|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEFİKA DİLEK GÜVEN (sdguven@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | var | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı hemşirelik esasları dersi kapsamında yer alan temel konuların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerin ayrıntılı bir şekilde öğrenilmesi ve öğretim yöntemlerini kullanabilme yetisinin geliştirilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Erişkin bireyin sağlığını koruma, geliştirme, tedavi, rehabilite etmede Hemşirelik Esasları Uygulamaları çerçevesinde hemşirenin rol ve sorumluluklarını yerine getirebilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | Bireye bütüncül anlayış ile hemşirelik bakımı verebilir |
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Bireyin sağlık bakım gereksinimlerinin yerine getirebilir |
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-4 | Temel hemşirelik uygulamalarıyla ilişkili gerekçeleri, dayandığı bilimsel temelleri açıklayabilir |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-5 | Temel hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak uygulayabilir |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-6 | Temel hemşirelik uygulamalarını etik ilkelere uygun yerine getirebilir |
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, öğrencinin Hemşirelik Esasları dersinin kapsamında yer alan temel konuların dayandığı kavram, kuram, ilke ve yöntemler kapsamlı şekilde öğretilmesini, öğrenciye profesyonel hemşirelik eğitimi felsefesinin geliştirilmesi ve Hemşirelik Esasları Öğretimi felsefesi ve program geliştirme ile ilgili bilgi, tutum kazandırılması, öğretim-değerlendirme ilke ve yöntemlerini kullanma yetisi geliştirilmesi konuları içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bireysel Hijyen Uygulaması | Anlatım,Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
2 | Yaşamsal Bulgular | Anlatım,Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
3 | İlaçların Uygulanması | Anlatım,Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
4 | Solunum Gereksinimi | Anlatım,Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
5 | Sıvı Gereksinimi | Anlatım,Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
6 | Beslenme Gereksinimi | Anlatım,Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
7 | Boşaltım Gereksinimi | Anlatım,Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Laboratuvar Uygulaması (Bireysel Hijyen Uygulaması) | Anlatım,Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
10 | Laboratuvar Uygulaması (Yaşamsal Bulgular) | Anlatım,Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
11 | Laboratuvar Uygulaması (İlaçların Uygulanması) | Anlatım,Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
12 | Laboratuvar Uygulaması (Solunum Gereksinimi) | Anlatım,Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
13 | Laboratuvar Uygulaması (Sıvı Gereksinimi) | Anlatım,Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
14 | aboratuvar Uygulaması (Beslenme Gereksinimi) | Anlatım,Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
15 | Laboratuvar Uygulaması (Boşaltım Gereksinimi) | Anlatım,Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı, (2013), Ed: Türkinaz Atabek Aştı, Ayişe Karadağ. 1. Baskı, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. | |
2 | Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, (2011), Ed: Türkinaz Atabek Aştı, Ayişe Karadağ. 1. Baskı, Nobel Kitabevi, Adana. | |
3 | Potter, P.A., Perry, A.G. (2009). Fundamentals of Nursing (7 bs.). Canada: Mosby Elsevier. | |
4 | Taylor, C., Lillis, C., LeMone, P., Lynn, P. (2008). Fundamentals of Nursing The Art and Science of Nursing Care (6 bs.). Philedelphia: Lippincott Williams&Wilkins. | |
5 | Berman, A., Snyder, S.J., Kozier, B., Erb, G. (2008). Kozier&Erb’s Fundamentals of Nursing: Concepts, Processand Practice (8 bs.). New Jersey Prentice-Hall, Inc. | |
6 | Hesapçıoğlu M. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Beta Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar, projeksiyon, maketler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 12 | 2 | 20 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 188 |