Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEM519 - HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI

Kodu: HEM519 Adı: İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GAMZE MUZ (gucakan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GAMZE MUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı iç Hastalıkları hemşireliğinde temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak ve edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Temel Sağlık Hizmetlerini açıklayabilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Türkiye’nin Genel Sağlık Sorunlarını açıklayabilir PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Etik ve Etik Yaklaşımlar, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Etik ve Örnek Durumları açıklayabilir PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Holistik Yaklaşımı açıklayabilir PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Ağrı ve Ağrı Yönetimini açıklayabilir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımlarını açıklayabilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Enteral-Parenteral Beslenmeyi açıklayabilir PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-9 Kronik Hastalıklarda Bakımı açıklayabilir PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-10 Yaşam Kalitesi ve Özbakımı açıklayabilir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-11 Onkoloji Hemşireliği ve tedavilerini açıklayabilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde; Temel Sağlık Hizmetleri, Türkiye’nin Genel Sağlık Sorunları, Etik ve Etik Yaklaşımlar, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Etik ve Örnek Durumlar, Holistik Yaklaşım, Ağrı ve Ağrı Yönetimi, Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımları, Enteral-Parenteral Beslenme, Kronik Hastalıklarda Bakım, Yaşam Kalitesi, Özbakım, Onkoloji Hemşireliği, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler konuları yer almaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap,
2 Sağlık- Hastalık Kavramı ve Holistik Yaklaşım Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap,
3 Sağlık- Hastalık Kavramı ve Holistik Yaklaşım Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap,
4 Türkiye'nin Genel Sağlık Sorunları Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap,
5 Toplam Kalite Yaklaşımı ve Akreditasyon Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap,
6 Hasta ve Çalışan Güvenliği Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap,
7 Ağrı ve Ağrı Yönetimi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap,
8 Ara Sınav
9 Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımı Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap,
10 Enteral ve Parenteral Beslenme Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap,
11 Kronik Hastalıklarda Bakım Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap,
12 Yaşam Kalitesi ve Özbakım Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap,
13 Etik ve Etik Yaklaşımlar Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap,
14 İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap,
15 İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap,
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Karadakovan A, Eti Aslan F. (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Adana: Nobel Kitabevi.
2 Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR,2004. Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretim üyesinin önerdiği, konuya ilişkin makale ve kitaplar Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 10
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 2 10
5.Rapor 8 2 10
6.Seminer 8 2 10
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 8 32
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 8 40
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 10 2 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 1 5
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 14 1 14
Final Sınavı 8 1 8
0
0
Toplam İş Yükü 185