|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GAMZE MUZ (gucakan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GAMZE MUZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı iç Hastalıkları hemşireliğinde temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak ve edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamaktır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Temel Sağlık Hizmetlerini açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Türkiye’nin Genel Sağlık Sorunlarını açıklayabilir |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Etik ve Etik Yaklaşımlar, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Etik ve Örnek Durumları açıklayabilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Holistik Yaklaşımı açıklayabilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-6 | Ağrı ve Ağrı Yönetimini açıklayabilir |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-7 | Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımlarını açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-8 | Enteral-Parenteral Beslenmeyi açıklayabilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-9 | Kronik Hastalıklarda Bakımı açıklayabilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-10 | Yaşam Kalitesi ve Özbakımı açıklayabilir |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-11 | Onkoloji Hemşireliği ve tedavilerini açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriğinde; Temel Sağlık Hizmetleri, Türkiye’nin Genel Sağlık Sorunları, Etik ve Etik Yaklaşımlar, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Etik ve Örnek Durumlar, Holistik Yaklaşım, Ağrı ve Ağrı Yönetimi, Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımları, Enteral-Parenteral Beslenme, Kronik Hastalıklarda Bakım, Yaşam Kalitesi, Özbakım, Onkoloji Hemşireliği, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler konuları yer almaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
| 2 | Sağlık- Hastalık Kavramı ve Holistik Yaklaşım | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
| 3 | Sağlık- Hastalık Kavramı ve Holistik Yaklaşım | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
| 4 | Türkiye'nin Genel Sağlık Sorunları | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
| 5 | Toplam Kalite Yaklaşımı ve Akreditasyon | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
| 6 | Hasta ve Çalışan Güvenliği | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
| 7 | Ağrı ve Ağrı Yönetimi | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımı | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
| 10 | Enteral ve Parenteral Beslenme | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
| 11 | Kronik Hastalıklarda Bakım | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
| 12 | Yaşam Kalitesi ve Özbakım | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
| 13 | Etik ve Etik Yaklaşımlar | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
| 14 | İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
| 15 | İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Karadakovan A, Eti Aslan F. (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Adana: Nobel Kitabevi. | |
| 2 | Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR,2004. Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Öğretim üyesinin önerdiği, konuya ilişkin makale ve kitaplar Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 10 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8 | 2 | 10 |
| 5.Rapor | 8 | 2 | 10 |
| 6.Seminer | 8 | 2 | 10 |
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 8 | 40 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 1 | 14 |
| Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 185 | ||