|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GAMZE MUZ (gucakan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GAMZE MUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrenciye rehberlik edilerek sınıf içi derslerde ve klinik uygulamalarda edindikleri bilgi ve beceriyi uygulamaya aktarabilmelerini ve etkin öğretim yöntemlerini kullanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlayabilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İnterdisipliner ekip yaklaşımını kavrayabilir. |
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Klinik uygulamalarda üstlendikleri görevleri (hemşirelik girişimlerini öğretme, rol modeli olma ve öğrenciyle iletişim kurabilme) yerine getirme sorumluluğunu alabilir. |
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğinde klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma yer almaktadır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
2 | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
3 | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
4 | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
5 | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
6 | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
7 | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
10 | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
11 | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
12 | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
13 | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
14 | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
15 | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karadakovan A, Eti Aslan F. (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Adana: Nobel Kitabevi. | |
2 | Lewis, SM., Heitkemper, MM, Dirksen, SR. (2004). Medical surgical nursing.Mosby Year Book, St. Louis | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim üyesinin önerdiği, konuya ilişkin makale ve kitaplar Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 9 | 2 | 5 |
5.Rapor | 10 | 2 | 5 |
6.Seminer | 12 | 2 | 10 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 1 | 3 | 3 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 14 | 56 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |