|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GAMZE MUZ (gucakan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GAMZE MUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı iç Hastalıkları hemşireliğinde temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak ve edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Temel Sağlık Hizmetlerini açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Türkiye’nin Genel Sağlık Sorunlarını açıklayabilir |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Etik ve Etik Yaklaşımlar, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Etik ve Örnek Durumları açıklayabilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Holistik Yaklaşımı açıklayabilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Ağrı ve Ağrı Yönetimini açıklayabilir |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımlarını açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Enteral-Parenteral Beslenmeyi açıklayabilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-9 | Kronik Hastalıklarda Bakımı açıklayabilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-10 | Yaşam Kalitesi ve Özbakımı açıklayabilir |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-11 | Onkoloji Hemşireliği ve tedavilerini açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğinde; Temel Sağlık Hizmetleri, Türkiye’nin Genel Sağlık Sorunları, Etik ve Etik Yaklaşımlar, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Etik ve Örnek Durumlar, Holistik Yaklaşım, Ağrı ve Ağrı Yönetimi, Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımları, Enteral-Parenteral Beslenme, Kronik Hastalıklarda Bakım, Yaşam Kalitesi, Özbakım, Onkoloji Hemşireliği, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler konuları yer almaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
2 | Sağlık- Hastalık Kavramı ve Holistik Yaklaşım | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
3 | Sağlık- Hastalık Kavramı ve Holistik Yaklaşım | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
4 | Türkiye'nin Genel Sağlık Sorunları | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
5 | Toplam Kalite Yaklaşımı ve Akreditasyon | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
6 | Hasta ve Çalışan Güvenliği | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
7 | Ağrı ve Ağrı Yönetimi | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımı | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
10 | Enteral ve Parenteral Beslenme | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
11 | Kronik Hastalıklarda Bakım | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
12 | Yaşam Kalitesi ve Özbakım | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
13 | Etik ve Etik Yaklaşımlar | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
14 | İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
15 | İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karadakovan A, Eti Aslan F. (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Adana: Nobel Kitabevi. | |
2 | Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR,2004. Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim üyesinin önerdiği, konuya ilişkin makale ve kitaplar Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 10 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 2 | 10 |
5.Rapor | 8 | 2 | 10 |
6.Seminer | 8 | 2 | 10 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 8 | 40 |
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 185 |