hazırlama |
15 | Dersin değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Veri Tabanları (PubMed, Scopus, Chemical Abstract, Science Direct, Web of Science; PDR (Thomson Co.), ESCOP) | |
2 | Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Akademik. Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Akademik. Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Akademik. | |
3 | Ümbüloğlu K. (2014). Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar kamera mikrofon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 10 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 5 | 2 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |